Scorito Tour 2018

1 2 ... 89 ... 255 256
WCEendT

Kevin, dat is niet eens zo'n raar idee.

bramverbruggen

Kevin heb je al een sprintteam?

mik-hail-tal

'@Koenniiee Inderdaad staat er nu zo in en zal wel zo blijven.
@kevinraar Hou toch op man!

Chaba

Ja al tijden erg tevreden met mijn team op één punt na. Ik heb niemand voor de jongerentrui. In ieder geval niemand die ik in de top 3 verwacht in de eindafrekening. Maak me zorgen dat ik te veel punten ga missen door helemaal niemand te hebben. Het probleem is dat ik 3 miljoen voor iemand die moet knechten teveel vind. Zie hem gewoon niet 300+ punten halen. Soler zie ik ook als knecht en zelfde geldt voor Latour maar gaan die dan zelfstandig nog wat punten halen want alleen top 3 in het eindklassement in de jongerentrui is niet voldoende.

40 punten max voor Soler en Latour aangezien ik Bernal als nr 1 verwacht. Enige wat nog zou kunnen is dat Soler punten pakt als Quintana wint...maar ja durf ik daar op te gokken. Dat is dan 24 punten maar ik verwacht dat Movistar, als ze de gele trui al pakken, dit laat in de ronde zullen doen.
Ik verwacht ook dat zowel Soler en Latour pas laat de trui zullen overpakken dus veel witte trui punten sprokken verwacht ik ook niet.

Iemand anders met dit zelfde probleem en die hierover nagedacht heeft en zich wil uitspreken hierover.

thewout79

Als het zo is dat Matthews zn etappes gaat uitkiezen en niet vol voor de sprint etappes gaat wie van sunweb zal zich dan in de sprint etappes van voren laten zien.
Kragh of arndt

Jasperdewaal11

Okee mijn laatste duivelse dilemma met 2,5 M over voor 1 plek:

Of Jungels erin

Of Colbrelli/Degenkolb downgraden naar Laporte en dan Roglic/Zakarin of Uran erin ....... Ik neig naar Roglic omdat ik denk dat als Kruiswijk erdoor zakt hij het moeiteloos overneemt als kopman.

TomTriomfeertTour

Ik krijg het toch niet voor elkaar om mijn sprintteam duurder te maken dan dit. Ik vind een Kittel, Greipel of Cav toch maar onzeker, terwijl er goedkopere sprinters zijn die hun geld er wel makkelijk uitkrijgen.. De vraag is wel of dit verstandig is met zoveel sprintetappes. Uiteindelijk is een Greipel die 300 punten haalt toch beter dan een Laporte die 100 punten haalt. Het zou zonde zijn om de 'zekere' sprintpunten te laten liggen om mogelijk meer klassementspunten te vergaren. Is deze overweging heel gek?

@jasper ik zie het Jungels op één of andere manier wel doen, maar je weet nooit hoe hij het in het hooggebergte gaat doen.

Laatst gewijzigd
nvh1991

#TomTriomfeertTour

Deels eens. Kittel is natuurlijk een gigantische klasbak maar stelt (in vergelijking met vorige seizoen) teleur. Cav laat het lopen als hij niet kan winnen. Greipel reed prima in bijvoorbeeld het Duits kampioenschap. Voor 3 mln. wellicht een 'gokje' waard

Jasperdewaal11

'@ Tom dat is dus ook mijn afweging ik vind Jungels goed en hij is in vorm maar dat is Roglic ook en ik zie Jungels het in de echte bergen afleggen, maar voor hetzelfde geld gooit hij zijn trekhaak uit en blijft hij hangen :P

Primavoormij

'@tom nee, de goedkopere sprinters halen waarschijnlijk relatief meer punten, maar je kunt niet slechts je team volzetten met dergelijke sprinters omdat het resterende budget hoogst waarschijnlijk niet tot meer punten leidt in absolute zin wanneer je deze spendeert aan AK renners. Greipel staat er bij mij om die reden bijv ook in.

romanoww

'@Tom: wat betreft Laporte lijkt je inschatting van 100 punten me toch erg karig. De beste man heeft al vaak genoeg aangetoond zowel bij de zwaardere sprints mee te kunnen (lees etappe 4 en eventueel 5). En in de tour van 2016, waar Bouhanni niet mee ging, sprintte hij 6 keer top 10 (5, 5, 6, 8, 8,9). Al met al een no-brainer wat mij betreft.

