Ik denk dat sky er alles aan gelegen is om Thomas, Jodi en misschien zelfs Poels kort in het klassement te houden. Thomas heeft de mogelijkheden om een vergelijkbare tour te rijden met dumoulin. Jodi geeft aanvalsopties, en Poels biedt derdeweekperspectieven. Hoe denken jullie hier over?
'@cerebral, ik kan wel de verplichting terugvinden in de regels maar niet (de hoogte van) eventuele sancties. Sterker, met de toevoeging van de tien nieuwe WT koersen is de absolute verplichting voor deelname in elke WT koers in ieder geval ten dele komen te vervallen, althans juridisch aanvechtbaar lijkt me.
Hoe dan ook dat wordt nog een heet weekje!
In de Dauphine was de tegenstand niet van het formaat BMC ploeg die er nu gaat staan. Je moet je dus niet te blind staren op die ene TTT van de Dauphine. Het verschil was daar 38 sec. Geen Porte, geen Kung o.a. En ik zeg niet dat ze geen kans maken op de overwinning. Alleen ik denk dat het verschil nu dusdanig kleiner wordt dat in mijn optiek een BMC overwinning opeens meer mogelijk is dan met Froome.
Precies wat Cerebral36 zegt. Je mist de teampunten. Daarbij kan Froome zich prima staande houden t.o.v. de andere toppers, is Froome een echte leider en wordt zo'n ploeg helemaal om hem heen gebouwd. Als dat komt te vervallen komt ineens alle druk en aandacht op Thomas terecht. En Thomas heeft nog niet echt laten zien dat hij in een 3 weken koers foutloos kan rijden. De reden dat Bernal in de Tour mee gaat doen is omdat ze hem niet de druk wilden meegeven die een eventuele kopmanschap in de Vuelta zou geven. Ze willen Bernal dus voorzichtig brengen. Met het uitvallen van Froome verschuiven al die posities wat onrust met zich mee brengt. En met het uitvallen van Froome wordt Sky er in Frankrijk niet popuairder op ofzo.
Als Froome niet mee mag, moet mijn ploeg op de schop. Ik heb/had Froome niet. Als ik het nu ff snel overzie: Bernal wordt Uran, Quintana wordt Gaviria, Cavendish wordt Fuglsang. Dan mis ik wel een jong trui kandidaat. (Buiten de sprinters om)
Dan moet daar nog wel even de Zadelpen formula overheen, en dan blijkt dat de cohesie ineens ontbreekt.
Hoop dat Froome wel mee gaat, want ik had zo een mooi team staan. Vervelende ASO’s! Anders moet ik wellicht helemaal opnieuw beginnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.