Scorito Tour 2018

1 2 ... 93 ... 255 256
Phoenix0000

'@ nasibal

Ik vergelijk die punten die door een teamgenoot van Porte gehaald kunnen worden met iemand anders die ik dar zou neerzetten in plaats van die teamgenoot van Porte. Ik denk het zo zuiverder te houden. Mooie van Porte zelf is, vergeleken met bijv Martin, dat hij een mooie opvulling is voor het sprintteam na etappe 3. Ik probeer aan te geven dat ik onder de dure klassementsmannen de mannen ga zoeken die ik het meest (uniek) kan inzetten zodat ze toch zo dicht mogelijk bij hun 100 punten per miljoen gaan komen. Voor Porte zie ik daar dus heel veel mogelijkheden, meer dan voor een Bardet, Quintana, Nibali etc..
Tourlijk kan je dan opvulling gaan zoeken voor 750K ofzo, maar dat is niet de kunst en zo kom je dus niet aan je totaalbudget. Dat was toch ook je probleem? ;-)

Je dure klassementsmannen moeten met dit parcours en deze scorito prijzen de opvullers van de eerste week worden...OK, nu geef ik niks meer weg ;-)

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Valverde gaat zijn punten niet halen? Waar is dat op gebaseerd? Ik zie juist een enorme punten potentie voor Vaverde. Valverde gaat in de eindafrekening genoeg punten erbij halen om aan die 500 punten te komen. Hij doet nl altijd voor alle truien mee, behalve het wit uiteraard. Het is juist een voordeel voor Valverde dat er minder klim kilometers inzitten dit jaar. Laat Quintana en Landa maar lekker losgaan in de bergen, dan kan Valverde zijn positie gaan verdedigen tov de rest.

Imbatido

Mooie van Porte zelf is, vergeleken met bijv Martin, dat hij een mooie opvulling is voor het sprintteam na etappe 3.

Dat valt nog te bezien. Ik heb dan weer vier Sky-renners. Ik begin me alleen af te vragen of het niet verstandig is om toch maar een BMC'er mee te nemen.

Laatst gewijzigd
dvansteenis

Team rond. Twijfel zal wel tot zaterdag blijven of het verstandig is de eerste twee etappes Kragh op te stellen als opvulling (met het risico dat juist Arndt gaat sprinten), omdat ik 7 sprinters + alaphilippe heb. Verlies nemen om na de TTT toch BMC of SKY renners op te kunnen stellen voor teampunten. Kom dan op 7 sprinters en 7 AK waarvan Nibali, Porte, Bardet EN Valverde.

Of toch Roglic (opvulling ipv Kragh eerste etappes) en GVA ipv Nibali en Kragh? We zullen zien wie er zaterdag staan...

Simonhout

Lijkt mij eerder dat Sky de TTT wint dan BMC... Thomas, Rowe, Moscon, Kwiat Castroviejo en Froome zijn allen sterke tijdrijders.

nvh1991

'@Simon

Bij BMC: Porte, Kung, Bevin, TJ,

MichielH

'@dvansteenis:
ik dacht eigenlijk dat het dan tussen Arndt en Theuns zou gaan...

Simonhout

'@nvh1991 Zie dan toch een sterker team in SKY alhoewel BMC in de Dauphine ttt het wel sterk had gedaan voor de teamsamenstelling die zij daar hadden.

WCEendT

'@MichielH
Als een van die namen zou gaan sprinten hadden ze Bauhaus of Walscheid wel meegenomen, die boven hun staan in de pikorde.

Matthews gaat gewoon sprinten.

Reus

Nu het over de ttt gaat. Wat gaat het gevolg zijn van het wegvallen van Kelderman? Ik had sunweb als nummer 3 bij de ttt op mijn lijstje maar daar geloof ik nu niet meer in..
Omdat, net als bij nasibal, Matthews steeds opduikt in mijn team vraag ik me af of dit niet het moment is om hem definitief niet te kiezen.
Hij zal na de ttt niet meer zo kort in het AK staan en dus ook bij de heuvelsprints en kasseien minder punten gaan halen....

Phoenix0000

My thoughts exactly Reus

jsprunk

Ik zie dit Sunweb niet winnen van QuickStep, Mitchelton-Scott en wellicht ook Movistar of Bora.

GekkeJ

Ik kom op de volgende sprinttrein:

Sagan Gaviria Colbrelli Degenkolb Laporte Dupont Groenewegen Matthews

Willemt

Moscon of Latour?

Moscon, ttt en teampunten. Misschien een paar keer verdwaalde plek tussen 15 a 20.

