Scorito Tour 2018

1 2 ... 61 ... 255 256
Jpjedi

Punt betreffende GVA is dat het lastig is voor hem hoog te rijden en dan ook nog punten te harken met puncheb of die kasseienrit. Het is eerder of/of in mijn mening.

Jasperdewaal11

'@ Jpjedi waarom zou GvA niet hij niet beide kunnen ? Als er iemand inhoud heeft is het Greggie. Hij reed in Zwitserland een prima TTT en sleurde ook nog dikwijls op kop voor Porte

pirazzi

Hoog rijden, klimmen bedoel je?

mik-hail-tal

Of dan wint GVA die ene bergrit dat je hem niet opgesteld. *sigh*

Elpiedro

Ik heb GVA nu in mijn team, maar zit op de wipstoel. Ik zie hem ook punten pakken in de TTT, de punch aankomsten (5&6) en kasseien (als hij niet bij Porte moet blijven). En als hij dus top 5 eindigd in deze etappes, kan hij zo een paar dagen in het geel rijden, wat ook wel lekkere punten zijn (sprint opvulling). Maarja, gaat hij dit ook echt doen?

zomaareens

Wie legt me uit of ik Yates of D. Martin moet kiezen?
Ik twijfel.. verwacht een goede Yates bij de beste klimmers, beter dan Martin. Martin altijd garantie voor punten omdat ie voor in het groepje sprint van de afdalenden.. iets meer punchy dan Yates? Maar hangt ie er wel net zo vaak nog bij? ik vond zijn seizoen dusver bedroevend, op de dauhpine na.. wie trekt me over de streep voor een of ander?

jelle013

Hier mijn team nog absoluut niet compleet, vind het dit jaar een zeer lastige puzzel.. Mede door het (misschien) wat ruime budget, maar ook door de vele 'vlakke' sprint etappes.. Blijf het lastig vinden of ik nu meer sprinters mee moet nemen waarbij ik het vaak lastiger vind om veel punten te pakken, of me toch op het AK te richten.. Het maken van koppeltjes telt dan ook weer mee... Keuzes Keuzes Keuzes...

Primavoormij

Heb mijn team al 100x aangepast maar eigenlijk heeft het helemaal geen zin. Ik moet eerst de volgende zaken weten:
- Sprint Matthews mee op het vlakke, zo nee, sprint dan iemand anders van Sunweb mee?
- Wat is de rolverdeling tussen Stuyven en Degenkolb in Trek en wat zijn de ambities van beiden?
- Wat is de situatie bij Cofifdis tussen Bouhanni en Laporte?
- Colbrelli, gaat hij meesprinten op het vlakke?

Maar eens even wachten op de definitieve teams.

Kling

Ik heb nog ruimte voor een renner van 750.000 en blijf daarbij maar switchen tussen De Gendt en Küng. Beide mannen zijn interessant, maar wat is de beste keuze? De Gendt krijgt van zijn ploeg alle ruimte om op avontuur te gaan in heuvel- en bergetappes, zeker als Sky ouderwets controleert. Bovendien heeft hij ook nog een prima tijdrit in de benen. Küng steekt echter in grote vorm, rijdt voor een ploeg die een belangrijke rol kan spelen in week 1 en gaat dus waarschijnlijk ook heel wat puntjes halen. Los van zijn tijdritcapaciteiten kan hij daarnaast ook goed uit de voeten in een iets lastigere etappe.

Toch neig ik momenteel sterk naar De Gendt. Wie van jullie zou er in deze kwestie voor Küng gaan? En vooral: waarom?

nasibal

#TJEXIT

Poeksel

'@zomaareens: De Dauphine liet juist zien dat Martin op tijd in vorm is geraakt en die vorm heeft hij in de Tour vast ook nog wel. En inderdaad, hij is een wat betere puncher dan Yates, maar een wat mindere klimmer. En TTT van Yates is beter. Zit niet veel verschil in de totale 'EV' tussen beide renners denk ik, alleen per etappe scheelt het.

@Kling: Het zijn heel andere renners en je stelt ze in andere etappes op. Dus het hangt af van de rest van je team...

@Nasibal: Ook gij, Brutus?

