Scorito Tour 2018

1 2 ... 64 ... 255 256
Awesem

Quintana, Valverde EN Landa. Stuk voor stuk kanshebbers op een top 3 deze tour, maar het is moeilijk te zeggen wie. Om een gok te voorkomen, neem ik gaan van drieen mee. Wie denkt er nog meer zo over?

Ajvenema

Ik denk dat ik TJ gewoon maar even hou, blijkbaar neemt niemand hem meer, en er is niet zo gek veel veranderd aan zn situatie:)

Lassayd

Ik weet ook je bedoeld, had zijn naam voor de tour al opgeschreven.

jsprunk

Haha, TJ flippert lekker heen en weer bij iedereen. Heb weer een constructie bedacht waar hij er wel bij zit..

BarryE1

Met zo'n opvuller als Kung is het dus de (weloverwogen) gok op een shitload aan punten en een ideale opvuller + nog de ITT of worst case scenario een matige TTT, niet inzetbaar als opvuller en ook nog eens niet presteren of de ITT niet halen o.i.d. De vraag is dus of je bereid bent om dat gokje te nemen of dat je een beter alternatief hebt om die plek in te vullen.

Wielerfan999

Als iedereen TJ eruit kiepert, des te meer winst voor mij als hij het goed doet :)

Niballie

Ik weet ook wie 'het' is: Daniel Felipe Martinez. Al die mensen die zeggen dat ze geen namen willen droppen en dan met cryptische omschrijving of niet willen laten weten dat ze wel weten wie er bedoeld wordt. Gelukkig zijn we niet achterlijk allemaal. Leuk talent en kan toegevoegd worden aan het rijtje kanshebbers voor wit met al zijn mitsen en maren. Zie zelfs dat hij een aardige tijdrit heeft. Bernal-light?

Laatst gewijzigd
zomaareens

ja quintana valverde landa.. ik denk dat quintana het kindje van de rekeningen gaat worden.. gevoel en dat Landa aan mag vallen om tijd goed te maken en dat valverde m er in de tijdrit oplegt, zoiets moet het zijn

Martinho237

'@Allieballie ik vrees dat ze Rolland bedoelen. Iedereen op dit forum is namelijk compleet gigagek, mijzelf incluis. Martinez is in mijn optiek idd een Bernal light. Ik had 'm al een tijdje op de korrel, maar had er eerlijk gezegd niet op geanticipeerd dat ie deze Tour al aan de start zou staan. Qua punten heb je er natuurlijk geen flikker aan, maar interessante renner om in de gaten te houden ;)

Niballie

'@Martinho237 Over Rolland hoeven we toch niet zo geheimzinnig te doen?

Abdoe

EF-renners lijken me niet echt interessant voor dit spel. Hebben geen super TTT-team en moeten allemaal werken voor Uran. Een Martinez was in de Vuelta nog wel een optie geweest, mits goed geprijsd.

Laatst gewijzigd
04398

Martinez is best een kanshebber voor het wit hij is net als Latour, Soler en Bernal knecht voor de kopman. Bernal en Soler vallen na mijn mening al af omdat zij nog 3 a 4 man voor zich hebben in de rij waar ze voor moeten werken. dan blijven Latour, Benoot, Martin en Gadau over lijkt me dat die wel redelijk op zelfde niveau zitten mits Latour en Martinez zich er doorheen laten vallen na hun werk gedaan te hebben.

janstof

Ik heb de presentatie ook even doorgelezen en daar geeft rolland aan dat hij gaat knechten voor Uran, mocht er ruimte zijn voor zichzelf gaat hij ten aanval. Jammer had hen opgeschreven voor de bolletjestrui als hij een vrije rol had gekregen !

Chesron21

Ben eruit, voor iedere etappe staat een scoritowaardig team. Belangrijkste afweging is dat ik denk dat bmc niet de ttt gaat winnen en als ze hem winnen gok ik dat de witte trui sowieso in etappe 6 weer verhuist. Anderzijds is porte iig wel mijn team ingekomen, waardoor ik deze als 9e sprinter op kan stellen zo lang er truien in het bezit zijn. Porte verwacht ik gewoon goed, hij moet toch ooit een keer op zijn fiets kunnen blijven zitten zonder slechte dag, ik gun het hem in ieder geval. Van avermaet heb ik daarentegen geen vertrouwen meer in. Heb voor ttt goede opvulling met oa sky sunweb qst en mts. 9 klassement, 8 sprinters en 3 overigen. Content voor iedere etappe. Dan hoef je niet meer te gaan wisselen, balans is ok

WCEendT

FlitsWiel Tour Scorito 2018 - 5 euro inleg!

Ook voor de Tour organiseren Jorik112 en ik weer een betaalde Scorito poule. De inleg is 5 euro per persoon en de uiterste dag voor aanmelding is 6 juli. De teller staat inmiddels al op meer dan 45 deelnemers waarvan 35 betaalde deelnemers.

Indien interesse stuur mij een bericht via Wielerflits met je telefoonnummer, dan voeg ik je toe in de FlitsWiel-app en stuur ik de benodigde gegevens inclusief een link met meer informatie.

Wouter van Diepen

Hahah ja idd Martinez! Ik snap best ene keer zijn er lieden die dat het droppen niet prettig vinden, en mensen die het geen probleem vinden.

