Scorito Tour 2018

1 2 ... 94 ... 255 256
n92

Ik zet nog steeds in op een goede uitslag voor Sunweb in de TTT. Wat mij betreft een onderschatte ploeg voor die etappe. In Zwitserland eindigen ze op 20 seconden van BMC ondanks dat het een en ander misging. Ze reden z'n 70% van die TTT met 4(!) renners.

Geschke, Matthews, Arndt en Kragh reden allemaal binnen 1 minuut van Küng in de ITT. Geschke was hierbij de "slechtste" op 59 seconden op een 12de plek. Haga reed in de TT van de giro nog naar een 7de plek.

Sowieso rijdt Sunweb over het algemeen hele aardige uitslagen in de tijdritten als je het mij vraagt.

Het enige nadeel is wel dat Ten Dam ipv Kelderman wel een behoorlijke verzwakking is. Het blijft de vraag of Ten Dam en Theuns voldoende kunnen bijdragen in de TTT.

Jeffrey81

Rondvraag: Wie is/zijn jullie opvuller(s) voor etappe 1 en waarom?

Ik heb zelf Roglic, waarmee ik met name speculeer op sprintwinst van Groenewegen.

Jasperdewaal11

'@ Nasibal

Oke blijft een gok maar goed als Porte Martin er totaal afrijd in de bergen en zelf ook mee de Mur op knalt valt er ook niet zoveel extra voor Martin te halen.
Overigens heb ik ze beide dus ik hoef niet te kiezen ;)

Frankschlekopznbek

'@iedereen zo'n beetje
Ik snap niet dat Matthews niet interessant is voor velen van jullie. Hij mag gewoon sprinten voor plek 8 van zijn team! Hoe mooi is dat?

1. Hij is in staat om in een stuk of 10 ritten mijn bodemscore van 20 punten per renner per dag te halen
2. Hij is in een aantal ritten favoriet of semifavoriet
3. Hij is een potentiële geletruidrager (en die wil ik allemaal in mijn team hebben)
4. Hij is vorig jaar voor groen gegaan toen de kans zich voor deed.

Zelfs als hij inderdaad in de vlakke sprints 10e wordt en hij 'slechts 6e wordt in de heuvelsprintjes, dan is ie het volgens mij nog steeds waard.

Iemand die me op andere gedachten kan brengen?

Reus

Of gooien ze Ten Dam halverwege overboord?

Dupoepin

Ik doe het deze Tour met 8 AK, 2klimmers, 2 aanvallers en 8 sprinters. Maar dat zal morgen wel weer veranderen. XD

Michel091

Fuglsang of jungels, hmmmm. Wat verwachten we van deze twee? Fuglsang top tien met een beetje mazzel en jungels beetje gek doen tot wanneer het echt zwaar wordt?

joenique

'@kevinraar; heb je weer met de helpdesk zitten mailen ;)

"
Scorito.com
@scorito
Kwam net binnen op onze Helpdesk:

"Zouden jullie mij 5.000.000 kunnen lenen voor het Tour spel en dat ik dan 5.000.000 minder te besteden krijg bij de Vuelta, dan staan we weer quitte"

:-) :-) #tourpoule #scorito
"

Reus

'@Frank
Omdat hij zo interessant is duikt hij steeds in mijn team op.
Maar er zijn zoveel mitsen en maren.
Gaat Sunweb het toelaten zijn ledematen in de waagschaal te leggen voor een 7e plek? Hij zal zich toch moeten sparen om Tom van een zo goed mogelijke TTT te voorzien?
Groen is niet meer zijn speerpunt, Sunweb is geen team van vrijbuiters maar rijdt nu voor een kopman. Wellicht mag hij op de Mur zijn eigen gang gaan maar dan nog is het belangrijker voor het team waar Dumoulin eindigt...
kortom, ik denk dat al zijn potentie er niet uit (mag) komen.....

jsprunk

'@nasibal: diezelfde punten na de TTT van TJ pakt Porte in dit hypothetische geval. Kwiat in bergetappes is geen plan A, maar dat is TJ ook niet. Als plan B, bij (tegen)vallende AK-mannen in je ploeg, zijn ze best bruikbaar.
Ik vind beide setjes redelijk uitwisselbaar qua verwachte individuele punten. Het gaat vooral mis als één van beide klassementsmannen niet presteert en de andere wel, maar ook daar durf ik op dit moment niet van te zeggen bij wie die kans groter is (Froome met Giro en Frans publiek, of Porte met zijn verleden van pech).

