Scorito Tour 2018

1 2 ... 54 ... 255 256
BarbaStok

Bernal zal zich toch kunnen tonen bij een punch of muursprint?

zomaareens

nog ff over Thomas.. zou het kunnen dat die paralell aan froomey gewoon zn eigen klassement mag rijden? of wordt die weer afgestompt vanaf week 2 door kosleurwerk voor froomey?

nasibal

Ik denk dat het punt een beetje gemist wordt bij Tejay:

Tejay en Tour was altijd drama, als kopman wel te verstaan. Klopt. Daarom heb ik ook hoogstpersoonlijk alle tejay kiezers uitgelachen elk jaar. Er zijn echter nog wel wat dingen te zeggen over Tejay

- Totdat het mis gaat elke Tour rijd hij gewoon goed.
- In kleinere rondjes laat hij telkens zien gewoon op fietsen te zitten
- In de luwte van een kopman lijkt hii beter te fietsen.

Als hij nu weer als kopman naar de tour zou gaan (zeker met bijbehorende prijs vervolgens) zou ik hem direct links laten liggen. De situatie is nu anders, hij kan nu lekker in de luwte van Porte zijn ding doen. Daarom verwacht ik ook juist dat hij nu wel in de ITT gaat uitpakken. Die ITT zorgt idd altijd voor verrassingen zo in de laatste week. Tejay is daar in mijn ogen, in zijn nieuwe rol de ideale man voor.

Waarom dan niet Kung of Bevin? Die 250k op zichzelf gaat echt het verschil niet maken. Plus dat als je kung of bevin pakt je ook echt alleen in de TTs en eventuele sprintopvulling watvaan ze hebt. OOK als ze boven zichzelf uit stijgen. Voor 250k meer heb je een renner welke, wanneer hij boven zichzelf uitstijgt (kans niet kleiner dan bij kung of bevin) prima in nog enkele andere etappes in de punten kan rijden. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan 5 en 6, maar ook 9 zou kunnen.

Nu als je echt ergens voor een specifieke andere renner nog geld bij elkaar moet schrapen is kung ipv Tejay een mooie start, maar anders zie ik echt wel meerwaarde in het uitgeven van die 250k extra.

Niemand neemt Tejay mee omdat hij een klassement van hem verwacht natuurlijk, en als je niet op BMC wil gokken met de TTT moet je helemaal geen bmcers meenemen. Ook geen kung of bevin. Dan zijn er wel interessantere opties denk ik.

dazzler2120

Dat zou zomaareens kunnen, maar dat zou ook gezegd kunnen worden van een Bernal... De 'dure' skyknechten vind ik een lastig verhaal

04398

Waarom denken jullie dat TJ de luxeknecht van Porte wordt, Caruso reed in de dauphine toch stuk beter omhoog als TJ in Zwitserland en was ook 11e vorig jaar en scheelt 250k.

BigApple

Laatste oproep voor bagagedragerspel. Ik mis nog herbevestigingen van:

the rover
Peter Post Forever
KissMyAce
TheStrikers
YungNikopolidis
Gerrit Glomser
Leor16
vinie2007

Als ik niks hoor ga ik er vanuit dat je afhaakt.

hartstikkebedankt

Niet gering risico is dat TJ de dag voor het einde (ITT) niet meer in the game zit natuurlijk. Ik overweeg eerder Caruso als man van BMC voor het geval onze Australische makker vroegtijdig van zijn fiets stuitert.

nasibal

'Luxeknecht' is een overschat begrip. Tejay en Caruso gaan in de bergen allebei gewoon zo goed mogelijk hun ding doen.

Ik snap sowieso de focus op 'luxeknechten' niet zo goed. Alsof als Caruso aangewezen wordt tot luxeknecht er tegen Tejay gezegd gaat worden: ja, eh, jij mag er dan en dan niet meer aanhangen hoor! Caruso is luxeknecht!

@Hartstikkebedankt
Ik denk dus dat dat risico een heel stuk kleiner is nu hij niet de druk van het kopmanschap heeft.

Overigens, om misverstanden te vookomen: Tejay zit echt niet bji mijn vaste bergteam. Hij zou daar alleen als bonus in kunnen fungeren, net zoals bijvoorbeeld een alaphilippe.

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Toch Tejay uit mijn team gehaald en Kung er in. Toch nog wat uitslagen van de beste man bekeken, en zie Tejay toch een geen eigen punten pakken in de bergen. En ik kan de 250k gebruiken voor een upgrade aangezien ik 250k over had. Kung kan zich verder beter sparen voor die laatste ITT, maar twijfel ook of de ITT voor Kung niet te glooiend is....

nasibal

Moscon, Kung, TJ en QS renners anders dan Gaviria zijn alleen heel interessant als je 7 sprinter variant kiest.
Anders lekker links laten liggen.