Poeksel

Grote problemen in team Poeksel opeens. Er staat een goed team, genoeg renners voor alle etappes, maar ik heb 3M over! Moet ik dan echt mijn pareltje van 500k (die aardig wat punten gaat halen en dan ook nog voorspelbaar) upgraden naar een of andere suffe klassementsrenner?

Karperdrol

3 miljoen over... pfff
ik kom 1 mil te kort.

jsprunk

Laporte is inderdaad te laag geprijsd, omdat hij als lead-out van Bouhanni is ingeschat. Of hij net zoveel punten haalt als Greipel, durf ik niet te zeggen, maar ik houd ook liever die 2M op zak voor andere versterkingen idd.

jsprunk

Een voorspelbaar pareltje van 500k die je meer op gaat leveren dan upgraden naar Yates/Thomas/Dumoulin? Lijkt me sterk :)

TomTriomfeertTour

Ja Greipel zou inderdaad nog wel zijn punten kunnen halen, maar het zit niet helemaal lekker.

@romanoww ja Laporte neem ik ook wel mee hoor. Noemde hem meer als voorbeeld. Er staan nu alleen meer goedkopere mannen in(ik kan die 1,5 miljoen categorie niet loslaten. Zit veel potentieel).

@Jasper ik ben stiekem ook gewoon groot fan van Jungels, dus maakt het allemaal ook niet makkelijker. Zal een gok blijven, maar dat is bij Roglic ook het geval. Allebei kunnen ze potentieel heel veel punten halen, maar het kan ook flink tegenvallen. Een beetje het Chaves verhaal van de giro.

Poeksel

Ja, ik sluit niet uit dat Yates/Thomas/Dumoulin en Matthews allemaal meer opleveren. Toch vind ik het zonde!

Imbatido

'@TomTriomfeertTour: Het probleem met de sprinters is dat de renners onder de 2,5 miljoen je enorm weinig zekerheid geven. Degenkolb en Colbrelli sprintten vorig jaar de helft van de tijd niet mee, en als ze meededen waren ze wisselvallig, Boasson Hagen zit met Cavendish en Stuyven zit met Degenkolb. Renners opstellen die een aantal keer niet meesprinten is enorm killing. Bij Greipel weet je dat hij geen rit gaat winnen, maar wel dat hij altijd meedoet voor de top 10 en normaal gezien Parijs zal halen. Voorlopig staat hij er bij mij zelfs in - deels omdat ik anders niet echt meer raad wist met het geld - maar ik weet niet of die extra zekerheid me zoveel waard is.

Als ik 1,5 miljoen bespaar zie ik weer niet echt wie ik moet opwaarderen, en of dat een te rechtvaardigen verbetering oplevert. Bijvoorbeeld een 3,5 --> 5 of 2,5 --> 4 bij de klassementsrenners. Het zal nooit het optimale team zijn aan het eind van het verhaal, maar misschien wel een realistisch team om hoog mee te eindigen. Maarja, er zal vast iemand van die 1,5-sprinters achteraf een goede keuze blijken. En ergens weet ik daarom nu al dat ik geld zou verkwisten wat ik in een klassementsrenner had moeten stoppen. De vraag is alleen of ik vooraf die gok durf te wagen.

Arnaud Demare

Ik heb een dilemma. Poels/Fuglsang of Landa/500k.

Matti

Bovendien heeft Lotto niets anders om voor te rijden, ze rijden al jaren voor die oude André.

wesselvanoers

is er iets naar buiten gebracht over boasson hagen of hij daadwerkelijk mee gaat sprinten? hetzelfde met degenkolb en colbrelli.

volgens mij sprint degenkolb (met stuyven als lead out, dat zag ik hier voorbij komen) en lijkt me logisch dat colbrelli ook gewoon gaat sprinten, aangezien hij al 15x dit seizoen in de top 10 is gefinisht en gaviria en sagan in zwitserland versloeg. hij kan ook 8x top 15 finishen als hij daadwerkelijk mee gaat sprinten

Karperdrol

Ik zit al een paar dagen met onderstaand dilemma:

Bardet en Yates of Porte en één 3miljoen renner. (Uran of Roglic)

wie verlost mij..., zodat ik weer normaal kan slapen?

Primavoormij

Bardet en Yates.

Jori

Uran en Porte

BrackenRidgeCycling

Hier 9 sprinters 3 aanvallers 1 klimmer en 7 klassementsmannen, de dood of de gladiolen.

1 2 ... 89 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.