Scorito Tour 2018

1 2 ... 96 ... 255 256
Diede34

Fuglsang!

Jori

'@ WCEendT: Alaphilippe, die rijdt in een groepje daarvoor voor de etappe ;)

Phoenix0000

Verwacht inderdaad Valverde ook van voren daar ja...maar veel punten?

WCEendT

'@Jori
Tot vier keer toe?

nasibal

'@WCEendt

Yates, Uran, Martin, Fuglsang, Dumoulin. De kans dat die jongens er bergaf af gereden worden is niet per definitie groter dan dat Valverde gelost wordt en allemaal willen ze wel meesprinten. Wie van hun uiteindelijk de sterkste gaat zijn gaat blijken in de Tour.

Ook Roglic is nog wel een optie, als gaat blijken dat hij wel gewoon met de favorieten mee gaat rijden.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Je vergeet Zakarin, Mollema , Thomas en Jungels nog :)

Phoenix0000

Stil rondom Kruiswijk ook. Kan best interessant zijn mocht Groenewegen echt goed blijken te zijn.

WCEendT

'@Nasibal @jsprunk
Die maken jullie vooraf, met net zoveel zekerheid en vertrouwen als Valverde, kopman in bijvoorbeeld etappe 10, 15, 16 en 19?

Durfde ik dat maar...

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik heb Valverde er wel bij hoor, maar gelukkig hoeven we de kopmannen voor die etappes pas over 2 weken te bepalen. Maar ik zou best een andere kopman dan Valverde durven kiezen, ja

nasibal

'@WCEendt

De kans dat die namen er in die etappes nog bij zitten is net zo groot als dat Valverde er nog aanhangt. Wie van die namen de mééste kans heeft hoef je vooraf aan de tour niet te beslissen. Vooraf aan de etappe is voldoende.
Zelfs als je hem iets kleiner acht, zijn die namen alsnog 1,5 tot zelfs 2,5 miljoen goedkoper dan Valverde. Zolang je daar geen 2 Boudats voor koopt zijn die paar punten die je mogelijk misloopt dus prima te compenseren.

Zakarin zal overigens in ieder geval in 1 etappe als eerste aan de finish zijn, met de traumahelicopter.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
In een ideale en voorspelbare wereld zijn die zeker te compenseren.

@Jori
Klopt, maar als je op dit moment geen Valverde hebt en geen realistische optie ziet voor een kopman in o.a. die etappe's zou er dus iets mis zijn met je theorie/filosofie achter je team en je klassementskeuzes.

Laatst gewijzigd
nasibal

Flauwe opmerking weer, ik trek me terug uit de discussie.

WCEendT

'@Nasibal
Ik was je een half uur voor:

Dit is volledige bullshit

Deze opmerking bewijst dat het punt je volledig ontgaat.

Jori

'@ WCEendT: Ja, ik moet ook nog iets werken aan mijn Alaphilippe optimisme, dat is misschien ook iets te veel :p
Anders zou ik gewoon Froome invullen, die sprintte ook altijd voor alles en iedereen mee en dat deed hij ook niet zo verkeerd.
Voor etappe 15 en 16 zou ik het nog wel durven. Etappe 19 wordt nog een do or die etappe waar Nibali all in wil gaan, daar zou ik zoveel mogelijk aanvallers op de bank laten. Etappe 10 ws nog iets te zwaar.

Ideaal zonder Valverde is het niet, zeker, en ben nog aan het passen en met om hem bijv. voor Porte in te ruilen. Maar zoals geschetst, er zijn nog wat alternatieven en 5 miljoen voor je ak team is gewoon veel. En mag ik ook zeggen dat de beste man 38 is en er zelfs een beetje sleet kan zijn, getuige de uitslag van bijv. Waalse Pijl of LBL? Toegegeven, Valverde en LL Sanchez blijven fietsen tot hun 65e om dan met pensioen te gaan, maar zou hij niet ergens heel ietsje minder zijn geworden? Over LL sanchez gesproken: is natuurlijk ook een droom parcours voor hem met al die afdalingen, al twijfel ik wel ergens over hem. Was bijvoorbeeld steengoed in de giro, maar kreeg door overmacht gewoon geen punten

Cerebral36

'@ Ik ben een van de grootste Valverde liefhebbers die ik ken en ook bij mij staat hij er naast. Kan gewoon teveel andere renners opstellen door hem niet te nemen. Ik heb inderdaad Martin en Ala. Die moeten het maar goed maken dan. Risicovol ja maar ja dat is deze tour met vele renners het geval. Dit komt wel mede doordat ik Froome meeneem natuurlijk. Maar zelfs zonder zou ik nog twijfelen.

