Scorito Tour 2018

1 2 ... 68 ... 255 256
Henk

Wat denken we van etappe 14 naar Mende.
Deze wordt hier niet genoemd bij de puncher etappes.
Maar ik denk wel dat dit een etappe is voor Alaphilippe of D. Martin.
Dan zijn er ineens 3 etappes waar de punchers meedoen ( 5, 6 en 14 ).
Dan wordt het ook weer interessanter om AK renners met punch kwaliteiten te selecteren.

Drostje

'@Henk. Dat was sws al interessant. Klassementsmannen + punch + kassei = ?

Jpjedi

Dat Bardet hoger eindigt is erg aannemelijk maar het gaat hier over Scorito. Qua punten vs prijs is TDM een veel betere keuze. Bardet is een uitzonderlijke Tour renner maar is geen gegarandeerd Scorito puntenkanon. Jongens als Valverde, GVA en TJ zijn hun prijs al jaren dubbel en dwars waard in Scorito maar ze rijden in de schaduw van Bardet waarschijnlijk.

Henk

'@Drostje = Geraint Thomas, Tom Dumoulin, Valverde, Roglic, Fuglsang
Geen Nibali ( geen punch )
Geen Froome, Bardet, Quintana, Landa, Yates, Porte ( geen kasseien )

Overigens spreekt bij Froome, Dumoulin, Thomas en Porte de tijdrit in hun voordeel.

het meest compleet zijn dan Thomas en Dumoulin.

Imbatido

'@Fcmitch: Vanaf plek 5 vlakt het gelukkig flink af qua punten voor het algemeen klassement. De nummer 5 is 40 punten en de nummer 11 nog altijd 20 punten. Daar maken de posities dus niet zoveel meer uit. Maar vooral die eersten pakken gruwelijk veel punten. Wat me zelfs weer laat twijfelen of dat geld voor mijn sprinters het wel waard is. Ergens hoop ik dat Quintana dan maar tweede wordt met een Scorito-technisch matige Tour. Al is dat waarschijnlijk lastig als hij tweede wordt.

Wouter van Diepen

Mijn inziens is het altijd verstandig een AKman met punchkwaliteiten te selecteren, al zijn de meeste AK mensen daar ook van voorzien. Natuurlijk een Martin, Valverde zijn explosiever hierin met een uitmuntend eindschot. Dit zijn juist de etappes waarin zulke AK mannen net dat beetje extra geven en significant meer punten halen dan de mindere punchy AK mensen.

Jpjedi

Ik blijf twijfelen over Valverde. Hij is niet de jongste meer, ooit wordt het minder met hem.

Imbatido

'@Jpjedi: Het gaat hier inderdaad over Scorito. Dumoulin heb je de eerste tien dagen nauwelijks nodig. In de TTT en de punchritten kom je zonder hem ook vast aan negen goede renners. In het klassement zal hij er wat beter voorstaan - heb je tot dan toe weinig aan - maar de vraag is of hij dat vast kan houden. Het voordeel van Dumoulin ten opzichte van Bardet is dan beperkt. In die ene tijdrit is Dumoulin natuurlijk beter. Maar in de bergritten is Bardet in principe weer beter. En het risico dat Bardet tegenvalt is een heel stuk kleiner. Dumoulin zou na twee weken zomaar kunnen afstappen.

Dupoepin

'@JimKro

Ik weet niet hoor, maar als je als professionele wielrenner valt (en daardoor uit moet stappen) heb je toch een behoorlijke slechte dag. Er zijn nu eenmaal renners waar altijd wat mee is. Neem een Gesink bijvoorbeeld, jaren geleden was hij de hoop van Nederland echter is dat er nooit helemaal uitgekomen. Gevallen, familie dingen, niet op tijd fit, allemaal zulke dingen op momenten dat het erop aan kwam. Porte heeft dat ook. Of hij er u doorheen zakt of niet, er gebeurd altijd wel wat op momenten dat het ertoe doet. Wellicht kan hij niet met druk omgaan aangezien hij bij Sky in dienst wel kon presteren.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Valverde, ik heb juist het gevoel dat ie nog 1x het (scorito) kunstje gaat flikken.

