Scorito Tour 2018

1 2 ... 65 ... 255 256
Abdoe

'@Phoenix, nasibal: ja, is meer iets voor een spel waarbij je dagteam gebudgetteerd is. In zulke spellen fluctueren de prijzen nu alleen op grond van prestaties, maar een soort speculatiecomponent eraan toevoegen klinkt wel tof!

In de aankoopfase... pfff, die begint bij mij altijd pas als de startlijst definitief is, geen zin om te moeten schuiven met renners die misschien niet meedoen. Op het gemiddelde forumlid zou ik dan al 20 miljoen budget achterlopen :)

@nasibal, bartje over het name droppen: herkenbaar, zelf dubbelcheck ik gehypete namen ook wel eens en ik zit er ook lang niet zo bovenop als veel andere wielerflitsers, al zit ik vlak voor een grote ronde wel veel in uitslagen en nieuwsberichten te graven. Eigenlijk help je met namen droppen dus nog eerder de fanatieke spelers dan de beginners, want niet-wielervolgers zien door de bomen het bos toch niet :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Thnx Nasibal. Sagan krijgt 80 punten voor de groene trui en zijn teamgenoten 18.
Sagan krijgt dus geen 98 punten.

Twaburov

Is Benoot niet de Schachmann van de Tour? Eindigt kort in elke etappe en doet mee voor jongerentrui. Wel wat minder teampunten..

elstupidoloco

'@twaburov

Het waren natuurlijk juist ook de teampunten die schachmann zo interessant maakten

Poeksel

Maar wie weet, Greipel groen, De Gendt bollen, Vanendert geel, dan is Benoot een koopje!

pirazzi

Of De Gendt moet de bolletjestrui winnen.

jsprunk

Die 3 punten per etappe en 9 bij de eindafrekening kun je wel missen hoor :)
Als je denkt dat Benoot het goed gaat doen, moet je hem daarom nemen. Elk teampunt bij Lotto-Soudal is wat mij betreft bonus en niet te vergelijken met de punten van Schachmann die je in de vlakke etappes met enige zekerheid in kon vullen (kans op etappezege en groen Viviani was aanzienlijk, aangezien er maar één echte concurrent mee deed).

Ik blijf aan het schuiven met mijn opvullers. Ben tevreden over de klassementsploeg en sprintploeg en heb nog 5M over voor 5 renners. Even wat mogelijkheden op een rijtje en dan knopen hakken komende week.

WCEendT

Ik heb nog 6 mil over voor 0 renners...

jsprunk

Haha, zou je die kunnen omzetten in 600 punten?

Jeffrey81

Heb nog 500K over.... twijfel om Mollema of Jungels te upgraden naar Urán. Maar weet niet of het wel echt een upgrade is eigenlijk....

Andere opties zijn:

Landa => Porte
Dumoulin/Thomas => Bardet
Martin/Roglic => Yates

Maar niets voelt goed eigenlijk, dus ik denk dat ik het vooralsnog maar zo laat. Misschien kan ik straks nog iets aan de sprinterskant met die 500K....

Maxover

Lastige keuzes weer dit jaar.
4 miljoen over, bardet of nibali wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
RobbinV

Er zijn nog een hoop keuzes die ik moet maken:
Kittel/Groenewegen
Jungels/fuglsang
Bardet/Nibali

Gelukkig duurt het nog een week.

elstupidoloco

In het kader van name dropping: jesus herrada. Dit jaar voor het eerst echt voor eigen kansen en in het voorseizoen in de schaduw naar leuke resultaten gereden, 500k. Interessant als je voor een 19+1 of 18+2 variant gaat

hartstikkebedankt

Eens maar kan net zo goed een Barberootje worden

Dupoepin

Dat name droppen maakt niks uit. Er worden dan zoveel namen gedropt dat men door de bomen het bos ook niet meer ziet. Wat leuker is is zomaar iets zeggen over een renner wat deels waar is en op die manier een hele discussie in gang te zetten. Bijvoorbeeld Bernal krijgt een vrije rol. Dan gaan de 'kenners' pas echt los :P

nasibal

oh nu was het bewust? ;)

hupske

Nou 2 renners zijn ook bevestigd dat die mijn team in komen naar de itt van betreffende landen.

Dupoepin

Ja, dat was bewust.

Blaudzun

Het schijnt dat Froome een vrije rol krijgt deze tour. Dat maakt hem ook een interessante.

04398

'@blaudzun, zie het al helemaal voor me Froome op z'n koffiemolentje in de kopgroep ook steeds kijkende op z'n wattagemetertje

sjappie

Ik heb nu ‘ineens’ Daryl Impey in mn team... kan meedoen met TT, en de 2 a 3 punchetappes. Wellicht wat teampunten. Iemand gelezen/gehoord of hij verder nog aspiraties heeft? Sprint? Ik moet die 750k aan iemand kwijt...

Weet iemand waarom hij etappe 4 van ronde v Slovenië niet meer startte?

04398

'@sjappie, hij zal waarschijnlijk in de sprints zorgen dat Yates uit het gedrang blijft, bij Michelton staat alles in teken van Yates anders hadden ze Ewan wel meegenomen als ze mee wilde doen in de sprints

Cerebral36

Vind Jungels/Fugl ook moeilijk! Zie Jungels potentieel heel veel kunnen doen en zie Fugl hoger in AK eindigen. Grote vraag is dus, kan Jungels serieus in de Tour wat hij in de Giro kon. Ene keer hoor ik mensen zeggen, kan zeker top 10 AK rijden, maar bij de bookies is hij in geen velden of wegen te bekennen als het om AK gaat :)

04398

'@Cerbral36, dat komt waarschijnlijk omdat er een stuk of 20 man zijn die top 10 kunnen rijden

Dupoepin

'@Cerebral36
Ik heb ze beide

1 2 ... 65 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.