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Poeksel: Martin is ook wel iemand die relatief vaak het asfalt kust. Normaal wel iemand die ik graag in mijn team heb, ook omdat ik het een leuke renner vind, maar denk dat ik dit jaar pas.

Dupoepin

Ik heb met pijn in mijn hart afscheid genomen van Valverde en Kragh om Yates en Alaphillipe ervoor terug te kunnen nemen. Ik voel dat ik toch niet zonder Yates kan met het oog op de TTT en flipje kan de punten van Valverde wel overnemen in de punch etappes.

zomaareens

Poeksel en Starlynk thanks. Mag ik nog uitbreiden met yates vs bardet vc martin.. 2 van de 3? welke halen individueel meeste punten?
Ik heb zoiets: als bardet erbij zit..zit Yates er ook bij.. en yates zie ik net wat sneakier voor boni's gaan? bardet wellicht 1 keer vanuit afdaling etappe pakken. maar bergop niet sterker dan Yates in mijn optiek? delen jullie deze visie?

Ik neig dus naar yates en martin, maar voelt beetje tricky om bardet eruit te laten..

nasibal

'@Poeksel

Matthews is toch weer op de deur aan het kloppen in een 8 sprinter formatie. Tejay wordt daarbij weer overbodig

Afin, ik ga ongetwijfeld snel op deze woorden terufkomen.

Jasperdewaal11

'@ Kling ik ga voor Kung omdat hij ook nog kans heeft om een jongerentrui een paar dagen te dragen

Poeksel

'@Dupoepin: Verwacht je Mitchelton Scott boven Sunweb in de TTT?

mik-hail-tal

Ok ik heb er ééntje: Kragh/Kwiatkowski of Zabel/Richeze + 500k
Optie 1 > TTT + heuvels
Optie 2 > sprintaanvulling voor mijn 7 vaste (+ 500k)

Starlynk

'@Zomaareens: Met Bardet kies je voor zekerheid. Die zal sowieso wel top 5 rijden, misschien top 3, maar zal niet winnen. Zal sowieso wel aanvallen in de afdalingen, dus pakt daar bonuspunten, zeker t.o.v. Martin. A. Yates rijdt over het algemeen wat defensiever en is wat onzekerder qua resultaat. Kan zomaar meedoen om het geel, maar als het tegenzit wordt ie 8e ofzo. Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in, zeker na wat broertje Simon heeft laten zien in de Giro en Mitchelton die Ewan thuislaat. Martin hierboven al beschreven. Zal wel ergens laag in de top 10 eindigen, maar pakt wat meer punten op de punchaankomsten.

Ik heb zelf momenteel Bardet en Yates er in staan en Martin niet, maar dat kan morgen weer anders zijn :p

siets

Waarbij je er dan vanuit gaat dat Kittel of Gaviria de etappes wint en zo teampunten verdient? Heel misschien groene trui voor Gaviria.. In alle eerlijkheid heb ik zelf momenteel ook Richeze bij gebrek aan beter, maar eigenlijk verwacht ik niet echt top20 plekken van leadout mannen.. Als de 'hoofdsprinter' er dan ook nog eens niet bovenuit springt tov zijn tegenstanders heb je 2x niets...
Met zoveel topsprinters aan de start betwijfel ik of een leadout man als opvulling een verstandige keuze is..

mik-hail-tal

'@siets Was ook net tot die conclusie gekomen. Net weer wat gesleuteld en begin sterk te overwegen Kittel niet mee te nemen. Help!

zomaareens

Starlynk eens..behalve.. dat aanvallen in de afdalingen ook gaat lonen... hoe vaak zou ie wegblijven?

jp.vanoosterhout

dumoulin en froome gaan hier gewoon 1 en 2 worden ! let maar op

Falco Waterman

Weetje wie ik niet voorbij heb zien komen én tevens zelf volledig heb gemist... Rafal Majka, 2 miljoen.

Wat verwachten we van hem? 2x 6e in een rittenkoers, niet spectaculair, maar geeft wel klassements ambities bloot...

Ik kan hem dus verre van peilen

mik-hail-tal

'@nasibal
Wat was je motivatie om Matthews er terug in te duwen?

1 2 ... 61 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.