Scorito Tour 2018

1 2 ... 67 ... 255 256
Silent Hill

Op 1 slechte dag na, doet Porte gewoon mee in elke bergrit, tijdrit en TTT.

mschuts

Potentieel winnaar, goed TTT team, kan beetje punchen, rijd denk ik minder slecht op kasseien dan veel denken, kan prima klimmen (helaas dan wel weer dalen) en heeft goede tijdrit.

zomaareens

okeoke..;)valt ie ook weleens aan? of gaat ie in de skytrein meehobbelen naar de 2e plaatst achter froomey? kan me geen aanval heugen van die beste man nl.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@zomaareens: volgens de bookmakers (wiens werk het is om kansen in te schatten) is de kans heel groot dat Porte top 3 eindigt: https://www.nicerodds.co.uk/top3

Hebben we trouwens al 67 pagina's niet over LLS gehad ondanks al die afdalingen?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Simon Yates en Enric Mas zou ik geen geld op inzetten bij de bookmakers.

zomaareens

'@ poeksel.. maar dat geloof ik ook wel!
echter kan het best zo zijn omdat porte vanuit een goede TTT en ITT kan rijden, dat ie in de rest van de etappes toch echt minder punten haalt dan de yates types.. omdat ie defensief rijdt? en in de afdaling finishes niet zal sprinten voor de boni's en achterin de groep eindigt enzv..?

nasibal

'@SH

Ik "Op een slechte dag na " of "tot zn slechte dag" zou wel eens wezenlijk verschil kunnen maken.

Hop hop de berg op

Ik heb net gelezen dat Ewan niet mee gaat. Wat vinden we hier van?

zomaareens

Pcies Nasibal.. en als die slechte dag nou eens etappe 11 of 12 is.. dag heb je weinig aan portje

Valvuillerdemoz

Latour: wordt ie de Thomas van Bardet?

Laatst gewijzigd
JimKro

Toch wel grappig hoe sommige 'beweringen' hier in beton lijken te zijn gegoten. Zoals al jaren het geval met 'de slechte dag van Porte'. Volgens mij is de laatste slechte dag (lees: volledige ineenstorting) van Porte in een grote ronde inmiddels al meer dan 5 jaar geleden. Een uitval door een valpartij beoordeel ik niet als slechte dag voor de duidelijkheid.

Laatst gewijzigd
jsprunk

De keuze voor Cavendish bevalt me wel nu ik zie hoe ze de selectie bekend maken: alles op Cav.

zomaareens

Kan Porte niet dalen? of was dat een lullig incident vorig jaar? voor zover ik weet is dat hele verhaal gebaseerd op die bewust val?

pirazzi

Dat Ewan niet meedoet is oud nieuws. Voor Porte is het nu of nooit om de Tour te winnen, want in andere jaren is er misschien geen ploegentijdrit.

kierewietje

Porte heeft nog nooit een goede ronde gereden. Hij noemde zijn overwinning in de ronde van zwitserland pas (terecht) zijn grootste overwinning ooit. Wat voor hem spreekt is dat hij lang niet de kans had voor het winnen van een grote ronde, omdat hij onderdeel was van de sky-trein.

zomaareens

oke kogel en kerk. ik neem port njet

Ceramiche Ariostea

Ik was tevreden inmiddels toch al weer 100x veranderd en nu toch weer twijfel tussen Bardet en Dumoulin. Kinden van de rekening zijn ieder geval bij de klassementsrenners Quintana en bij de sprinters Kittel geworden.

Casey

1 porte nat.

Jpjedi

Porte zit er in bij mij, zonder enige twijfel. Zit nog wel te denken aan Cav mee te nemen als ik die ploegenpresentatie zie. Ben benieuwd pf die trein goed gaat rijden.

Dan zou ik colbrelli en Stuyven inruilen (2x 1,5) voor Cav en Gaudu (2,5+0,5)

Maar Cav blijft altijd link, die kan niet in zn lijn blijven. Ik denk er nog even over.

Jpjedi

TDM vs Bardet is toch geen vraag qua punten. Al rijdt Tom maar twee weken dan heeft hij nog meer punten. Bardet moet wat doen na de TTT en zal bij klim weg rijden maar hij heeft zo veel concurrenten dat kans klein is met die paar bergetappes. En op de ITT verliest hij het weer. Die gaat wellicht top 5 eindigen en een etappe pakken in de laatste week. Niets verantwoordt de hoge waarde in deze tour.

Fcmitch

Super handig als een renner veel punten onderweg mee pakt, maar de punten in het eindklassement tellen ook wel aardig mee. Ik ben namelijk de laatste dag van de Giro van plek 159 naar plek 755(!) gezakt.

Dat houd ik nu toch wel in m'n achterhoofdje.

Imbatido

'@Fcmitch: Dat is me vorig jaar in de Tour ook overkomen. Lange tijd goed meedoen met een beperkte klimploeg, maar op het eind als de prijzen verdeeld worden nog een eind wegzakken. 100-80-60 voor de top van het klassement, dat zijn gewoon twee of drie massasprints. Qua mogelijke dagopstellingen zit mijn team voor mijn gevoel heel goed in elkaar, maar met alleen Froome als echte topper - en geen Quintana, Nibali, Porte, Landa, Bardet - ben ik bang dat ik op het eind opnieuw veel punten ga mislopen. Daarom is het ook belangrijk om elk kwartje dat je besteedt goed af te wegen.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@ Hop hop de berg op: Dat je knap laat bent met lezen ;)

Fcmitch

'@Imbatido

Exact! Het is alleen nu extra lastig omdat er zoveel top 10 kandidaten zijn. Maar wil je niet te ver wegzakken, moet je toch aardig wat renners in de top 10 - 15 hebben. Zo had ik eerst niemand voor de witte trui mee, maar dat zijn toch al 60-40-30 punten. Dus ik wil wel 1 a 2 kandidaten mee hebben. Er vanuit gaande dat zij top 20 finishen in een bergetappe en toch wat punten mee sprokkelen.

Lassayd

Bardet wordt hier toch wel onderschat geloof ik. Sommigen hier doen net alsof Bardet een of andere pannekoek is haha. Tom D moet nog maar eens top 5 in de tour zien te halen, iets dat Bardet de afgelopen 2 jaar al gelukt is.

1 2 ... 67 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.