Scorito Tour 2018

1 2 ... 95 ... 255 256
jsprunk

Het probleem met Alaphilippe is vaak dat ik te veel vertrouwen in hem heb en hem daarom net te vaak opstel of zelfs kopman maak. Daarom bespaar ik mezelf die pijn.
Jungels pakt de teampunten op, Valverde en Martin de punchpunten.

n92

Ik heb Matthews ook erbij. Wat mij betreft zijn er genoeg etappes waar hij een goede uitslag kan rijden. Vooral gekozen omdat hij wat breder inzetbaar is en op die manier goed in mijn team past. Tevens had ik teveel budget, dat maakt de keuze makkelijker. Het is vooral een beetje gokken en afwachten of hij wel of niet meesprint op het vlakke en of hij wel of niet punten gaat verzamelen voor het groen.

Drostje

3,5 miljoen voor een renner waarvan je niet weet of hij op het vlakke meesprint... oké

nasibal

De enige manier waarop Matthews er bij mij nog in komt is als ik besluit om Valverde, Alaphilippe en Kristoff in te ruilen voor Uran, D. Martin en Matthews. Al heeft dat meer te maken met het feit dat ik ook nog niet overtuigd ben van de 5 miljoen voor Valverde.

Wie weet ruil ik Valverde nog wel in voor Froome en ga ik gewoon met Froome én Thomas : ' )

WCEendT

'@Drostje
LETTERLIJK de enige plek waar je leest dat Matthews niet op het vlakke sprint is dit forum... geloof niet alles wat je leest.

@Nasibal
Als je met dit parcours niet overtuigd bent van de waarde van Valverde weet ik het ook niet meer.

Phoenix0000

Denk dat voor Matthews 2x die muur net ff te veel is vlak achter elkaar. Voor Sagan denk ik ook. Het worden twee diepe inspanningen achter elkaar. Klassementsmannen zullen hier echt al tijd willen pakken op rivalen die wel over de keien komen.

nasibal

'@WCEendt

Het is niet dat ik niet overtuigd ben van de waarde van Valverde, maar met Valverde vallen jongens als Uran en Martin buiten mijn team. Jongens die voor 2 miljoen minder écht niet per definitie (veel) minder punten gaan scoren. Landa en Quintana gaan hooguit 1 etappe winnen en nooit in de trui rijden. Voor de teampunten hoef je het dan ook niet te doen. Ik zou zo kunnen schuiven dat ze er alle 3 in staan, maar dat is dan weer overkill en niet persé nodig.

Verder snap ik echt je focus niet op het feit dat Matthews mee gaat doen op het vlakke. Dat is helemaal niet relevant. Ook als hij mee gaat doen komt hij er simpelweg niet aan te pas. In ieder geval niet genoeg voor zn prijs. Je mag straks vooraan staan als Matthews z'n 350 punten pakt, maar de enige relevante vraag is hoeveel goedkopere alternatieven (op de bank gelaten of zelfs helemaal niet in je team) al een groot deel van die 350 hadden kunnen pakken. Matthews is geen toevoeging, gewoon meer van hetzelfde, voor een hogere prijs.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Overigens staat Martin tegen etappe 10 op 12 minuten dus...

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@WCeendt

Als je ervan uit gaat dat hij hier serieus een grote kanshebber is de boel te winnen is hij het waard.
Reëler is denk ik een 5de plek ofzo. Zal 1 punch etappe winnen en nog een keer of 5 top 5 rijden in etappe.
Nog wat teampuntjes voor Quintana als hij goed is. 350 tot 400 punten.

Laatst gewijzigd
nasibal

Overigens staat Martin tegen etappe 10 op 12 minuten dus…

Wat alleen van belang is als dat betekent dat hij laat lopen en voor de aanval gaat, en dat doet hij alleen op basis van z'n positie in het klassement t.o.v andere klassementsmannen. Tijd is daarbij niet de doorslaggevende factor.

WCEendT

'@Phoenix
Valverde zie ik de Tour niet winnen, maar hij heeft voldoende potentie om 1 tot 6 etappe's te winnen.

Nu gaat hij echt geen 6 etappe's winnen, maar minstens de helft van de bergetappe's is perfect voor hem.

Als je Valverde deze Tour vooraf niet neemt, neem je hem nooit, had je hem nooit moeten nemen, ga je hem nooit meer nemen.

@Nasibal
Martin die in de aanval gaat als hij op achterstand staat? Het is geen Majka of Landa.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Voorgaande edities was Martin toch ook (veel) goedkoper?

nasibal

'@WCEendt

Als je Valverde deze Tour vooraf niet neemt, neem je hem nooit, had je hem nooit moeten nemen, ga je hem nooit meer nemen

Dit is volledige bullshit, hij is vaak genoeg niet als 5 miljoener geprijst én heeft ook vaak genoeg niet zoveel (veel) goedkopere alternatieven gekend in het deelnemersveld. Inderdaad alleen Martin.

