Scorito Tour 2018

1 2 ... 70 ... 255 256
Kpenty

Snap niet dat mensen denken dat Bernal maar even zo maar hoger in de pikorde komt te staan dan Poels, Thomas, Kwiatkowski en Moscon. Gast rijdt zijn eerste grote ronde en wat Sky altijd heeft laten zien is dat ze voor 1 man gaan, dus gaan ze nu niet opeens 2 mannen naast Froome in de vrije rol doen. Ja het is een talent, maar die andere 4 hebben al een aantal jaren laten zien dat ze grote meneren zijn en die zitten ook gewoon in het Sky treintje. Bernal voor 1 of 1,5 miljoen prima. 3 miljoen belachelijk duur.

Lassayd

'@ thewout79 ik denk Matthews

Lassayd

Zie Bernal in de bergen best van betekenis zijn voor Froome maar top 5 klassering en hoger dan Thomas lees ik hier... Hell no.
Of zijn we weer begonnen met zand strooien?

thewout79

Is er iets bekend over wie er word uitgespeeld bij Wanty in de sprint etappes.
Pasqualon, Dupont of Smith

rosco

'@Kpenty, Poels, Kwiatkowski zijn goede knechten maar nog nooit in een grote ronde goede eindklasseringgehaald. Bij Sky krijgen de knechten soms een dag rust om een dag later weer alles te geven voor Froome.

Bernal heeft laten zien in andere rondes dat hij een afmaker is, in tegenstelling tot Poels en Kwiatkowki.
Poels is een goede knecht die nog steeds teert op L-B-L maar een kopman in een grote ronde zal hij niet waar kunnen maken.

Thomas ben ik het met je eens, die zou de tour kunnen winnen.

Poeksel

Die drie inderdaad Wout.

Lassayd

Bernal voor 1 of 1,5 miljoen? Dan was hij de meest gekozen renner haha

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Nou Stuyven kan ook uit mijn team. Degenkolb start ook. Ok dat gooit weer dingen om grrrrr haha.

Lassayd

Weinig steun voor Mollema

Kpenty

'@rosco

Poels werd afgelopen jaar naast Froome nog 6e in de Vuelta. Of is goed alleen 5 of hoger?

Poels en Kwiatkowski geen afmakers in andere rondes? Heb Poels en Kwiatkowski toch wel aardig wat overwinningen zien halen in rondjes van een week inclusief de eindoverwinning. Zo heeft Poels ook dit jaar 2 etappes gewonnen in een rondje van een week en Bernal heeft 3 etappes gewonnen. Kwiatkowski heeft ook 3 etappes gewonnen. Kwiatkowski en Bernal hebben beiden 2 rondjes gewonnen waarvan Kwiatkowski er 2 op WT niveau heeft en Bernal 1 WT en 1 op 2.1 niveau. Kwiatkowski is dan nog een keer 11e in de Tour geworden. Maar bij een Kwiatkowski bedoel ik dan eerder dat hij een vrije rol verdient bij bijvoorbeeld punchaankomsten of de kasseienetappe.

Bernal heeft de potentie om een grote te worden, maar zou de vrijheid in een team van Sky nog niet verdienen in de Tour.

rosco

'@Lassayd, ik kijk naar het aantal punten dat een renner kan halen en dan denk ik dat Bernal meer punten kan halen als Thomas. Mede door het jongerenklassement. Hij is zeker kanshebber om de witte trui te winnen, plus de dagen dat hij met wil rond rijdt. Dan moet Thomas elke bergetappe al heel wat punten inhalen. In de TTT loopt Thomas niets in en in de Itt zal hij wat punten inhalen. Tevens zie ik Bernal gewoon bij Froome blijven in de bergetappes en zal hij niet als 1 van de eersten opgerookt worden.

Lassayd

'@rosco ik dacht dat je in eindklassement hoger bedoelde maar qua punten bedoel je.
Vergeet niet dat Thomas dan elke dag teampunten krijgt bovenop zijn eigen punten als Bernal wit heeft.

Lassayd

Dat zijn er maar 3 per etappe zie ik nu dat is niet heel veel.

Kpenty

'@Lassayd oke misschien is dat ook weer overdreven. Al hoewel ik voor 1,5 ook geen plek voor hem had gehad. Maar het punt is dat ik niet begrijp dat mensen hem voor 3 miljoen zouden willen.

Ik zie hem alleen maar als knecht voor Froome die niet mee gaat doen om het wit en heus wel eens een top 20 of top 10 gaat rijden maar wanneer? Plus zie het die andere klimmers ook doen.

rosco

'@Kpenty, grote rondes zijn voor mij de Tour, Vuelta, Giro. Poels kan in de grote rondes rijden zonder druk. Een 6de plaats in de Vuelta mooi maar hij overtuigt mij niet dat hij 3 weken top kan zijn in de tour. Vaak gezien dat hij etappes kan laten lopen om een dag later weer te knechten. Sorry hij is een goede knecht niet meer en niet minder.

