'@random wielerliefhebber
In de categorie 500 000 zou ik voor Schar gaan. Dat levert je in de TTT 32 of 51 punten op afhankelijk van wie de erappe wint; Sky of BMC. Als BMC de TTT wint dan kan hij ook punten sprokkelen in de daarna volgende etappes. Als Porte het eindklassement wint, heb je nog meer punten.
Gaudu of Navarro aan de andere hand kunnen punten in het berg- en jongerenklassement opleveren aan het eind van de tour. Als je goed gokt wanneer ze aanvallen en overwinnen, heb je de hoofdprijs.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie je anders in etappe 3 zou opstellen (het zijn niet per se 32 extra punten).
Iemand als Navarro lijkt me geschikt voor ellendebeperking: je hoopt hem niet op te hoeven stellen, maar het is fijn dat je hem hebt als al je klimmers uitgevallen zijn. En er is inderdaad een kleine kans dat hij de bollen pakt (ik vermoed zo dat hij in de voorbeschouwing voor het bergklassement genoemd gaat worden, als hij de Tour rijdt tenminste).
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat yates zo goed is als zn broeder en dus goed. Uran eindigt altijd kortst van de 3 als ie er nog aanhangt na een afdaling. Landa pfff dat kan alle kanten op zeg.
Kan iemand mij vertellen waarom yates niet goed zou doen? Ik zie hem in de skytrein zitten, niet lossen..en met een goede punch/sprint behoorlijk wat puntjes pakken..
Landa afhankelijk van teamstrategie..yates altijd..
Snap ook niet dat het als ongunstig wordt gezien als jouw topklimmer in de steentjesrit twee minuten verliest. Dat maakt scoritotechnisch niks uit, kan ook zomaar positief uitpakken. Ik hoop er bijna op dat een van mijn movistars op achterstand komt, dat kan handig van pas komen in de bergen.
Ik heb het eens over een heel andere boeg gegooid. Reset! Nieuw team. Ik ben begonnen met sprinters aangezien dit m.i. de club is waar dit jaar het verschil kan worden gemaakt. En ivm teampuntjes gekeken naar eventuele koppeltjes en dan van ieder zoveel mogelijk de top oftewel heeft een team zowel een top sprinter als een top klassementsman binnen hetzelfde team.
Bijvoorbeeld:
Groenewegen- Roglic (of Kruijswijk)
Colbrelli-Nibali
Sagan- Majka
Kittel- Zakarin
Etc. En zo negen koppels en vervolgens aangevuld met twee jokers.
Dat is eigenlijk heel grappig omdat er dan een aantal verrassingen tevoorschijn komen. Er vallen een hele rits teams uit waar je dan in godsnaam niet meer of veel minder over hoeft te piekeren zoals SKY, BMC, Movistar, SUNWEB, en QS want die hebben of geen topsprinters of geen AK topper mee of zelfs allebei niet.
Dat maakt dit verrekte spelletje met inmiddels 74 pagina's vol met niet minder dan 1840 misleidende tips tenminste een beetje dragelijk.
1/ Het budget is plotseling zo ruim dat die twee Jokers echte toppers kunnen zijn
2/ het team ziet er eigenlijk verrekte gebalanceerd uit, met bovendien voldoende back up bij calamiteiten zoals valpartijen..
3/ misschien niet het winnende team maar toch wel met heul veul potentiële puntenpakkers gedurende de hele ronde.
Kortom ik weet het nog niet..
Haha bartje, goeie. Het mooie is: werkelijk niemand hier op dit forum gaat een team formeren zonder het jeukende onderbuikgevoel: als die en die renner nu maar niet wel gaat presteren. Ik vermoed dat velen movistar links laten liggen, gokkend op oneenigheid onderling of falen van tactiek en vooral om een goed gevoel over de eigen gekozen formatie te hebben. Wel beschouwd is dit juist de ploeg die de bergettapes gaat domineren. Er is geen andere mogelijkheid voor hen en geen renner klimt beter dan quintana en landa. De vraag is: geloof je dit genoeg om dan een nibali, bardet of froomey uit je team te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.