Martin die in de aanval gaat als hij op achterstand staat? Het is geen Majka of Landa.

Deze opmerking bewijst dat het punt je volledig ontgaat. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het feit dat hij in etappe 10 op 12 minuten zou staan (volgens jou) alleen een reden is om hem niet te nemen als dat betekent dat hij daarom niet meer z'n best zou doen om bergop met de favorieten mee omhoog te rijden (m.a.w: laten lopen en voor de aanval gaan). Als hij dat namelijk niet meer gaat doen in de bergen gaat zijn kwaliteit (sprintje winnen van een klein groepje) immers verloren en rijdt hij verder waarschijnlijk inderdaad een onzichtbare tour omdat het geen Majka is.

Laatst gewijzigd
Ralph123

Waarom zou Landa minder punten halen dan Nibali en Bardet? Landa heeft juist ook aangegeven deze Tour te willen winnen, heeft het voordeel van teampunten, is imo de sterkste bergop en kan redelijk dalen.

Phoenix0000

'@WCeendt

Ik had 'm vorige Tour, had ik er wel echt meer vertrouwen in t.o.v. Quintana.
Nu vind ik het wat onduidelijker allemaal. Daarbij komt dat ik een Sky verwacht dat vanaf etappe 9 gaat controleren en er veel vluchters een kans gaan krijgen. Wil dus niet te veel verliezen op mijn klassementsmannen omdat ik relatief weinig kansen voor ze zie.

WCEendT

Net zo'n bullshit als dat jij 2 miljoen over gaat hebben zaterdag :).

Timber

Ik heb zo’n idee dat Landa’s echte piek in de Vuelta gaat liggen. Uiteindelijk zal Movistar toch opnieuw de kaart Quintana en Valverde trekken tijdens de Tour (tenzij een van beide grote achterstand oploopt en Landa niet natuurlijk).

nasibal

'@Ralph

Als landa meer punten wil halen dan Nibali en Bardet zal hij ze er bergop af moeten rijden. In de 3 bergop aankomsten zie ik dat nog wel gebeuren, maar in de bergaf aankomsten niet. Nibali zou in theorie nog punten kunnen halen in etappe 9 en de ITT op het eind. Daarnaast zal Nibali in etappe 5 en 6 altijd voor Landa eindigen (als dat in de punten is)

Bardet is een ander verhaal. Al met al denk ik dat het er om gaat spannen wie van de 3 meer punten pakt. Met dit verschil dat Landa het echt op z'n heupen zal moeten krijgen om méér punten te halen dan de andere 2.

@WCEendt

Net zo’n bullshit als dat jij 2 miljoen over gaat hebben zaterdag :).

Daar ben ik ook al lang inhoudelijk op in gegaan. Iets wat jij nu overigens (alweer) niet doet ;)

Laatst gewijzigd
J0rdiii

TJ en Caruso in je team i.p.v. Porte een geschikte keuze?

Jori

'@ WCEendT: Martin wordt gewoon elk jaar 1 miljoen duurder. Vorig jaar was hij 2, jaar daarvoor 1 volgens mij.
En het parcours schreeuwt Valverde, maar het parcours schreeuwt niet om 5 miljoen voor ak mensen uit te geven. Daarnaast reken ik niet op Valverde op top 3, dus dat zijn al weer extra ca 60 punten die hij goed moet maken. En krijgt Valverde wel zo'n vrije rol of moet hij straks wachten om Quintana bijv. door een afdaling te geleiden zoals paar jaar terug? Tis nog steeds een zware afweging die ik moet maken, maar momenteel staat Valverde er bij mij naast

WCEendT

'@Phoenix
Dat parcours verloop verwacht ik ook, maar dan nog ga je een aantal klassementsmannen moeten kiezen en gaat er ook een klassementsrenner als eerst over de meet van de favorietengroep komen.

In dit parcours verloop gaat het ook heel lastig worden voor AK mannen om te voldoen aan hun '100 punten per miljoen', maar dan nog is Valverde favoriet voor die etappe's. .

Overigens gaat dat helemaal niet op want het budget is veel hoger dan bijv. bij de laatste Giro.

@Nasibal
Ingaan op iemand die als reactie bullshit geeft ben ik ook niet van plan te doen.

Laatst gewijzigd
Ralph123

'@nasibal Blijft een lastige keuze idd. De vorm van Nibali op dit moment helpt ook niet mee. Over de ITT geef ik je wel gelijk. Maar we gaan het zien.

Phoenix0000

Gelukkig komen er in die groep ook mannen als tweede, derde, vierde en vijfde over de meet ;-)

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Vroome en Porte zitten niet voorin, maar Thomas verwacht ik wel. En aangezien die ook voor Sky rijdt...

WCEendT

'@Phoenix
Zeker, maar wie maak je met net zoveel zekerheid kopman?

1 2 ... 95 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.