'@Phoenix, nasibal: ja, is meer iets voor een spel waarbij je dagteam gebudgetteerd is. In zulke spellen fluctueren de prijzen nu alleen op grond van prestaties, maar een soort speculatiecomponent eraan toevoegen klinkt wel tof!
In de aankoopfase... pfff, die begint bij mij altijd pas als de startlijst definitief is, geen zin om te moeten schuiven met renners die misschien niet meedoen. Op het gemiddelde forumlid zou ik dan al 20 miljoen budget achterlopen :)
@nasibal, bartje over het name droppen: herkenbaar, zelf dubbelcheck ik gehypete namen ook wel eens en ik zit er ook lang niet zo bovenop als veel andere wielerflitsers, al zit ik vlak voor een grote ronde wel veel in uitslagen en nieuwsberichten te graven. Eigenlijk help je met namen droppen dus nog eerder de fanatieke spelers dan de beginners, want niet-wielervolgers zien door de bomen het bos toch niet :)
Die 3 punten per etappe en 9 bij de eindafrekening kun je wel missen hoor :)
Als je denkt dat Benoot het goed gaat doen, moet je hem daarom nemen. Elk teampunt bij Lotto-Soudal is wat mij betreft bonus en niet te vergelijken met de punten van Schachmann die je in de vlakke etappes met enige zekerheid in kon vullen (kans op etappezege en groen Viviani was aanzienlijk, aangezien er maar één echte concurrent mee deed).
Ik blijf aan het schuiven met mijn opvullers. Ben tevreden over de klassementsploeg en sprintploeg en heb nog 5M over voor 5 renners. Even wat mogelijkheden op een rijtje en dan knopen hakken komende week.
Heb nog 500K over.... twijfel om Mollema of Jungels te upgraden naar Urán. Maar weet niet of het wel echt een upgrade is eigenlijk....
Andere opties zijn:
Landa => Porte
Dumoulin/Thomas => Bardet
Martin/Roglic => Yates
Maar niets voelt goed eigenlijk, dus ik denk dat ik het vooralsnog maar zo laat. Misschien kan ik straks nog iets aan de sprinterskant met die 500K....
Dat name droppen maakt niks uit. Er worden dan zoveel namen gedropt dat men door de bomen het bos ook niet meer ziet. Wat leuker is is zomaar iets zeggen over een renner wat deels waar is en op die manier een hele discussie in gang te zetten. Bijvoorbeeld Bernal krijgt een vrije rol. Dan gaan de 'kenners' pas echt los :P
Vind Jungels/Fugl ook moeilijk! Zie Jungels potentieel heel veel kunnen doen en zie Fugl hoger in AK eindigen. Grote vraag is dus, kan Jungels serieus in de Tour wat hij in de Giro kon. Ene keer hoor ik mensen zeggen, kan zeker top 10 AK rijden, maar bij de bookies is hij in geen velden of wegen te bekennen als het om AK gaat :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.