En over afmaken bedoel ik klassering in eindklassement. In de tour zal kwiatkowski nooit top 15 rijden en daarom zal hij gewoon in het treintje mogen meerijden.

Maar ieder zijn reden om een renner wel of niet te kiezen.

Voor mij wordt Bernal de sensatie van de tour.

Lassayd

Ik zie hem best meedoen om wit als hij een beetje bij Froome kan blijven want voor het wit is er niet veel concurentie.
Maar ik neem hem ook niet hoor veel te duur. voor 1,5 had ik wel plek voor hem gemaakt hoor.

Poeksel

Hoe gaat het met de TJ-fanclub trouwens? 500k maar, niet duur voor een goede puncher!

Cerebral36

Voordeel zijn natuurlijk die potentiele extra 60 punten voor het wit op het eind. En +3 per etappe dat je hem opstelt voor het wit. Enige reden waarom ik hem overweeg: Pakt hij na de TTT wit en houdt hij die vast dan is het alleen voor dat al 208 punten: 18 * 6 + 40(TTT) + 60 (Wit). Dat tikt wel aardig aan. Hoeft hij nog maar kleine 100 punten te pakken om zijn geld waard te zijn. Maar alles valt en staat of hij ook echt voor het wit gaat.

Nvdb

Ik denk dat Jody Bernal er in de eerste week ergens afwapperd. De kans is groot dat in een waaier- of kassei-etappe hij net als Poels op achterstand finisht. Of hij wordt wellicht opgeofferd in de ttt. Hierdoor zal het moeilijk worden om veel truipunten te pakken. In de bergen kan hij zich wel herstellen. Maar bij mij komt hij r niet in.

ditisdavid

Ik denk eigenlijk dat Bernal op de kasseien, zo niet eerder al, gewoon laat lopen en op de eerste rustdag een halfuur achterstand heeft.

Lassayd

Ik wilde Froome uit mijn team hebben maar kom uiteindelijk op Bardet/Nibali uit. Dan kan ik volgens mij beter Froome er gewoon inzetten omdat het punten potentieel van Froome toch een stuk hoger ligt en ze schelen dan 1 miljoen die ik wel kan missen.

Malathion

Zo. Ik ben bij. En op het einde de discussie die mij het meest interesseert en intrigeert: Bernal.

Bernal is mijn splijtzwam. Veel te duur voor een knecht natuurlijk, maar ook wel echt uitzonderlijk voor een knecht. Yates op 1.28 rijden is niet zomaar iets. Een klimmer met zo'n tijdrit ook niet. Hij wordt nu weggezet als knecht en vergeleken met de anderen binnen Sky, maar het lijkt me toch echt een supertalent. Mag ik even verwijzen naar Wout van Aert?

Veel opmerkingen hier betreffen wielercliche's: na Giro een slechte Tour, eerst maar eens ergens anders ervaring op doen, Bardet heeft al zoveel keer top 3 gereden.

Iedereen is ergens begonnen. Ook met verrassen. Ik geloof ergens ook dat Bernal (en Roglic) kunnen gaan verrassen. Het zijn de twee mannen die bergop op mij het meeste indruk hebben gemaakt dit seizoen. Door echt weg te rijden. Wellicht kunnen ze dat nu ook. Dan is hun prijs ineens heel interessant.

Daarnaast heb ik nog een theorie. Nu Movistar drie kopmannen meeneemt die om en om gaan aanvallen, denk ik dat Sky daar wel eens op zou kunnen anticiperen. Bernal kan counteren, terwijl Thomas na de kasseien er wellicht heel gunstig voor staat. Zo hebben zij ook meerdere ijzers in het vuur en hoeven ze niet voortdurend achter Movistar aan te rijden.

Laatst gewijzigd
Lassayd

'@Cerebral36 je hebt gelijk maar pakt ie het wit niet dan is hij erg duur en had je leukere dingen met het geld kunnen doen. Er zijn veel renners die iets zekerder lijken alleen weinig kandidaten voor wit.

Cerebral36

Lassyad Ik ga de gok ook niet nemen hoor :) Was meer een scenario waarin hij het echt waard kan zijn. Maar te dure gok.

Lassayd

Het is natuurlijk ook een groot talent. Als je ziet hoe hij in rijdt in Romandië en Californië maar in de tour heeft hij natuurlijk een andere rol. Of hij echt moet knechten of iets van een vrije rol krijgt geen idee natuurlijk.

1 2 ... 70 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.