Deze even overheen gelezen, maar volledig mee eens overigens!

hartstikkebedankt

Ik merk nu trouwens dat de definitieve selecties van een aantal ploegen nog een behoorlijk grote invloed op mijn voorlopige selectie kunnen hebben. Laat die ploegen eens opschieten!

Phoenix0000

Maar Bernal....even serieus. In deze Tour met dit deelnemersveld.
Alsof er niet genoeg te kiezen valt dit jaar mensen.

Phoenix0000

Overigens vind ik de 7- sprinter variant wel erg lastig dit keer. Er zijn namelijk veel sprinters die je op iets lastiger aankomsten of op de steentjes of beiden er wel graag bij hebt. En de goedkopere springmannen (Stuyven, Colbrelli) schelen vaak maar 500K-750k met de potentiële opvulling. Dat maakt deze variant toch wat minder aantrekkelijk.

Starlynk

Ik vind het al lastig zat om 7 sprinters te vinden die ik in mijn team wil hebben, laat staan nog meer :p

Mats17

Wat is precies jullie verwachting voor de ploegentijdrit? Ik hoor iedereen zeggen dat het óf SKY óf BMC wordt. Maar stel je moet daar percentages aan verbinden? Ik zou zeggen:

50 % SKY
45 % BMC
5 % SUNWEB

En om het rijtje completer te maken:

4e plaats: Mitchelton-Scott
5e plaats: Quick-Step
6e plaats: Movistar
7e plaats: Bora
8e plaats: Lotto Soudal
9e plaats: Bahrain Merida
10e plaats: LottoNL Jumbo

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Mats17:

BMC: 24%
Sky: 23,1%
Sunweb: 16,4%
Quick-Step: 16,1%
Mitchelton: 7,9%
LottoJumbo: 4,8%
Movistar: 1,8%
LottoSoudal: 1,5%
Bora: 1,2%
Katusha: 0,9%
AG2R: 0,9%
Trek: 0,3%
FDJ: 0,3%
Dimension Data: 0,3%
Bahrain: 0,3%

Kun je daar wat mee? :p

dazzler2120

'@Starlynk en een 0.2% kans dat niemand wint? :P
Edit: nvm; zie nu dat niet alle ploegen erin zitten!

Laatst gewijzigd
Dupoepin

'@nasibal
Ik haal mijn informatie oa hier vandaan. Er zijn in de aanloop nog een paar artikelen geweest die ik tegenkwam, maar nu niet zo snel meer terug kan vinden. Ik had trouwens niet moeten zeggen dat hij een vrije rol krijgt, maar een vrijere rol.

http://www.cyclingweekly.com/news/racing/tour-de-france/egan-bernal-set-make-grand-tour-debut-tour-de-france-380919

kierewietje

Leuk je team afstemmen op de ploegentijdrit en al dan grote tijdverschillen na de 1ste etappe.

Starlynk

'@Dazzler2120: en mijn glazen bol geeft maar 1 cijfer achter de komma, dus er zitten ook nog wat afrondingsverschillen in :)

kierewietje

'@dupoepin Help me even... waar staat iets over een vrijere rol?

Mathieuke112

Maar... als Matthews niet voor de groene trui gaat, waar gaat hij dan voor? Een rit zie ik hem eerlijk gezegd niet winnen

Starlynk

'@Mathieuke112: Ik zie eigenlijk alleen etappe 5 als een etappe die Matthews zou kunnen winnen. Andere etappes wordt lastig idd

nasibal

'@Dupoepin

Ik heb ook even hulp nodig, ik lees een aantal hele specifieke zaken:

1) .. 'Wil take a domestique role'
Spreekt voor zich denk ik

2)... 'So that he will be under less pressure... where some might expect him to mount a gc challenge'
Al voor iets meer voor interpretatie vatbaar, maar in principe staat er: Bewust kiezen voor knechten, ipv kijken hoe ver je komt in het GC. Knechten bij sky betekent niet: 'vrij meerijden en kijken hoe lang je aan kan blijven hangen'.

3)'In de vuelta zou er naar hem gekeken worden, in de Tour naar Froome'
Wederom, focus volledig op Froome en bewust niet op bernal. Wederom: Bij sky is knechten ook knechten.

4) 'It wil let him work and learn'.
Zie punt 3 en 4

We weten allemaal ondertussen dat je bij SKY knecht of absolute kopman bent in een ronde. Een tussenweg is er tot op heden nooit geweest. Het enige wat ik (heel duideljk) uit het artikel haal is dat Bernal er voor kiest om bewust die knechtenrol op zich te nemen in de Tour, ipv een kopmanrol in de Vuelta. Nergens staat ook maar enige verwijzing naar een opmerking vanuit SKY dat deze knechtenrol in het geval van Bernal iets vrijer zal zijn dan anders.

Falco Waterman

Ik zie Matthews eerlijk gezegd ook alleen voor de groene trui gaan, toch een renner die de heuvels makkelijk kan verteren en een ontsnapping niet uit de weg gaat voor een aantal puntjes...

1 2 ... 54 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.