'@tycho
Dat is inderdaad al eens eerder besproken. Op kantoor bij scorito zit een stagiair maandenlang de fora op wielerflits te volgen en bij iedere keer dat een renner (positief) genoemd wordt zet hij een vinkje.
Iedere renner start in januari met een prijs van 500k en bij 25x genoemd worden komt daar 250k bovenop.
Er is een bovengrens van 5 miljoen. In het voorbeeld van froome is de berekening als volgt: er is 150x gezegd dat froome de giro of de Tour gaat winnen. Dat brengt de prijs op 2 miljoen. Vervolgens is 300x genoemd dat froome geschorst moet worden ( positieve test afgelegd=positief), dus 5 miljoen
'@nasibal
Dat staat me ook bij ja! De stagiair is intussen wel echt een begrip geworden. Mocht ik nog in de gelegenheid zijn om stage te mogen lopen, dan lijkt zo n stageplaats me ook wel wat. Beetje de fora afstruinen, lekker wielrennen kijken, benen op het bureau, teams bouwen, extra ‘research’ doen, op terras gaan zitten om stuyven tegen te komen. Zo n stage wil iedereen wel
Aardig sprintteam staan nu met gaviria sagan groenewegen Cavendish Kristoff demare en colbrelli! Alleen daardoor zowel Roglic als Zakarin en Jungels meegenomen... allemaal vraagtekens wat betreft totaalpunten. Hoop door roglic/Dylan en gaviria/jungels toch wat zekerheid in te hebben gebouwd. Zakarin zegt mijn gevoel toch echt dat het gaat worden in de bergetappes! Meningen over dit sprintteam danwel opofferingen?
Sorry sorry sorry,
Ik moet de TJ-club teleurstellen. Ook al heb ik er vertrouwen in dat hij een goede Tour gaat rijden, en in top 15 gaat eindigen in het algemeen klassement, ik heb toch besloten om hem uit mijn team te laten. Ik verwacht te weinig punten van hem in de etappes. Overal tussen plek 20 en 30 eindigen is voor hem prima, voor scorito niet. Was hij duurder geweest dan was iemand anders eruit gegaan, maar de lage prijs heeft hem genekt. Ik neem toch een goedkope 'sprinter' extra mee.
AK: Valverde, Landa, Thomas, Martin, Roglic, Zakarin, Fuglsang, Jungels
Klimmers en aanvallers: Poels, Soler, Alaphillipe, EBH, Van Avermaet, Benoot
Sprinters: Gaviria, Sagan, Groenewegen, Demare, Cavendish, Dupont
Twijfel heel erg over EBH, Soler & Cavendish
En toch blijft er voor mijn gevoel iets missen. Misschien 1 aanvaller en een mindere klassementsgod wisselen voor bijvoorbeeld Nibali/Bardet/Yates & opvulling. Twijfels, twijfels...
TJ zal er bergop ongetwijfeld weer doorheen zakken, mede doordat hij knecht voor Porte. Dat mag echter geen reden zijn om 'Hang the TJ' te roepen, want op dat moment heeft hij normaal gesproken al TTT-punten binnen plus mogelijk een handvol trui- en teampunten in de eerste week. En in de slottijdrit kan hij ook nog even losgaan. Daarnaast kan hij als hij echt goed is zelf nog top 20 rijden in bijv etappe 6.
Of dat uiteindelijk in totaal 1 miljoen waard gaat zijn, geen idee, maar op voorhand zeker geen onzin om hem te overwegen m.i.
'@03498
Wat Porte betreft zijn er volgens mij 3 scenario s te bedenken.
1) hij rijdt 2 weken de sterren van de hemel, rijdt mogelijk zelfs in het geel, en dan valt hij uit.
2) hij valt in de eerste week al uit
3) hij blijft tot het einde meestrijden om de gele trui, of rijdt zelfs tot het einde in het geel.
De scenario s van Porte zijn vgm bepalend voor de kansen van TJ
In scenario 1 vangt TJ punten voor TTT, pakt wat teampunten, mag vervolgens in week 3 aanvallen, rijdt wat ereplaatsen bij elkaar en rijdt een nette ITT. In dat geval is 1 miljoen prima
In scenario 2 heeft TJ een hele Tour om vrijuit te kunnen aanvallen. Dan is TJ onmisbaar met ook nog de ITT in het vooruitzicht.
In scenario 3 pakt TJ enkel punten voor zichzelf in de TTT en ITT en mogelijk teampunten per etappe en voor het eindklassement. TJ gaat hier zijn geld net wel of net niet waard zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.