'@ poeksel.. maar dat geloof ik ook wel!
echter kan het best zo zijn omdat porte vanuit een goede TTT en ITT kan rijden, dat ie in de rest van de etappes toch echt minder punten haalt dan de yates types.. omdat ie defensief rijdt? en in de afdaling finishes niet zal sprinten voor de boni's en achterin de groep eindigt enzv..?
Toch wel grappig hoe sommige 'beweringen' hier in beton lijken te zijn gegoten. Zoals al jaren het geval met 'de slechte dag van Porte'. Volgens mij is de laatste slechte dag (lees: volledige ineenstorting) van Porte in een grote ronde inmiddels al meer dan 5 jaar geleden. Een uitval door een valpartij beoordeel ik niet als slechte dag voor de duidelijkheid.
Porte zit er in bij mij, zonder enige twijfel. Zit nog wel te denken aan Cav mee te nemen als ik die ploegenpresentatie zie. Ben benieuwd pf die trein goed gaat rijden.
Dan zou ik colbrelli en Stuyven inruilen (2x 1,5) voor Cav en Gaudu (2,5+0,5)
Maar Cav blijft altijd link, die kan niet in zn lijn blijven. Ik denk er nog even over.
TDM vs Bardet is toch geen vraag qua punten. Al rijdt Tom maar twee weken dan heeft hij nog meer punten. Bardet moet wat doen na de TTT en zal bij klim weg rijden maar hij heeft zo veel concurrenten dat kans klein is met die paar bergetappes. En op de ITT verliest hij het weer. Die gaat wellicht top 5 eindigen en een etappe pakken in de laatste week. Niets verantwoordt de hoge waarde in deze tour.
'@Fcmitch: Dat is me vorig jaar in de Tour ook overkomen. Lange tijd goed meedoen met een beperkte klimploeg, maar op het eind als de prijzen verdeeld worden nog een eind wegzakken. 100-80-60 voor de top van het klassement, dat zijn gewoon twee of drie massasprints. Qua mogelijke dagopstellingen zit mijn team voor mijn gevoel heel goed in elkaar, maar met alleen Froome als echte topper - en geen Quintana, Nibali, Porte, Landa, Bardet - ben ik bang dat ik op het eind opnieuw veel punten ga mislopen. Daarom is het ook belangrijk om elk kwartje dat je besteedt goed af te wegen.
'@Imbatido
Exact! Het is alleen nu extra lastig omdat er zoveel top 10 kandidaten zijn. Maar wil je niet te ver wegzakken, moet je toch aardig wat renners in de top 10 - 15 hebben. Zo had ik eerst niemand voor de witte trui mee, maar dat zijn toch al 60-40-30 punten. Dus ik wil wel 1 a 2 kandidaten mee hebben. Er vanuit gaande dat zij top 20 finishen in een bergetappe en toch wat punten mee sprokkelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.