Jori

Maar in etappe 10, 11, 12 als het klassement door elkaar wordt gegooid en bijv. Froome 1 staat en Porte 2, krijgen TJ en GvA dus helemaal niks meer.

Kwiat zijn kwaliteiten voor 1.5 zijn geweldig, maar als je kijkt wanneer hij zelf mag, lijkt me dat dus enkel de tijdrit etappe 20. Dan is Moscon toch interessanter? Ook goede itt en krijgt qua opvulpunten in begin nog 3 a 4 punten meer door jongerenklassement. En zelfs Castroviejo dus, omdat die goedkoper is

Laatst gewijzigd
Diede34

Zowel Sky als BMC zullen bij de TTT zorgen dat hun kopman nog niet in het geel komt.
Dat scheelt ze heel veel extra plichtplegingen na de etappe. Alle beetjes rust etc helpen…

Juist een extra reden om dus wel porte en/of froome mee te nemen, dan scoren ze namelijk wellicht wel 19 punten in plaats van 13 als opvullers...

barceman

Iedereen heeft het over TJ of Kragh als aanvuller na de ploegentijdrit. Maar is Caruso niet een veel betere i.v.m. dat je hem ook nog als negende klimmer kan gebruiken?

Jori

Tj klimt net zo goed als Caruso en is in de itt nog bruikbaar en reed zelfs voorheen muurtjes ook wel aardig op

Mathieuke112

Twijfel zwaar om Alaphillipe in mijn team te nemen... hoe denken jullie over deze Fransman?

jsprunk

De tijdrit is behoorlijk heuvelachtig, dus ik zou Caruso daar niet uitvlakken en pure tijdrijders niet overschatten.

jsprunk

'@jori: mee eens dat Moscon interessanter is dan Kwiat, maar die zat al in mijn team :)
Castroviejo vind ik dan weer minder interessant, omdat die echt 0 individuele punten gaat halen buiten de tijdrit (en ik verwacht hem in de tijdrit ook niet helemaal vooraan na 3 weken voorop rijden).
Kwiatkowski heeft wel kans op individuele punten als ofwel Froome wegvalt, of hij aan kan haken in een bergrit met minder oorlog (zoals vorig jaar etappe 13), of een duivelse afdaling.

Mocht ik die 750k écht nuttig kunnen besteden, zou het wel een overweging zijn, maar ik zie geen goede andere investering.

NordinJKok

Is dit een logische indeling voor de poule???

8 Klassementsrenners
4 Klimmers
1 Aanvaller
7 Sprinters.

Maar twijfel nog om 1 renner.
Uran, Bernal of Roglic.

Ik twijfel omdat Bernal en Roglic niet voor het klassement echt gaan en dus daar geen punten op ga pakken en met hun wel weer voor de ploegentijdrit en Roglic ook de individuele tijdrit.

en Uran wel voor het klassement gaat, maar geen top tijdrijder is en geen ploeg voor de ploegentijdrit heeft.

Mats17

'@Mathieuke112

Van Alaphilippe verwacht ik dat hij etappe 6 zal winnen. Ik zou hem ook etappe 1 en 2 als aanvulling van mijn 8-koppig sprintteam opstellen. Als gaviria wint zijn dat 27 punten per etappe. In de TTT wordt Quickstep ongeveer 5e dus levert hij ook zo'n 20 punten op. Ik zou hem ook als kopman voor etappe 14 opstellen maar daar zou net zo goed de aanval van de dag kunnen overleven. Hij zou in etappe 15, 16 of een andere bergrit kunnen aanvallen maar dat is moeilijk te voorspellen. Al met al levert dat je maximaal 27*2+50*2+20+50*2 = 174 + mogelijk meer teampunten van Gaviria op.

Aan de andere kant: etappe 6 stel je anders 8 klassementsrenners en Sagan op. Etappe 1 en 2 zou je ook Roglic of iemand anders kunnen opstellen. In de TTT stel je anders Groenewegen of Bardet of Nibali op. Etappe 14 ben je wellicht beter af met Valverde of Yates. Tenslotte speel je anders D. Martin of Valverde op als kopman in etappe 6 en 14.

