Scorito Tour 2018

1 2 ... 81 ... 255 256
joenique

'@kierewietje, inderdaad vooral niet nog een plaats wegsmijten ;)

Edit: een voorbeeld hoe een koppeltje kan werken; als je Majka in de bergen opstelt en terwijl extra punten pakt met Majka voor het groen van Sagan (hetgeen toch een heel grote kans heeft)

Laatst gewijzigd
wesselvanoers

'@barbastok en waarom?

WCEendT

'@Joenique
Kijk iemand die het principe van koppeltjes wel begrijpt!

Iemand anders die met de gedachte speelt om Froome nu gewoon uit principe thuis te laten?

Jasperdewaal11

'@ WCEendt heb Froome nooit overwogen ;) en doe ik nog steeds niet.

Niballie

Met principes als die win je geen wedstrijd, zeker niet bij Scorito. Beetje onzinnig dus.

Poeksel

Ik ben ervan overtuigd dat iemand van Sky ook meedoet aan Scorito en voor elke grote ronde bijhoudt hoe vaak een Sky-renner gekozen wordt. Mede op basis hiervan beslissen ze of ze een renner willen houden of niet. Als blijkt dat Froome dit keer weinig gekozen wordt zal dat zo demotiverend werden voor de Keniaanse renner dat hij halverwege opgeeft. In goed overleg zullen Brailsford en Froome besluiten uit elkaar te gaan.

Dus mensen, onderschat je invloed niet!

WCEendT

'@Allieballie
Onzin. In de Giro was Froome niet eens nodig.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Maar Froome zat wel in het optimale team.
En dat hij niet nodig was, kwam natuurlijk ook door zijn val voor de openingstijdrit.

Ik heb hem nu ook niet, maar dat is wel een gok. Moet alleen even kijken of ik nog tevreden ben over Kwiatkowski die ik er gisteren in heb gefietst..

Jun Allrich

'@WCEendT

Dumoulin ook niet trouwens. Zolang je Yates maar had...

Abdoe

Froome: nog even over nadenken (geldt voor alle pooltjes eigenlijk), maar alleen op niveau prijs en verwachte prestaties. Eén van mijn belangrijkste principes is dat ik moreel verheven gedrag mijd als de pest, en al helemaal als het mijn pooltjes betreft :)

Een vervreemdend begrip uit dit topic: de 'koppeltjes'. Ik ga van mijn team toch echt geen parenclub maken, bah!

klassikl

Volgens mij was het ideale team van afgelopen giro heel Mitchelton Scott + Viviani.

Pietje Precies

'@allieballie, het nare is alleen dat je automatisch de renners die je hebt gekozen gaat supporten + je hoopt dat de plausibele opties die je niet hebt tegen gaan vallen. Tijdens de Giro is pro Dumoulin en anti Froome kijken erg goed bevallen en dat is natuurlijk ook wat waard.

Maar het kost je mogelijk wel wat plaatsen inderdaad...

BlackManager

Welke ploeg gaat de meeste etappes winnen denken jullie?

Dupoepin

Froome evenals Porte komt er bij mij niet in. Dumoulin heeft de schifting ook niet overleeft nu Kelderman niet meegaat. De enige renner waar ik nu nog over twijfel is Optimus Primoz.

zomaareens

Is er iemand die denkt dat colbrelli meedoet voor de knikkers op de mur de bretagne? en in de vlakke sprints plaats 10-12 een reele inschatting?

Laatst gewijzigd
Matt89

QuickStep (2x Gaviria, 1 x Alaphilippe, 1x Jungels en 1x Terpstra).

BarbaStok

'@wessel
Hangt af waar je ze in je team voor nodig hebt. Benoot lijkt me minder in het wit op de berg te gaan scoren, maar meer punten overall al moet je hem dan in de juiste etappes opstellen.

Wouter van Diepen

In de top 20 scorito punten Giro 2018 stonden in totaal 4x Quick Step, 3 Bora, 4 Mitchelton Scott kortom het maken van koppeltjes is zo gek nog niet.
Neemt niet weg dat de Giro qua deelnemersveld totaal anders was natuurlijk.

michael rasmussen

'@ zomaareens

Denk dat ie in de vlakke etappe's niet meesprint; Dit zei hij gisteren na het Italiaans kampioenschap:

"We should all take an example from him, he is the ideal captain, one who never puts stress on you. I envy him: we are tense, worried, agitated, and he is always calm, peaceful, serene. It's one of his additional strengths.

Bahrain will leave for France a day early, Wednesday, to dedicate the day on Thursday to try the team time trial of the third stage, in Cholet.

"That and the stage of the pavè will be two key moments. In the Tour of Switzerland we arrived seventh in the team time trial, I am convinced that we will have a great test on the Tour. Bahrain is strong, and for me it is an honor to be one of the seven that can bring Vincenzo to Paris. For the climbs there are the Izagirre brothers, Pellizotti and Pozzovivo. For the cobbles it's me, Koren and Haussler. Koren is then one that if you put it there in front pulls all day.

As for him, he will have free way in some stage, "but I do not count, the important thing is to be all with Vincenzo".

Jun Allrich

schachmann en Viviani had ik en dan nog 3 Mitcheltonners (Yates, Chaves en een jonkie)

Pietje Precies

Het bijzondere is dat mensen nog steeds niet lijken te begrijpen dat je de andere renner niet hoeft te hebben om teamgenootpunten te krijgen. En voor wie dat nog niet begrijpt: je hoeft geen Sagan in je team te klikken om met Majka een shitload aan teamgenootpunten te verzamelen.

Dus kap met die rare focus op koppeltjes, maar neem bij het beoordelen van een renner zijn puntenpotentieel gewoon alle vormen in ogenschouw, dus: eigen punten via etappes, eigen punten via klassementen, eigen punten via eindklassementen, teamgenootpunten via etappes, teamgenootpunten via klassementen, teamgenootpunten via eindklassementen en tot slot captainpunten.

En dan kan het natuurlijk gebeuren dat je met 4x Sky eindigt of 3x Bora, of 4x Cofidis, etc. Maar dan wel om de juiste reden....

Laatst gewijzigd
Starlynk

En bij die teamgenootpunten dan wel rekening houden dat je de renner ook op moet stellen om die punten daadwerkelijk te krijgen. Dus de Mitchelton-Scott renners hebben idd veel punten gehaald in de Giro, maar om die punten ook daadwerkelijk te krijgen moet je die renners ook elke dag opstellen en je hebt maar plek voor 9 renners. Kun je best een keertje een plekje opofferen voor enkel 8 teampunten, maar als je dat elke dag moet doen, of nog erger, meerdere plekjes op 1 dag, dan heb je wel een probleem.

Diede34

De teampunten discussie is precies de reden dat ik voor Thomas/Moscon ga. i.p.v. Froome.

Mocht Froome (lang) in het geel rijden dan scoort Thomas 8 punten t.o.v. Froome 10. en de kans dat Thomas lang zelf ook in de top-5 staat is ook zeker niet uitgesloten. Zo veel punten ga je dus niet mislopen met het ontbreken van Froome in je selectie, tenzij hij echt structureel in de top van de dag uitslagen gaat rijden en ook daadwerkelijk het geel naar parijs brengt (wat ik zeker niet meer dan 40% kans geef)

zomaareens

'@ michael rasmussen.. hmm.. Lijkt me als er niets met nibali aan de hand is dat ie toch gewoon meesprint?

elstupidoloco

'@Pietje

Heerlijk om je argumenten te lezen over zowel de koppeltjes als het ‘fan’ worden van je eigen renners gedurende de ronde. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

1 2 ... 81 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.