Mollema was in 2016 de beste klimmer, op die legendarische berg waar Froome geen fiets nodig had en gewoon maar verder ging rennen.
Viel alleen later in een afdaling en toen was alles weg. Maar heeft sterke punch, trekt sprintje, is niet vies van wat aanvallen.
Ik heb eigenlijk bijzonder veel vertrouwen in Mollema, ongezond eigenlijk en zie hem gewoon 6e plek ak halen + veel puntjes door relatief veel vooraan in groepjes te eindigen. Enige waar ik nog beetje voor vrees is dat hij in een afdaling weer valt :(
Klein beetje off:
''Dopingexpert Douwe de Boer staat achter het besluit van de UCI. Hij is het eens met de beslissing van de wielerbond. "Het is een logische verklaring en ik zou deze ook willen onderschrijven. De wetenschappelijke onderbouwing van de 1.200 nanogram salbutamol per milliliter, de maximale toegestane hoeveelheid, is zeer slecht. Hierdoor is het makkelijker voor Froome om deze aan te vechten." (NOS)
Ik snap de conclusie niet. Wat is er nu precies slecht volgens deze expert? Slechts de minimale toegestane hoeveelheid innemen en dan wielrennen?
'@ WCEendT: mwoa, of mensen de intentie hebben of ze gaan sprinten of niet, heb ik ook niks aan. Doe mij maar gewoon de uitslag van etappe 1, 9, 12 en 16.
@Jun Allrich: De Mollema waarvan jij straks spijt hebt dat hij niet in je team zit! De Mollema die classica San Sebastian won, die tevreden naar Zwitserland keek en concludeerde dat hij precies stond waar hij wou staan, die nog wat extra aan zijn tijdrit positie heeft gesleuteld, die 6e is geworden in Waalse Pijl, Mollema die Nederland in vuur en vlam zette de laatste tour dat hij voor klassement reed.
Alleen Parijs Nice was hij echt slecht en bij LBL miste hij toen gewoon net de aansluiting.
@koenniee: Methode bepaalt wat er uit het lichaam komt, ipv wat er in gaat. Normaal gesproken zijn die redelijk gelijk, maar onder omstandigheden zoals veel zweten, hoge lichaamsintensiteit en zelfs ziekte lopen deze waardes nogal uiteen (in Froomes geval inhaleerde hij zeg maar het medicijn al iets als 17 dagen en had het lichaam daar het nodige van opgeslagen, om vervolgens een grote dosis los te laten. Dat is iig zijn verhaal). De methode is dus onbetrouwbaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.