Als je Valverde al in je team hebt, zou ik hem nooit overwegen. Als je vertrouwen in Alaphilippe en Gaviria hebt, is hij het overwegen waard.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ben ik de enige die van Alaphilippe een extreem aanvallende rol in de bergetappes verwacht?

QS gaat in etappe 1 en 9 een poets kunnen bakken en dan is er een reele kans dat ala daar bij zit. Gaviria of een andere teamgenoot kan beide poetsen winnen. QS gaat sowieso top 5 rijden in etappe 3 en Ala gaat zelf top 10 rijden in 5 en 6. Ook als 1 en 2 in een normale massasprint eindigen is het geen uitzondering dat Ala daar top 20 rijdt, en ook die kan Gaviria gewoon winnen.

M.a.w: Alaphilippe heeft in de eerste 9 dagen ruimschoots de kans om om in ieder geval de helft van z'n budget vast in te lossen. Daarna heb je voor de resterende 1 miljoen een uitstekende aanvaller die het eventueel ook vanuit een wat grotere favorieten groep kan afmaken. Het is niet alsof hij meesterknecht van Jungels gaat moeten zijn en al helemaal niet alsof hij 2e helft van de Tour stil gaat zitten.

Dat gezegd hebbende heeft Mats ook wel een punt dat er veel alternatieven toch wel in je selectie zitten waarschijnlijk.

Wat Matthews betreft:

@iedereen zo’n beetje
Ik snap niet dat Matthews niet interessant is voor velen van jullie. Hij mag gewoon sprinten voor plek 8 van zijn team! Hoe mooi is dat?

Er van uitgaande dat het zo is, dat mogen er nog een hele hoop, voor veel minder geld

1. Hij is in staat om in een stuk of 10 ritten mijn bodemscore van 20 punten per renner per dag te halen

Kristoff in 8, voor minder geld. Sterker nog, ik schat Kristoff nog iets sneller in dan Matthews in de puur vlakke sprints

2. Hij is in een aantal ritten favoriet of semifavoriet

In welgeteld 2 ritten (3 als je de TTT meetelt). In dezelfde ritten kan je Sagan kopman maken (waarschijnlijk heb je Sagan wel in je team) en heb je waarschijnlijk ook wel 2 a 3 andere kanshebbers nog.

3. Hij is een potentiële geletruidrager (en die wil ik allemaal in mijn team hebben)

Eens, maar dan moet sunweb die TTT wel winnen.

4. Hij is vorig jaar voor groen gegaan toen de kans zich voor deed.

En hij heeft daar vorig jaar werkelijk ALLE zeilen voor bij moeten zetten op een parcours wat er voor gemaakt was en een team wat alle ruimte had om voor hem te werken. Zelfs toen kon hij alleen Kittel verslaan omdat Kittel uitviel.

Zelfs als hij inderdaad in de vlakke sprints 10e wordt en hij ‘slechts 6e wordt in de heuvelsprintjes, dan is ie het volgens mij nog steeds waard.

Je komt dan een aardig eind in de buurt met pakweg 270 punten. Hij moet het al een heel stuk beter doen echter om vervolgens aan de 350 te komen en zelfs dan is hij dus net zn geld waard. Enige potentie daarboven zit er niet. Geef me dan maar voor 1 miljoen minder een Kristoff die onder normale omstandigheden z'n 250 punten wel bij elkaar fietst, of op z'n minst 200, en met wat mazzel daar bovenuit kan stijgen. Onder voorwaarde dat je die bespaarde miljoen dan wel goed besteedt.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Mooi neemt in ieder geval niet iedereen Matthews :).

Jori

Van mij hadden er nog een boel meer Matthews mogen nemen, hoor. En klik direct Boudat er maar bij ;)

jp.vanoosterhout

heb je matthews in de waalse pijl gezien,die gaat in heuvel bergop gewoon met allaphillipe en sagan de top 3 komen en misschien moscon of kwiatkowski als ze vrijheid krijgen !

kevinraar

wat is er mis met boudat?

foqu1ta

'@kevinraar,
hij is frans. dat is alles hoor!

Mijn team staat! niet meer aanraken (lukt toch niet)

1 2 ... 94 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.