Scorito Tour 2018

1 2 ... 63 ... 255 256
jsprunk

#TJEXIT is bij mij ook ingetreden.
Ik heb besloten mijn verlies te pakken in de tijdritten en niet voor TJ en Küng te gaan.
8,5 klassementsman, 7,5 sprinter en 3 aanvullers voor de ploegentijdrit+mogelijke extra's.

Mathieuke112

Hoor weinig over Fraile? Bollenkandidaat of knecht voor Fuglsang?

Niballie

'@Poeksel over Stuyven:

Waarom weet je dat zo zeker? Vorig jaar in de Giro sprintte hij wel mee, maar toen bleek Nizzolo uiteindelijk ook ziek (dat hij niet topfit was, kan niet als een verrassing zijn gekomen). In 2016 in de Tour sprintte Stuyven hij niet mee, toen Degenkolb er ook bij was (denk aan zijn aanval die strandde in de laatste paar honderd meters).

Gelukkig is er nog wat tijd voor hem of zijn ploeg om een en ander bekend te maken.

Poeksel

'@allieballie: In het algemeen doet hij vaak zijn eigen ding, de uitslagen in Zwitserland bevestigen dat ook wel. Al is het mogelijk dat ie niet voor een elfde plek wil sprinten...
Overigens zat Degenkolb in 2016 in een ander team.

Laatst gewijzigd
Niballie

'@Poeksel

Klopt wel hoor. Al had ik bij de die laatste sprint in Zwitserland (die Demare won) wel het idee dat hij voor Degenkolb werkte. Hij keek nog achterom namelijk, maar Degenkolb leek niet bij machte om uit Stuyvens wiel te komen. Toch al met al een interessante optie natuurlijk.

La Primavera

Wel heel toevallig dat hier opeens de #TJEXIT trending is zonder noemenswaardige gebeurtenis inzake de fysieke gesteldheid van Tejay. Zandstrooiers!

Simonhout

Froome en Barder voorlopig ingeruild voor Dumou, Zakarin en Roglic. Denk niet dat ik het zo laat maar wel een extra ak renner erbij. Heb wel vertrouwen in zakarin maar geen idee over dumou en Roglic. Wat deken jullie ?

Abdoe

'@La Primavera: Groepsdenken is idd ook totaal geen dingetje hier :)

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Ik heb met al die opties en scenario's naast groepsdenken vooral veel last van FOMO

Poeksel

Ik denk dat #fomo de belangrijkste reden is dat mensen hier meelezen inderdaad :)

Frankschlekopznbek

#FOMTJ

Wouter van Diepen

'@Starlynk:

Jou suggestie m.b.t. Küng gelezen en had ik toch een vraag over. Na etappe 3 kan hij inderdaad die punten opstrijken, maar dat zou in etappe 5 al teniet worden gedaan in mijn optiek. Of verwacht jij dit toch anders?

siets

Dat lijkt me afhankelijk van met hoeveel tijdsverschil BMC de TTT wint... echt grote verschillen zullen toch niet ontstaan op een punchetappe. Ervan uitgaande dat SKY 2e is in de TTT zijn Moscon en Bernal dan natuurlijk wel mogelijke kandidaten. Als Küng de witte trui graag zou willen behouden lijkt hij me daar dan wel toe in staat. De vraag is of hij het wilt, gezien hij hem in he hooggebergte natuurlijk sowieso zal verliezen..

BarryE1

Toepasselijk, mijn selectie fluctueert ook continue tussen FOMO en YOLO.

siets

Kortom, je moet even aan Küng vragen hoeveel waarde hij hecht aan enkele extra dagen in het wit fietsen :)

Starlynk

'@Wouter: Ja, er is zeker een risico dat Küng de trui weer verliest (als ie hem al wint ;)) in dit scenario. Etappe 5 zou Küng wel aan moeten kunnen. Werd 10e in E3 dit jaar, in het groepje met GVA en Naesen (en nog ruim voor Sagan :P). Etappe 6 is een wat groter risico, maar gaat daar met minuten gesmeten worden? En welke jongeren staan er binnen schootsafstand van BMC na de TTT? Ik denk alleen Moscon en Bernal, en stel die gaan hem voorbij, dan krijgt ie nog steeds 3 punten witte trui + 8 punten voor team geel = 11 punten. Nog steeds niet verkeerd.

Ik denk dat het grootste risico is dat dit scenario gewoon helemaal niet gaat plaatsvinden en Sky de TTT wint en dan heb je niet zoveel aan Küng, buiten nog hopelijk een top 10 plek in de afsluitende tijdrit.

Jpjedi

Zou Küng echt zoveel opleveren in vergelijking tot bijvoorbeeld Benoot? Ik vind hem te eenzijdig en mocht hij wit niet pakken dan is het toch zonde van het geld. Benoot heeft ook goede kans op wit en rijdt best een aantal malen in de punten.

j.ouwerling_351742

'@Jpjedi

Dat wilde ik net zeggen. Maar bij Benoot is het risico dat hij wel moet meezitten met een aanval. Wellicht in etappe 6 en 9 kan hij wat uitrichten zonder met de juiste aanval mee te zitten. Maar later in de Tour zal hij toch echt de juiste aanvallen moeten kiezen. Ik vind dat een groter risico dan Kung en BMC met de TTT en de witte trui en ook nog de ITT in etappe 20.

Want in de echte bergetappes zie ik hem niet in de top 20 finishen als hij probeert aan te klampen bij de AK mannen.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

'@Siets hahah ik zal hem even appen:)

Zie nu het team van Drapac, daar zit ook nog wel een renner in met eventuele potentie voor punten, m.u.v. Uran. Ik wil hem niet direct droppen.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

'@Jpjedi/Jeroen: Dat is een andere vergelijking. Het ging niet om het vergelijken van renners die meer of minder punten gaan halen. Het gaat hier om het feit wat de potentie van Küng is m.b.t. het vergaren van punten in de eerste week.

Los daarvan, Benoot verliest in mijn beleving in de TTT mogelijk een minuut op deze lange. Dauphine was mijn inziens meer een toevalstreffer dat Lotto zo hoog eindigde. Zelfs daar verloren ze bijna een minuut op 34 km.

Super Pozzovivo

Vergeet Thomas niet!!

nasibal

'@Poeksel

#FML zit er ook weer aan te komen deze Tour

Niko1995

'@wouter Ik weet wie je bedoeld. Ik zal hem niet droppen.

Poeksel

Dat vrees ik ook nasibal #FOFML

Iban Mayo

Kung is voor mij de enige man (wellicht nog van avermaet, maar vond hem niet overtuigen in het BK) van BMC die ik zou kiezen, als ik al iemand van BMC zou kiezen. Dit om niet het risico te lopen dat je niemand hebt als ze straks het geel in hun ploeg hebben, wanneer ze de TTT winnen. Dat zou ook de enige reden zijn dat ik hem mee zou nemen. Voelt toch zonde, omdat je hem in totaal waarschijnlijk 2 keer inzet en Sky denk ik gewoon de TTT wint.

1 2 ... 63 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.