Wouter van Diepen

'@Jpjedi:
Ik blijf verbazen dat men zegt dat Valverde niet de jongste meer is. Klopt hij is 38, dat is een feit en gezien het gehele wielerveld zal hij één van de oudste zijn. Maar zijn uitslagen dit jaar zijn ver uit beter dan Bardet/Nibali bij elkaar. Plus het feit dat hij zelf goed kan aankomen, goed kan dalen (wat in deze tour goed van pas komt), en tevens teamgenoten die hoge ogen kunnen gaan gooien is het in mijn optiek echt een serieuze optie in Scorito op het gebied van punten. Maar goed ik kijk misschien vanuit een Valverde bril, maar ik verwacht echt niet dat hij minder is in deze tour dan de andere gevestigde namen.

Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor:) Dat hij net als vorig jaar al vroegtijdig thuis zit.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Imbatido Ik neem dus gewoon Bardet en Dumoulin :) Probleem opgelost. Twijfel alleen nog over Jungels t.o.v. F|uglsang. Zie Jungels dus meer puntenpotentie hebben maar zie hem er in de 3e week doorheen zakken waar Fugl de punten gaat terug pakken.

Dupoepin

'@lassayd

Ik weet ook niet waarom Bardet zo wordt onderschat. Bardet heeft dezelfde kwaliteiten (op etappe 9 na) als Nibali bijvoorbeeld. En daar worden nauwelijks vraagtekens bij gezet. Dat Bardet tijd verliest in etappe 20 moge duidelijk zijn echter verliest hij veel meer in een vlakke tijdrit dan deze technische tijdrit, waar ook nog een pukkeltje van 900 meter a 10% in zit.

Imbatido

Normaal klik ik Valverde er automatisch in. Dat deed ik dit keer ook. Maar ik heb hem er voor het eerst ooit ongeveer uitgeklikt. En bij Valverde denk ik niet eens aan zijn leeftijd. Maar hij heeft mijn verwachtingen in de Tour eigenlijk nog nooit waargemaakt. Ik ga er altijd vanuit dat hij ongeveer altijd voorin meedoet en alle sprintjes wint als het erop aankomt, maar dat valt doorgaans toch tegen. Op de een of andere manier excelleert hij - voor mijn gevoel - nooit zo in de Tour als dat hij gedurende de rest van het jaar of in de Vuelta doet.

Laatst gewijzigd
Jpjedi

'@Imbatido: Ben ik niet met je eens. Bardet is zelfs in zn beste etappes geen puntenkanon en tijdrijden laat hij het volledig liggen. Ik denk geen top3 voor Bardet op dit parcours. Dan moeten er toch meer zware etappes zijn met aankomst bergop. Nu komt hij een keer weg, pakt 2 minuten op de TDM en vervolgens rijdt TDM hem op een hoop met de tijdrit. Daarbij pakt TDM ruim tijd met de TTT en verwacht ik geen uitval. Hij heeft een week langer rust en de zware etappes zitten niet in de eerste week dus de gouden regel dat een Giro deelname een Toursucces uitsluit gaat voor mij dit jaar niet op. Qua punten in de eerste week zullen ze beiden weinig opleveren en dus is TDM vanwege prijs dan interessanter.

Simpelweg weegt het uitvalrisico van TDM voor mij niet op tegen een ' niet top 3' klassering van Bardet.

JimKro

'@Dupoepin

Het probleem daarmee is dat je eigenlijk niet kan weten in hoeverre al die gevallen toeval waren of dat hij structureel meer kans heeft om iets te overkomen. Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen is het aantal gevallen te klein.

Cerebral36

'@Jpjedi Dat hangt er dus maar net vanaf hoe je er tegen aan kijkt. Ik voorzie in Bardet wel de baas in de bergen en denk dat hij daar aardig wat goed kan maken. Daarbij valt de TTT volgens mij nog wel mee. De ITT vind ik het grootste twijfelpunt aangaande Bardet. Maar ik heb dus ook Dumoulin er al bij dus voor mij is het wellicht een andere discussie. Podium zal inderdaad wellicht net te hoog gegrepen zijn als Porte, Dumoulin en Froome de Ronde uitrijden, maar als Bardet het op zijn heupen krijgt in de bergen....