Latour, itt (plek 15 tot 20) en witte trui. En paar berg ettappes top 10?

Diede34

'@Tom: Roglic is niet in te schatten. Daarom staat ie in het rood bij mij

@joenique: Nibali heeft natuurlijk zijn tijdrit mee, daarom staat ie bij mij oranje ipv rood, maar ik begin ook steeds meer te twijfelen.

@Dupoupin: reken mij eens voor hoe Valverde aan 500 gaat komen dan? In het gunstigste scenario zie ik hem net 400 punten halen...

nasibal

'@Phoenix

Ik vergelijk die punten die door een teamgenoot van Porte gehaald kunnen worden met iemand anders die ik dar zou neerzetten in plaats van die teamgenoot van Porte.Ik denk het zo zuiverder te houden.

In het geschetste scenario heb je óf Porte óf de Teamgenoot. Je verge lijkt de bmc'er met het alternatief. Overigens verwacht ik in etappe 5,6 en 9 meer van een Greg dan van een Porte bijvoorbeeld, maargoed, dat is een inhoudelijke discussie.

Mooie van Porte zelf is, vergeleken met bijv Martin, dat hij een mooie opvulling is voor het sprintteam na etappe 3

Exact op dit punt hebben we een misverstand, lullen we langs elkaar heen en/of zijn we het niet eens. Of een combinatie van de drie ;)

Martin is inderdaad geen opvulling in de sprintetappes, Porte wel. Praktisch gezien, als je uitgaat van een gelijk aantal 'eigen punten', betaal je dus 1,5 miljoen voor Porte als opvulling én het uitsparen van een plekje. Voor datzelfde geld heb je een Greg, welke dat 'extra' plekje in z'n eentje ook gewoon waard gaat kunnen zijn, die óók die punten haalt. Voor minder geld heb je Kung, Tejay of Caruso, welke allen (op die laatste na ;)) ook gewoon dat extra plekje waard kunnen gaan zijn.

M.a.w. Het voordeel wat Porte heeft t.o.v. een Martin hóeft niet met Porte behaald te worden maar kan ook met een teamgenoot van Porte. Het kost je een extra plekje maar het kan je geld uit sparen en dat plekje hoeft niet weggegooid te zijn.

Sterker nog, als BMC de TTT niet wint valt het voordeel van Porte t.o.v Martin weg , maar heb je ipv Porte een kung, dan kan je die in ieder geval nog in de ITT inzetten met waarschijnlijk een beter resultaat dan Porte. Greg gaat ook z'n punten wel waard kunnen zijn als bmc de TTT niet wint.

Ik probeer aan te geven dat ik onder de dure klassementsmannen de mannen ga zoeken die ik het meest (uniek) kan inzetten zodat ze toch zo dicht mogelijk bij hun 100 punten per miljoen gaan komen. Voor Porte zie ik daar dus heel veel mogelijkheden, meer dan voor een Bardet, Quintana, Nibali etc..

Lijkt me de enige juiste benadering deze Tour, maar voor Porte bestaan die 'heel veel mogelijkheden' dus uit mogelijkheden waar je Porte helemaal niet voor nodig hebt, maar een veel goedkopere teamgenoot ook gewoon voldoet.

Tourlijk kan je dan opvulling gaan zoeken voor 750K ofzo, maar dat is niet de kunst en zo kom je dus niet aan je totaalbudget. Dat was toch ook je probleem? ;-)

Leuke woordspeling, 'Tourlijk' ;). Maargoed, budget is uiteindelijk niet relevant. Punten zijn dat. Als ik uiteindelijk denk dat ik met ploeggenoot van Porte + klimmer méér punten haal dan met alleen Porte + wie dan ook op die 2e plek dan maakt het mij niet uit of ik er geld mee over hou. Sterker nog beter geld door overhouden dan het ergens anders weg moeten knabbelen.

Je dure klassementsmannen moeten met dit parcours en deze scorito prijzen de opvullers van de eerste week worden…OK, nu geef ik niks meer weg ;-)

Dit lijkt me iets waar ik het helemaal mee eens ben, maar dan wel alleen de dure klassementsmannen die het ook wel waard gaan zijn als hun ploeg de TTT niet wint, anders heb ik liever een goedkopere teamgenoot welke ook eigen punten kan halen en gebruik ik het geld wat over is wel om de punten in de bergen te compenseren. Met Porte gooi je gewoon de helft van het geld weg als SKY de TTT wint.