WCEendT

'@Jori
Met het budget heb ik helaas echt geen plek voor aanvallers als LLS.

Ideaal zonder Valverde is het niet

Precies, ideaal zonder Vavlerde is het niet, denk dat ik mijzelf meer kopman koppijn geef zonder Valverde dan wat anders.

En mag ik ook zeggen dat de beste man 38 is en er zelfs een beetje sleet kan zijn,

Daarom is hij deze keer ook gedwongen tot een rust periode ;), dit kan natuurlijk ook een slecht effect hebben op Valverde...

Kortom komt het er gewoon op neer dat iedereen lekker moet doen wat hij of zij zelf wil.

Cerebral36

'@WCEendt Dat sowieso :) Ik val kennelijk graag in mijn eigen valkuilen haha

Jori

Maar dat doe ik mezelf ook al aan met bijv. Alaphilippe in de ploeg. Die jongen kan sprinten, punch, klimmen, dalen en zit in quick-step!
Maar als aanvaller opstellen, zeker in deze tour, is toch een risico. Zoveel kansen voor de ak mannen zijn er niet en mss dat ze dan wel gulzig nog een overgangsetappe erbij nemen :(

Niballie

Voor 5 miljoen (!) heb ik Valverde er nog geen enkele keer ingeklikt. Ook vreselijk overdreven om te stellen dat je absoluut niet zonder Valverde kan. Zoals nasibal als zegt: goedkopere alternatieven te over. Bovendien is de Tour geenszins het doel van Valverde dit seizoen.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jori
Even een ander puntje, zie jij klassieke overgangsritten deze Tour? Meer echte bergritten niet bergop eindigen waardoor men denkt dat aanvallers meer kans hebben, hoe ik het zie tenminste.

@allieballie
Was ook 100% met een knipoog ( die ik vergeten was erbij te zetten ;) ).

Al denk ik gewoon dat Valverde aan de start staat om de Tour te winnen, die gaat zich niet inhouden.

@Cerebral
Zoals ik je ken :D

Laatst gewijzigd
Niballie

'@WCEendT

Gelukkig maar. Je kunt nooit zo goed inschatten wat voor denkpatroon mensen hier hebben. Oogkleppen kan ik hier vanaf de bank ook niet zien.

Jori

'@ WCEendT: Qua echte overgangsritten, blijft het aantal echt laag. Mss dat je 13 zo kan zien, maar doordat die wel erg makkelijk is, is dat gewoon een pure sprinters rit geworden. Etappe 15 was nog een goede, behalve dat ze daar dus nog op laatst berg van 1e categorie aandoen, maar nog wel goed te doen. Voor de rest zijn het idd veel meerdere bergen en dan afdalingen. Nog een reden voor mij dus om Matthews thuis te laten dus :p

Ik geloof wel dat veel van die etappes Alaphilippe dus aan kan en met zijn kwaliteiten (klimmen, maar vooral dalen) dus ook in het voordeel is. Andere mannen die dit ook kunnen zoals Pantano en LL heb ik om 1 of andere reden gewoon minder vertrouwen in en hebben ook niet de sprint of superpunch van Alaphilippe

Laatst gewijzigd
Tourminator

Blessures Latour?? Bij Franse kampioenschappen niets van gezien.

Treenert

'@Simonhout: Met 10 Messi's of Ronaldo's win je geen enkele wedstrijd

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Treenert: Ligt er natuurlijk wel aan welke Ronaldo's.

1 2 ... 96 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.