Het is inderdaad een prima keuze om hem mee te nemen. 2x 2e in jongeren klassementen dit jaar. Waaronder Romandië. De TTT kan idd bottleneck zijn, maar u never know

janstof

Het blijft lastig. Het parcours is perfect voor Dumoulin maar kan hij weer 3 weken knallen ? Hij zal in de eerste 2 weken al genoeg punten kunnen behalen voor zijn 3.5 miljoen, zelfde verhaal als Thomas maar dan zit je met de 3 week.
Hoeveel echte klimmers hebben jullie voor de 3e week ? En wie zijn de beste klimmers ?
Horen daar volgens Jullie ok mannen Bij zoals Thomas, roglic, yates en jungels ?
Majka, Mollema en kruijswijk zie ik wel top 10 rijden in de berg op etappes, helaas zijn dit er maar 3. Daarnaast gaan deze mannen wel veel tijd kwijt raken met de tijdritten. Maar de vraag is dan, war word er meer verschol gemaakt ?

Abdoe

Het probleem met namen droppen snap ik nooit zo. Bij wielerspellen komt het er in de praktijk toch op neer dat de echt concurrerende deelnemers alle relevante renners kennen en dat het verschil wordt gemaakt door het verkrijgen van actuele kennis over vorm, stalorders, parcours etc en het vertalen van die kennis naar de puntentelling van het specifieke spel (en een beetje geluk natuurlijk). Iemand die voor zijn kennis afhankelijk is van andermans namedropping, lijkt me weinig kans te maken in een spel waarbij zoveel beslissingen genomen moeten worden.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Abdoe

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de jaren heen op dit forum toch steeds weer namen voorbij zie komen die ik wel ken, maar die editie een soort 'blinde vlek' voor had. Dat iemand de naam dropt laat je hem dan toch eens heroverwegen, terwijl je hem anders links had laten liggen. En dan moet ik zeggen dat ik tot een jaar of 2 terug echt álles van het wielrennen volgde, dus 'kennis' was het probleem niet. Gewoon het feit dat je met een kleine 200 er wel eens een wat renner minder in de spotlight staat, terwijl hij dat wél zou verdienen. Zo'n schachmann met de Giro bijvoorbeeld. Geloof maar dat hij ook bij een hele hoop 'kenners' niet op de radar stond in eerste instantie. Je focus gaat toch al snel uit naar een totaal groep van een renner of 35-40. Dat soort jongens kunnen prima buiten die scope vallen vervolgens.

Onderschat ook het bereik van zo'n forum niet. 20.000 man in de scoritopoule voor de tour was niet ongewoon. Stel dat er daar 500 van (zal in praktijk wel een stuk meer zijn) hier mee lezen, zonder écht wielerkennis te hebben. Stel dat een naam die hier gedropt wordt door die 500 gemiddeld aan 1 persoon wordt 'doorverteld' welke hier niet meeleest. Dan heb je zo opeens 1000 extra 'kenners' met wie je moet concurreren. Ik hoor in mijn omgeving regelmatig mensen dit forum tippen om namen 'vandaan te halen' zodat ze het verschil kunnen maken in die ene casual subpoule van collega's.

Is dat een reden om hier geen namen te droppen? Het is denk ik per persoon net waar ze voor gaan. Wil je overall eerste worden zul je iedereen moeten verslaan, maar voor het gros van de deelnemers die azen op gewoon een mooie klassering en winst in hun subpouletjes kan ik me goed indenken dat een forum als dit enkele glazen ingooit.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

'@Abdoe na 65 pagina's en meer dan anderhalf duizend posts is elke er toe doende naam echt al wel eens gevallen, inclusief de nog niet eens van deelname verzekerde namen. Dus inderdaad, zelfs volledige teamlijsten noemen doet er niet meer toe. Al met al een beetje verzonnen mores van de echte spel en forumtijgers. Maarrrr.......

Van de andere kant, om van die tijgers het spelletje te kunnen winnen moet je van goede huize komen. Zoals hierboven al vermeld, er zitten daar fanatiekelingen bij die niet alleen nu al hun team compleet hebben, maar zelfs voor elke etappe al hun dagopstelling, inclusief een punten matrix.

En die hebben nu dus een beetje lol om het wielerplebs dat voortploetert, smekend dat ze de Uran van 2018 hebben zodat ze nog enigszins competitief kunnen meebrabbelen...de enige zorg van genoemde tijgers... :-)

Zelf heb ik net mijn hele team, inclusief TJ weggewreven van mijn digibordje. Opnieuw! Allemaal! Nieuwe impulsen mede ingegeven door het namen droppen nopen mij daartoe, whahahaha!

Martinho237

Ik heb ook 0,0 problemen met namedropping. Zoals gezegd zijn er al genoeg afwegingen en keuzes die je moet maken, ongeacht of je alle kennis/wijsheid in pacht hebt.

Phoenix0000

Even iets anders. Over hypes enzo. En FOMO.

Hoe gaaf zou het zijn als waarde van de renner fluctueert in deze aankoopfase.
Of is dit al een keer geopperd?
Krijgt dir forum ook andere dimensie.

pirazzi

Stel dat Peter Sagan de groene trui wint. Dan wordt het interessant om 4 renners van Bora te selecteren want dat zijn 18 teampunten per renner. Onduidelijk is een beetje of Sagan zelf ook die 18 punten krijgt maar zijn teamgenoten wel dus bijvoorbeeld 3 x 18 = 54.

nasibal

'@Phoenix

Hoewel het wel heel tof zou zijn zie ik een hoop praktische implicaties. Het spelletje gaat uiteindelijk om de tour, maar je zou dan al een x aantal weken van te voren constant moeten neuzen op scorito. Spelers die er vroeg bij zijn hebben dan per definitie ook een voordeel waarschijnlijk.

Poeksel

'@pirazzi: Sagan krijgt dan die 18 punten en nog 62 punten erbij!

1 2 ... 64 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.