Laatst gewijzigd
nasibal


Matthews gaat gewoon sprinten.

Zelfs als dit waar is gaat het voor plek 8 zijn in de vlakke etappes. Ergens tussen Degenkolb en Kristoff. Die extra 1,5 a 2 miljoen betaal je dan voor die 2 etappes waar hij om de winst mee doet en waar je net zo goed Sagan als kopman op kan stellen. Laten we eerlijk zijn, Matthews haalde vorig jaar alleen zoveel punten omdat hij 22 ritten in de aanval was om koste wat kost die groene trui te pakken. Daar heeft Sunweb hem ook nog eens keihard bij geholpen. Dat kon omdat Sunweb verder weinig meer had om voor te rijden én het parcours zich er perfect voor leende. Daarbij pakte barguil ook nog 30 etappes en de bergtrui.

Wat ik me afvraag is, is of sunweb het risco wil lopen dat Matthews in de eerste week in een massasprint onderuit gefietst wordt. Beetje zoals destijds met Hagen die na z'n gebroken sleutelbeen in een massasprint van SKY nooit meer mee mocht doen.

Ik bedoel, Matthews die in etappe 1 en 2 (waar hij gewoon echt niets te zoeken heeft in de sprint ) onderuit gekegeld wordt levert je gewoon een groot probleem op in de TTT. Daarbij zijn zn grote kansen op etappewinst in 5 en 6 daarmee mogelijk gehypothekeerd en in etappe 9 is hij ook gewoon een belangrijke man. Of hij mee gaat sprinten of niet durf ik niet te zeggen, maar zou het een grote gok vinden van Sunweb. Dat zij er ook zo over denken laten ze aardig doorschemeren.

Laatst gewijzigd
striets

Zowel Sky als BMC zullen bij de TTT zorgen dat hun kopman nog niet in het geel komt.
Dat scheelt ze heel veel extra plichtplegingen na de etappe. Alle beetjes rust etc helpen...

nasibal

Wat ik me overigens ook afvraag is: MS heeft een enorm sterk TTT team in theorie, maar als zij full pull gas geven gaan ze Adam er mogelijk ergens afrijden. Zelfs als hij in het laatste wiel blijft chillen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dus in hoeverre zouden ze daardoor een langzamere tijd neer gaan zetten dan ze eigenlijk zouden kunnen als ze Adam wel mochten lossen?

Jasperdewaal11

'@ Nasibal Als BMC de TTT niet wint maar Porte wint wel de Tour dan lijkt mij dat het geen weggegooid geld is ;)

jsprunk

Als Yates dezelfde TT-progressie heeft geboekt als zijn broer en Chaves, kon dat nog wel eens heel erg meevallen. Daarnaast hoeft hij natuurlijk niet per se veel op kop, gewoon bij blijven, daar is hij wel taai genoeg voor.

nasibal

'@Jasper

Oh ja? Per definitie? Zelfs als hij de tour wint kan het zijn dat hij maar in 6 etappes punten heeft gepakt, en dat hoeven geen etappewinsten te zijn geweest. De nummers 2 en 3 uit de Tour kunnen ook nog eens goedkoper zijn, maar meer punten halen in de etappes.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik had de volgende grappige overweging: Froome+TJ vs Porte+Kwiatkowski.
Stel de ene man wint de Tour, de andere wordt 2e (volgens de bookies een waarschijnlijk scenario). Dan levert de optie waarin je de winnaar NIET hebt, meer punten op (als Porte 2e staat, scoort TJ 0 teampunten, terwijl de teampunten van Kwiat het verschil ruim goedmaken, zowel per dag, als aan het eind)

Aangezien ik Froome ofwel zie winnen, ofwel zie uitvallen, heb ik nu 3 Sky's zonder Froome.

Jasperdewaal11

'@ Nasi

Ik zeg niet per definitie maar ik belicht de andere kant van het verhaal + het feit dat het ook nog kan zijn dat hij na de eerste bergetappe het geel veroverd en vasthoud. Ik bedoel maar......al blijft het koffiedikkijken.

nasibal

'@Jasper

Tuurlijk, maar ga je 4,5 miljoen betalen voor koffiedik kijken als je voor pakweg 3 hetzelfde koffiedik voor je ogen hebt?

@jsprunk
Dat is inderdaad een interessante overweging. Tejay gaat natuurlijk wel dik punten pakken als BMC de TTT wint. Daarbij is Kwiat vervolgens in de bergen als 9e man niet echt direct een optie denk ik. Dat scheel weer een hoop teampunten.

1 2 ... 93 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.