Scorito Tour 2018

1 2 ... 56 ... 255 256
Poeksel

Alaphilippe gaat niet voor het AK (althans, niet over drie weken). En de bergtrui gaat waarschijnlijk naar een echte klimmer (al zal De Gendt ook zijn puntjes meepakken).

Laatst gewijzigd
Starlynk

Al zou Matthews voor de groene trui gaan, hoe moet hij die dan gaan winnen volgens jullie? Etappe 1,2,4,7,8,13,misschien 18 en 21 zijn de sprintetappes en die zijn allemaal vrij gemakkelijk, dus dan sprinten mannen als Gaviria en Groenewegen ook mee en is Matthews kansloos. Etappe 5 zou ie kunnen winnen, etappe 6 misschien wat punten, maar dan houdt het wel een beetje op. Ik denk dat het zelfs voor Sagan een lastig verhaal is dit jaar, maar die zal wel wat verzinnen. Voor Matthews zijn er gewoon te weinig lastige sprintetappes.

Phoenix0000

Dat Thomas op kasseien zou moeten wachten op Froome.....

Dat gaat volledig tegen het idee in van schaduwkopman zijn.

Sky is geen duo. Er rijden er nog een paar die aardig over steentjes jakkeren.

janstof

'@phoenix0000 sky is inderdaad geen duo , maar een ploeg die altijd voor 1 man rijdt waarbij er geen vrijheid is voor andere renners.
Volgens mij is Poels ook elk jaar schaduwkopman, maar die moet ook altijd blijven

Starlynk

'@janstof: als jij denk dat Thomas op Froome moet wachten in de kasseienetappe dan moet je hem vooral niet nemen. Ik denk persoonlijk dat als Froome lek zou rijden in de kasseienetappe dat ie dan met Van Baarle, Moscon, Kwiatkowski en mogelijk nog Castroviejo voldoende ondersteuning heeft om terug te keren. Of je moet verwachten dat die er allemaal al afliggen en dat alleen Thomas nog bij Froome zit, maar dan heeft Sky sowieso een probleem denk ik.

j.ouwerling_351742

De discussie over de jongerentrui en de knechten die deze kunnen winnen (Soler, Bernal & Latour) is al eerder gevoerd. Maar zal Benoot met zijn goede voorjaar, meerdere hoogtestages en de vrijheid om aan te vallen hier enige kans maken?

Heb hem op dit moment niet in mijn team aangezien ik 250K tekort kom en alles zou moeten omgooien maar zie hem wel vooraan staan in het klassement na etappe 9. Maar is hij het dan waard voor 11 etappes wellicht een plek 3 in de jongerentrui en hoeveel kansen voor de klimmende aanvallers zullen er zijn?

En zie Moscon in de ITT hier wel een paar plekken in stijgen namelijk als de achterstand niet te groot is.

Laatst gewijzigd
nasibal

Krijgt froome nu problemen op de kasseien dan zal Thomas, gezien zijn status , hem wel moeten gaan helpen.

Rest van de line-up gezien? Als Froome in de problemen komt rijden Kwiat, Van Baarle, Moscon en Rowe ook nog wel in de buurt.

@Imbatido
Tja, befaamde N=1. Er viel wel erg veel aan sprintgeweld uit vorig jaar en de subtop was volgens mij minder breed. Dan krijg je inderdaad dat jongen van niveautje Enger in de top 10 gaan belanden. Met dergelijke uitval situaties weiger ik rekening te houden. Daarnaast zijn er altijd mensen die aan de andere kant profiteren dan het gros. De 4 punten per renner die jij noemt heb ik zelf ook benoemt. Dat wil uiteraard aardig optellen als 1 of meerdere printers direct in etappe 1 uitvallen, maar als ze niet uitvallen gebeurt het niet. Wil je voor elk puntje een safety inbouwen?

Laatst gewijzigd
lucoostenbach

Als een van je renners met vertraging binnenkomt met de TTT, dan telt nog steeds de positie van het team toch voor de score?

