Scorito Tour 2018

1 2 ... 62 ... 255 256
zomaareens

jp.vanoosterhout.. dat denk ik niet, ik zal uitleggen waarom.
Ik hoop dat dumoulin het wel red hoor, maar ik denk dat het verschil erin zit dat Froome de focus vanaf vorig najaar op de dubbel heeft gelegd. En Dumoulin pas na de giro heeft besloten voor de dubbel te gaan. Het maakt een pak verschil, dat denk ik..

zomaareens

Zou yates niet wat aanvallender gaan koersen, gezien zn broer in de giro? of is Simon altijd al meer aanvallend?

Starlynk

'@zomaareens: Het is voor Scorito niet zozeer de vraag of hij wegblijft, maar of hij door die afdalingen standaard X aantal plekken boven concurrenten eindigt. Er zijn 4 bergetappes die na een afdaling eindigen (en maar 3 bergop). Je kunt er dus wel vergif op innemen dat de betere dalers de mindere dalers onder druk gaan zetten, wat tot fouten bij de mindere dalers/brokkenpiloten gaat leiden. Of dat bepaalde renners op een gegeven moment een grens bereiken dat ze niet meer durven. Bij Bardet hoef je daar iig niet bang voor te zijn.

@Falco: bekijk ook ff de concurrentie in die koersen waar ie 6e werd

nasibal

'@mik-hail-tal

Ben nog steeds niet overtuigd maar ik zie een etappe of 4 waar ik hem sowieso uit kan spelen, zelfs al hij in de reguliere massasprints niet mee sprint. In minstens 2 daarvan kan ik hem ook nog kopman maken. Dat laatste is vooral een voordeel omdat die etappes wel meer favorieten hebben, maar Matthews is een van de weinigen die ik echt in élk scenario daar om de knikkers mee zie doen. Mede ook omdat als hij dat níet doet, hij net zo goed niet mee hoeft te gaan naar de Tour.

Dat maakt hem de 3,5 echt nog niet waard, maar wel 2,5 bijvoorbeeld. Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een Kristoff of Cavendish. Dan is dus de vraag of ik de gok dat hij zich ook in de normale sprints laat zien die 1 miljoen waard vind.

Dat gezegd hebbende zou ik hem nooit meenemen in een 7 sprinter-formatie. Dan ben je wel echt het zakje als hij de normale sprints laat lopen. Als 8e sprinter kan je het risico nog enigzins lopen. Daarnaast moet ik echt wel het een en ander schuiven met budget en sprinters om van een 7 sprinter formatie naar een 7 sprinter + Matthews formatie te gaan.

Niets is dus nog zeker, alleen dat Tejay out is als Matthews mee gaat.

BarryE1

Argumenten voor Dumoulin zijn wat mij betreft:
- 1,5 miljoen goedkoper dan Froome en daarmee goede prijs/kwaliteit verhouding;
- Kan in de eerste 2 weken ook al veel punten bij elkaar fietsen;
- Zegt zichzelf goed te voelen en is volgens mij behoorlijk realistisch.

Argument tegen:
Druist in tegen de 1e regel van Scorito:
- neem nooit de Giro-Tour-renners.

Cerebral36

Ik blijf de keuze Colbrelli of Stuyven heel moeilijk vinden. Gaat Degenkolb niet mee en Stuyven doet een Girotje dan scoort hij zeer goed. Colbrelli kan echter in potentie hetzelfde doen....

Kling

'@Jasperdewaal11

Küng zou na de TTT inderdaad zomaar eens het wit kunnen dragen. Maar dat levert vervolgens alleen punten op als je 'm daarna ook opstelt in etappe 4 tot en met 9. En dat ben ik niet van plan.

Is er misschien nog iemand anders die overtuigende redenen kan noemen om Küng boven De Gendt te selecteren?

Crashtester

Bij De Gendt is het natuurlijk een vraagteken in welke ritten hij precies punten gaat pakken en in welke niet. Als je hem in 7 bergetappes opstelt kan hij prima 3 keer punten pakken, maar dan pakt hij dus ook 4 keer geen punten. Dat gaat weer ten koste van iemand anders die je niet hebt opgesteld in dat geval. Zonde.

Ik heb echter wel een goed gevoel bij De Gendt deze Tour. Dus twijfel wel over hem.

Quintana10

Toch Valverde eruit gegooid en er 2(!) andere klassements renners voor weer kunnen kopen. Eindelijk 8 klassements mannen ipv 7, wat ik toch te weinig vond.

Ik zie Valverde niet als top favoriet op de muur en heb het gevoel dat hij toch een klein beetje aan het aftakelen is.

fmvbeest

Bij Kung weet je in ieder geval in welke etappes hij punten voor je gaat opleveren, de eventuele trui punten na zo'n TTT kun je dan per keer afwegen. bij de gendt kan zijn dat je hem 4/5 keer moet opstellen om de ontsnappingspunten te pakken. dan pakt hij vast wel een keer punten, maar als je dat dan verdeeld over alle etappes waarin je hem daarvoor moet opstellen heb je wellicht betere opties die per etappe gemiddeld meer opleveren.

