Scorito Tour 2018

1 2 ... 75 ... 255 256
Imbatido

Sky gaat nog naar de rechter komende week. De vraag is namelijk of ASO dit zomaar mag doen. Maar opschudding is altijd leuk, nu hebben we in ieder geval meer tijd om de juiste keuze te maken dan met die val voor de Giro.

Maar het maakt het natuurlijk wel lastig voor de poulespeler. In een scenario waarin Froome wordt vervangen door Van Baarle moet ik ongeveer mijn hele team heroverwegen met de full-Sky-tactiek. In de ploegentijdrit leveren ze dan ook weer een beetje in.

Cerebral36

Hmmmm dat gooit aardig wat om. BMC opeens de favoriet bij de TTT en wat oh wat doe ik met dit 5 mil cadeautje. Toch naar Porte of mijn favo er toch ingooien :)

Jun Allrich

tja het was dat of onderwege van zijn fiets gesleurd worden door 'supporters'.

ik had dan ook al een team zonder Froom.

Starlynk

Ohhhh nou nog lekker een aantal dagen nadenken over hoe ik die 5m van Froome ga gebruiken als ie niet meegaat..... toch Valverde er in, of toch Bernal en ergens anders upgraden? Leuk! :)

siets

Scorito gewijs wel lekker, toch een hoofdbreker minder. Kan mooi 1 op 1 met Valverde, baalde al dat ik die niet had

WCEendT

Van 6 miljoen over, naar 11 miljoen voor één plek...

Malathion

Bijzonder knap van iedereen die Froome 'al niet had'. Maar ga me niet vertellen dat jullie niets aan je team gaan veranderen.

Laatst gewijzigd
hupske

Waarom is dat knap? In de giro had je hem ook niet nodig in je team om het spel te winnen.

Jun Allrich

natuurlijk niet! Wat is het nut van een team zonder froom als je je team moet gaan veranderen als hij er echt niet bij is?

Dupoepin

Dat zijn de plannen ja. Wat ik overigens onzin vind. Ik vind dat zolang er onderzoek plaats vindt je pas schuldig bent zodra dat bewezen is. Wij hebben alleen informatie wat gelekt is. Wie zegt dat dat de waarheid is? Bepalen wij dat? Bepaalt de ASO dat? Na 3 juli beslissen ze pas, na de zaak gehoord te hebben van Sky, of Froome mag starten of niet.

Ik verwacht dat hij mag starten, maar dan is de toon gezet voor enkele gekken die hem het ravijn in gaan duwen. Zijn veiligheid is niet meer gegarandeerd. Waardoor Sky zelf besluit hem niet te laten starten of zelfs de gehele ploeg niet laat starten. Het zijn altijd die kut Fransen die zelf bepalen wat waar is en wat niet. Behalve bij Franse renners uiteraard.

JimKro

Zonder Froome wordt die poule al helemaal makkelijk XD

Edit: of nouja, als ik zo al die berichten lees van mensen die Froome al niet hadden, is het toch een gemiste kans dat hij niet rijdt. Als hij wel rijdt weet je in ieder geval dat je al een hoop concurrenten achter je laat omdat ze Froome niet hebben.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Nou jongens, die 2m van Kelderman kunnen jullie ook waarschijnlijk gaan herinvesteren (als iemand Kelderman had :p)

hupske

Anderzijds wel erg lekker als je Froome en Kelderman had. Dan kan je even voor 7 miljoen nieuwe renners zoeken.

Dupoepin

Ja, ik las het. Gevallen bij het NK en voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. Maar is dat verassend te noemen? Kelderman valt regelmatig toch?

arturo

Het budget wordt wel erg ruim op deze manier.

RemcovanderMaas

Het budget wordt niet ruimer, blijft gewoon gelijk :p
Je kan het wel anders besteden :-)

Cerebral36

Ook al wordt het budget ruim je moet nog steeds dezelfde keuzes maken waar grote verschillen kunnen ontstaan. Dit maakt het er nou niet echt meteen veel makkelijker op.

Jeffrey81

Nou Malation, Jun Allrich..... misschien omdat het niet starten van Froome een impact heeft op de TTT (net zoals het mogelijk niet starten van Kelderman dat heeft)? En op de winkansen van andere renners? En de rol van andere Sky renners? In principe ben ik nog niet direct van plan mijn team te wijzigen, maar ik zou hier toch echt even naar moeten kijken.

Daarnaast is het gewoon jammer dat er nu veel meer mensen zullen zijn die een Valverde nemen, of een Thomas, of andere renners die ik al in mijn team had voordat Froome uitviel.

Dus...nu duidelijk? ;)

Flater

Hmm ik had Froome niet, maar mocht hij werkelijk niet starten wordt Bernal wel een stuk interessanter. Even de ontwikkelingen afwachten voordat ik mijn team weer overhoop gooi.;)

04398

Als Kelderman niet op het NK was gevallen was hij dat waarschijnlijk (100% zeker) in de Tour gevallen, dus kan je beter nu je 2 miljoen ergens anders in investeren. Wel jammer voor de poultjes de Froome niet mee doet, had graag willen winnen van iedereen die toch weer voor Froome koos nu is de keuze voor al die mensen toch een stuk makkelijker

Dupoepin

Het wordt er niet makkelijker op omdat je nu nog maar 2 dagen of 1 dag hebt om je team compleet te maken. Aangezien de zaak Froome op 3 juli gehoord wordt en daarna pas duidelijkheid krijgt hoe het team van Sky eruit komt te zien.

04398

Wie zou dan de kopman zijn Bernal of Thomas?

Jun Allrich

ASO baseert zich op artikel 28 van het UCI-regelement. Dat zegt dat de organisator “zich uitdrukkelijk het recht behoudt om een deelname te weigeren van een team of een van zijn leden wiens aanwezigheid het imago of de reputatie van ASO of het evenement zou kunnen schaden”.

Ik heb dan ook nooit 1 momentje geloofd dat hij mocht starten.... De Giro had Froome nodig maar de Tour niet...

nasibal

Bijzonder knap van iedereen die Froome niet ‘al niet had’. Maar ga me niet vertellen dat jullie niets aan je team gaan veranderen

Absoluut geen idee waar je heen wil met het eerste gedeelte van je opmerking, maar wat het 2e betreft sluit ik me aan bij flater. Bernal is nu van potentiele (dure) barbero, naar in ieder geval het overwegen waard, gegaan. Want laten we eerlijk zijn, voor Thomas gaan ze écht niet 'alle ballen op thomas' zetten zoals ze dat voor Froome deden. Die status heeft thomas niet, anders was hij in een ronde al wel eens op die manier uitgespeeld.

Jun Allrich

Thomas natuurlijk en Sky is er, denk ik, ook altijd vanuit gegaan dat Froome niet zou mogen starten.

Trouwens ik herinner mij een interview met kwiatkowski in de winter ergens dat hij dit jaar ging focussen op de Tour omdat ze bij Sky al een lichtblauw vermoeden hadden van wat ging komen...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.