'@Ralph: hele teams posten wordt meestal niet gewaardeerd voor de deadline. Het is toch je eigen puzzle en het leukst als je hem zelf maakt. Kijk per etappe wat je team zou worden en of je reserves hebt voor als iemand (tegen)valt en beslis dan of je tevreden bent, of nog iets wilt wisselen.
'@Ralph Qua sprinters wordt het met jouw team zo even afwachten. Laporte staat er nu nog niet bij op PCS, Bouhanni wel dus die moet je wellicht vervangen. Daarbij vind ik de 1.5 mil sprinters erg moeilijk. Colbrelli doet het de laatste tijd goed maar is volgens mij meer van de wat oplopende sprintjes, dus gaat hij het nu echt beter doen dan vorig jaar? Stuyven is eerst maar afwachten of hij wel gaat sprinten. Als dat allemaal helder is is er ook wat meer duidelijkheid omtrent die keuzes :)
Haussler zal in beginsel de rol van piloot krijgen voor etappe 9. Al het andere dat ie nog aan werk kan doen is mooi meegenomen, maar de Haai en zijn ploeg gaan we veel in beeld zien deze tour schat ik zo in. Voor mijn gevoel mag/kan Colbrelli zijn eigen boontjes doppen zonder al te veel verwachtingen dus mijn inschatting is dat ie zijn momenten zorgvuldig gaat uitkiezen.
7 klassement's mannen, 2 klimmers, 1 tijdrijder, 2 aanvallers en 8 sprinter zullen het voor me moeten doen. Twijfel nog tussen Jungels en Fuglsang en zal zoals bij alle grote rondes nog wel een keer of 99 mijn team wijzigen en uiteindelijk balen dat ik niet bij mijn eerste keus gebleven ben :)
Colbrelli is wel echt een rare vogel. Vorig jaar kwam hij er in de massasprints niet aan te pas, en toen had hij in principe een hele ploeg als ondersteuning. Ook in de Giro sprintte hij in het verleden zelden mee. Nu lijkt hij aardig op zichzelf te zijn aangewezen. Haussler heeft het hele jaar niet met hem samen gereden, Koren is dan nog eerder 'leadout'. Maar ik denk dat die twee vooral mee zijn om Nibali te helpen in de vlakke ritten door Bretagne.
Wat ik moelijk vind aan Colbrelli is dat dat (in mijn geval) betekent dat als je hem niet meeneemt de alternatieven zo ruk zijn. Je hebt alleen Pasqualon en dan de 750k sprinters. Dat maakt Colbrelli best aantrekkelijk als 7e sprinter (of je moet voorkeur voor Stuyven of Hagen hebben als 7e).
'@Cerebral36: Bij de renners van 1,5 miljoen en minder heb je weinig zekerheid. Het is afwachten wat Cofidis en Trek gaan doen. Wat betreft Colbrelli zul je moeten overwegen of je de gok neemt dat hij nu wel serieus gaat meedoen in de massasprints of juist niet. Als hij daar niet meedoet dan zijn alle sprinters een beter alternatief.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.