Poeksel

"27 juli Een inzinking van Tejay Van Garderen (nummer 1 in het algemeen klassement) op de Tourmalet zoals ze op Pra-Loup nooit hebben gezien. ‘Gisteravond te veel frieten gegeten.’" (http://hetiskoers.nl/draaiboek-tour-2018/)

Ik moest aan dit draadje denken :)

Fcmitch

Valverde heeft toch wel al laten zien dat je niet hoeft te twijfelen over hem.

@Imbatido Dat klopt, maar laten we zeggen dat de duurste renners het meest maken op podium. Ik ga niet al m'n geld op hun inzetten en aanvullen met koopjes. Ze zullen maar wel op hun keteltje gaan. Ik ga dan liever voor meer breedte en kans op meer top 10 plekken.

Dupoepin

'@Jpjedi

Hoe denk je over een Bardet vs Nibali dan?

Cerebral36

'@Imbatido Ik heb dus exact hetzelfde. Wordt surreele Tour want neem mijn meest gehate renner Froome wel mee en laat mijn meest geliefde Valverde thuis. Dit is dus puur zakelijk en gevoel even weggelaten :) Ik neem Froome mee omdat ik denk dat hij de Tour wint en in die situatie zie ik hem toch meer punten pakken dan Valverde. Zelfs in de "mislukte" giro had hij nog 444 punten.

Laatst gewijzigd
Jpjedi

'@Cerebral36: Ik volg je helemaal maar bij deze tour heeft Hinault het franse publiek opgehitst. Ik denk eerlijk waar niet dat hij op zn fiets kan blijven zitten in de klim. Hoe triest dat ook zou zijn. (onafhankelijk van de vraag of hij de tour zou moeten rijden)

@Dupoepin: Bardet vind ik dan weer een veel betere keuze. Nibali kan zo maar gaan knallen deze tour maar ik zie het simpelweg niet gebeuren. Bardet had een beter voorjaar en rijdt veel constanter. Nibali vind ik altijd zo'n onvoorspelbare testosteron bom die weliswaar bewezen heeft rondes te kunnen winnen.

Wouter van Diepen

De discussie over het kiezen vind ik niet zozeer spannend en het is toch ook zo dat niemand hier kan weten wat er gaat gebeuren. Je maakt toch een keuze op basis wat je er van verwacht. In dat laatste zit juist een groot verschil in mijn optiek.Kies je op basis van prestaties per etappe en dus eindklassering of kies je op basis van scorito technisch en dus op basis van punten potentieel. Dus Bardet zal op punt 1 absoluut in aanmerking komen. Dat heeft hij al jaren bewezen en dat zal (mits gevrijwaard van pech/vallen) hij nu ook doen. Op punt 2 kan je je gaan afvragen of hij dan ook absoluut in aanmerking komt. Hij gaat waarschijnlijk top 15 scorito eindigen, maar wellicht scoort Nibali top 10 (mede omdat hij eventueel teampunten meepakt van een sprintende Colbrelli). Dat zijn net de verschillen die het in mijn optiek die ervoor zorgen dat je voor renner a gaat i.p.v. b. Ik beschrijf hier een voorbeeld en geen verwachting.

Kortom de aangewezen kopmannen zullen er echt gaan staan deze tour.

Laatst gewijzigd
Jpjedi

Porte vs Valverde... Die vraag komt hier ineens naar boven. Porte was tot 1 minuut terug een no-brainer vanwege klassement, tijdrit, etc. Gaat Valverde op zn oude dag toch weer punten harken als vanouds? Zoals hier eerder door iemand aangehaald, hij zit eigenlijk nog best goed in zn vel als ik de stats zo eens teruglees.

Dat ik deze overweging maak had ik nooit gedacht. Valverde lag er definitief uit voor mij en Porte was geen discussie over... kutspel! :')

JimKro

In mijn puntenverwachting komen Valverde en Quintana allebei ongeveer op hetzelfde uit. Valverde is wat breder inzetbaar, bij Quintana verwacht ik een hoger puntenaantal in de eindafrekening. Toch is het aantal van beide eigenlijk net wat te laag voor hun aankoopbedrag in mijn verwachting. Maar de vraag is of er überhaupt een combinatie van andere renners is die dit puntenaantal ook kan halen zonder 2-3 plaatsen op te offeren.

1 2 ... 68 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.