Starlynk

Als Küng wit heeft, dan betekent dat zeer waarschijnlijk ook dat hij of een ploeggenoot geel heeft. Dus dat is dan tussen de 14 (Küng wit, maar niet in top 5) en 24 (Küng wit + 2e in GC) gratis zekere punten per etappe. Volgens mij heb je dan echt te veel sprinters als je die vervolgens niet opstelt ;)

Kling

'@Crashtester

In mijn bergteam maak ik bewust ruimte voor één of twee klimmers zonder AK-ambities. De aanvalslust (én goede timing) van De Gendt maken dat hij regelmatig mee zal zitten in de vlucht van de dag. In de Giro haalde Mitchelton-Scott alle ontsnappingen terug, maar Sky gaat zijn vingers daar niet aan branden. Natuurlijk zijn er ook dagen waarop De Gendt geen punten gaat halen, maar die neem ik voor lief. Extra argument: bollen staan hem ongetwijfeld goed.

Kortom: ik ben er wel uit. Géén Küng, wél De Gendt.

joenique

Nu toch aan het twijfelen; #TJEXIT

TJ + GAUDU VS KÜNG + CALMEJANE

Geraak er echt niet uit; heb buiten deze renners 8 AK ; dus heb wel iemand nodig die ik in de bergen kan opstellen; dus dan toch maar weer TJ met Gaudu??? Twijfel

Imbatido

Vooral die ploegentijdrit bezorgt me hoofdbrekens. Met Sagan, Gaviria en Groenewegen heb je in principe al drie aardige renners uit teams die top 8 kunnen rijden. Ze gaan niet winnen, maar mogelijk wel tussen 5 en 8. Die pakken wellicht ook een beetje bonus voor de groene trui. Als je wat Sky, BMC, Sunweb, QST, MOV of Yates toevoegt heb je al snel meer dan 10 opties voor die rit.

Ik ga nu een beetje uit van 18 + 2 opvullers. Ik heb alleen geen flauw idee wie ik dan nog als opvuller moet nemen en waar ik die kan gebruiken. Aangezien het verschil in punten in de TTT tussen posities meevalt is een toevoeging van SKA (en dan bv Groenewegen op de bank) hooguit 20 punten ofzo. Dat is toch wel wat weinig voor een plaats in je team. Voor de punchritjes zit ik ook ruim. Benoot is daarom helaas ook afgevallen, ivm geen echte meerwaarde. De enige ritten waar de bezetting beter kan is de kasseirit, etappe 15 en de TT. Voor 500k heb je voor de TT en kasseirit - sowieso lastig in te schatten - alleen ook niks. En om nou twee renners mee te nemen in de hoop dat ze meedoen in één overgangsrit ...

Laatst gewijzigd
Falco Waterman

Majka dus nooit echt goed voor een grote ronde... Maar kan dus wel een prima uitslag rijden, normaliter komt hij voor de bollentrui. Dus ben zeer benieuwd

Kling

'@Starlynk

Daar heb je een goed punt. Al zegt mijn gevoel dat Sky er meteen staat en de TTT wint. Maar als dat niet zo is en BMC pakt het 'm, dan is Küng wel weer een perfect vangnet... Zéker zonder andere BMC'ers in mijn equipe.

Kortom: ik ben er nog niet helemaal uit.

Cerebral36

Zou fijn zijn als even 100% zeker werd dat Matthews niet mee gaat doen op het vlakke. Blijf maar om hem heen draaien :)

lucoostenbach

Denk dat Quick Step normaliter wel top 5 gaat rijden in de TTT eigenlijk?

Poeksel

'@Imbatido: Het verschil tussen Sunweb (wereldkampioen TTT) en TLJ kan best 40 punten zijn. Dat is toch wat meer dan 20 punten.

En voor de Stuyventwijfelaars: ik kan me niet voorstellen dat hij niet gaat meesprinten (maar misschien niet elke etappe).

En Majka heeft aangekondigd voor een klassement te gaan (al kan de bollentrui best plan B zijn). "nooit echt goed voor een grote ronde" vind ik een rare uitspraak, tenzij je een derde plek niet echt goed vindt.

Laatst gewijzigd
Drostje

Want waar halen jullie vandaan dat Matthews niet op het vlakke meedoet?

ditisdavid

QS zal in principe vijfde worden. Duidelijk niveauverschil met Mitchelton en Sunweb enerzijds en nog groter verschil met de ploegen die de rest van de toptien zullen vormen.

Imbatido

'@Poeksel: Voor een verschil van 40 punten tussen Sunweb en TLJ moet Sunweb winnen. Ze zijn wel WK TTT, maar dat is niet direct vergelijkbaar. Ik vermoed dat ze Geschke, Teunissen en Theuns bv meenemen. Dan zijn Sky en BMC toch wat sterker op papier, en ook Mitchelton-Scott heeft een hele goede ploeg hiervoor. Ik verwacht ze dan eerder 3 of 4, dat zou 28 of 24 punten betekenen. Ik denk dat een verschil van max 20 punten dan realistischer is tov een Groenewegen.

Laatst gewijzigd
Masterw

Team op 1 plek na compleet;
Fuglsang of zakarin lastige hè?

Primavoormij

Makkelijk, Fuglsang

Poeksel

Ian Boswell zou het wel weten!

“Zakarin is capable of a podium finish, he did so in the Vuelta last year even with the support he had. He was sometimes isolated on the final mountains without many climbers. He’s a very versatile rider, we reconned the cobblestones and the TTs together. To my surprise, he’s a lot better than me over the cobbles. He’s someone like Froome, who doesn’t think, but just rides hard.”

http://www.velonews.com/2018/06/news/road/boswell-either-tour-debut-tractor-parade-vermont_470614

1 2 ... 62 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.