Starlynk

'@lucoostenbach: yes, voor de etappescore wel, voor het klassement uiteraard niet.

lucoostenbach

Thanks Starlynk!

Dupoepin

Ik heb mijn team klaar, alleen twijfel ik nog over of Froome en Kristoff of Thomas en Kittel. De enige reden dat ik twijfel over Froome is de reactie van het Franse publiek op hem.En in hoeverre zal Thomas in dat scenario daar ook last van krijgen/hebben? Kristoff en Kittel is ongeveer hetzelfde verhaal, daar is bij beide niet echt duidelijk wat hun vorm zal zijn als je kijkt naar resultaten dit jaar. Voordeel van Kristoff is punch en kasseien en voordeel Kittel is dat hij in staat is meerdere etappes te winnen. Dat hij in de media heeft gezegd dat hij tevreden is bij 1 etappe winst geeft niet echt veel vertrouwen. Dilemma....

Jasperdewaal11

'@ Jeroen Ik zou Moscons ITT is bekijken van de laatste Vuelta ;)

La Primavera

Er is geen topfavoriet voor het jongerenklassement aangezien er voor iedere kandidaat wel iets te zeggen is. Ik denk dat je met iedere renner uit de categorie Bernal, Soler, Latour vooral moet kijken of ze het geld ook waard kunnen zijn zonder de jongeren punten.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Denk je dat Moscon zich in de tijdrit zal moeten sparen voor de laatste etappe, Jasper?

vasnd

'@jeroen

Je ziet Benoot na etappe 9 in de top van het klassement staan? Hoe gaat NLS de TTT afwerken? Gaat hij die achterstand in die andere 8 etappes weer weg kunnen trappen? Ik verwacht het niet. Aan de andere kant is Benoot via een paar leuke waaiers en kopgroepen in het geel natuurlijk wel om je vingers bij af te likken.

Jasperdewaal11

'@ Poeksel nee maar ik denk wel dat hij uitgeblust is tegen die tijd aangezien hij het nodige werk heeft verricht.

ditisdavid

Moscon had in de Vuelta in etappe 20 juist een van zijn beste dagen.

nasibal

'@Jasper

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2018/stage-16

Etappe 16 van de Giro dit jaar. De La cruz en Kyrienka op plek 9 en 10, Wout Poels op plek 26. Toch allemaal jongens die veel hebben moeten werken, maar er duidelijk voor gegaan zijn. Deze Giro stikte daarbij van de redelijk goede tot zeer goede tijdrijders.

04398

'@nasibal, verschil is wel dat Froome aan het begin van de tijdrit in de Giro 7e stond op bijna 5 minuten van Yates, dus een overwinning lag op dat moment niet echt voor het oprapen.

Als het op winst of verlies kan aankomen de laatste etappes dan gaan alleen Thomas en Froome volle bak in de TT en de rest lekker de benen ontspannen maar dat zal dan voor eventueel andere renners van bijvoorbeeld Porte, Nibali of wie er ook mee doet om het geel ook kunnen gelden, lastig te voorspellen

jsprunk

De tijdrit is op de voorlaatste dag, dus daarna hoeft niemand meer te knechten voor een AK-man. Kwiatkowski mocht vorig jaar ook voluit in de tijdrit.

nasibal

'@04398

Je weet dat de etappe daarna diegene naar Parijs is?

La Primavera

Sky renners moeten natuurlijk fris aan de champagne kunnen ;)

04398

Ik hield inderdaad al rekening met de champagne ;) Wist niet dat het de voorlaatste etappe was dacht dat er nog een bergetappe achter aan zat maar dan heb ik niks gezegd

elstupidoloco

'@la primavera

Medicijnen en alcohol gaan slecht samen, dus ik vermoed dat Sky in de ITT wel wat minder gaat als ze uit voorzorg dat pufjes eens niet nemen.

tychobrink

Ik weet niet of deze vraag al is gesteld, maar is een van jullie bekend met hoe de budgetten van scorito bepaald worden en welke factoren hierin meegenomen worden.

1 2 ... 56 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.