Pff, valt niet mee allemaal. Ik had mijn team al een paar dagen staan. Werd met de dag contenter, en ineens alles op zijn kop. 5M te verpatsen. Worden Bernal en Poels nu interessanter ? Zal ik dan toch maar een Movistar nemen, of gooi ik juist alle Sky’s uit mijn team. Keuzes keuzes. En die gekke Dumoulin straalt wel vertrouwen uit. Jungels rijdt de pannen van het dak. Bah alles begint opnieuw.
Excuus. Mijn vorige berichtje over Froome was wat onhelder. Nu over Bernal.
Bernal heeft 34 koersdagen tov Dumoulin 36 en Bardet 29. Bernal is interessant vanwege de jongere-trui (misschien nu meer een doel?), de nog altijd, denk ik, mega-sterke tijdritploeg die ze hebben en vanwege zijn exceptionele klimkwaliteiten. Als je hem neemt, neem je hem voor dat laatste. Hij moet de drie bergaankomsten bergop er staan en op de Mur wat mij betreft. Levert hij in die vier etappes plus TTT en jongere-trui genoeg op? Dat is mijn overweging.
Ik vind vooral Gaviria met de dag veel te duurder worden. In de Tirreno was hij bijvoorbeeld met een fantastische sprintploeg en wordt hij ook maar 7e. Uiteraard, dat is één ritje, een momentopname. Maar 2 of 3 van die momentopnames straks in 8 sprintetappes en 5 miljoen wordt opeens een hele hoop geld. Zeker als je bedenkt dat ook een goede Gaviria is in dit veld gewoon zonder schaamte buiten het podium vallen in een normale rit.
Maarja, met geen enkel alternatief koop je méér zekerheid (behalve de alternatieven die je al hebt waarschijnlijk) en bezuinigen op gaviria om de bergploeg te versterken lijkt met dit parcours ook niet per sé de juiste move. Gaviria heeft gewoon wel 8 etappes kans op top 10 (excl ttt). Noem eens een klimmer met dezelfde kans.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.