WK voetbal 2018

1 2 ... 7 ... 11 12
Laatste man

Willian is toch geen kneus? Goede speler met dreiging. En Douglas Costa is meer dan een prima invaller, met een actie. Alleen wat weinig rendement uit de kwaliteiten halen beide.

KJP

Inderdaad Douglas Costa en niet Diego Costa. En Willian (Autocorrect) is gewoon een prima speler van zeker het niveau Mertens.

De selectie van Brazilië is in de breedte echt nog wel een stuk sterker. Daar lopen geen spelers van het niveau Carrasco (vind hem toch echt niet van het niveau wat ik ooit verwacht had) en Boyata rond. Laat staan als we nummer 15-23 gaan vergelijken.

En bovendien vind ik de verdediging van België vrij veel van hetzelfde. Allemaal prima spelers, maar wel behoorlijk statisch. Ik zou met Vermaelen en Kompany niet graag aantreden tegen behendige spelers als Neymar, Coutinho en Jesus. En anders dan een Zwitserland zal België toch veel meer ruimte weg gaan geven denk ik.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kimjungpoels
Op papier heb je wellicht gelijk, maar als je kijkt naar hoe beide ploegen spelen, en de flow waarin ze zitten, denk ik dat België er momenteel beter voorstaat. Nederland had het de afgelopen 2 WK's, iets overwinnelijks. Nu hebben de Belgen het.

Kijk maar eens naar het verschil tussen de beide sterspelers, Neymar en Hazard. Wie heb je nu liever in je team?

Pietje Precies

Neymar ;)

Maar goed, ik denk dat België een van de lastigste teams is om nu goed te beoordelen. Die hebben immers 2 ontzettend slechte tegenstanders gehad en Engeland B dat misschien ook niet eens wilde winnen. Dus laten we eerst die match tegen Japan maar afwachten.

Op spelersniveau kunnen we in ieder geval wel concluderen dat de Belgen behoorlijk gelijkwaardig zijn aan de andere toplanden (maar ook weer niet beter). Dus ja, dan heb je tegen ieder topland een prima kans om te winnen, maar is de kans op toernooiwinst (net als alle andere landen) niet zo heel groot. Momenteel is Frankrijk de favoriet met zo'n 19% kans, maar dit verandert weer naar Brazilië/Spanje zodra die hun wedstrijd ook hebben gewonnen.

Verder speelt Willian momenteel niet zijn beste voetbal, maar dat is normaliter een erg goede en vooral nuttige speler.

LyndaLid

België iets onoverwinnelijks...?!

Omdat ze tegen Panama, Tunesië en het absolute B-elftal van Engeland per ongeluk wonnen? Nee, ik heb meer nodig om die conclusie te trekken. Japan is daarvoor ook niet genoeg. Als ze van Brazilië winnen geef ik ze pas een echte kans, tot dan zijn ze iets van zesde op mijn lijstje met favorieten. Na Frankrijk, Brazilië, Spanje, Kroatië en Uruguay. Ja, ook Spanje en Uruguay schat ik (op basis van ervaring) nog hoger in.

Ik moet het eerste beetje tegenslag dat België overwint nog zien. Voor je het weet is het mot, met diva's als Hazard.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Ondanks het feit dat onze bondscoach tactisch een 0 is en dan nog durft om Nianggolan en Benteke thuis te laten zijn we samen met Frankrijk echt wel het beste team in de omschakeling en alleen al door dat laatste heeft Brazilië op dit moment meer schrik van ons dan wij van hen...

Trouwens ik ben er heilig van overtuigd dat de VAR wereldkampioen kan maken wie ze maar willen... In een sport waar je slecht 1 doelpunt nodig hebt om te winnen is de impact van een foute beslissing gewoonweg veel te groot.

FDJ

'@ten dam Op basis van wat onoverwinnelijk? Ze zaten in de zwakste poule van allemaal met Panama en Tunesie. En die Engelsen zetten helemaal niet meer aan na de 0-1. Die vonden stekje 2 heel prima.

Japan zullen de Belgen wel pakken, maar om ze op gelijke hoogte te stellen met ploegen als Frankrijk en Brazilië gaat wel heel ver.

tendam

Natuurlijk zaten ze in een zwakke poule, maar tegen dat soort tegenstanders wist België voorheen ook niet bepaald indruk te maken, en nu wel. Het overwinnelijke is meer een soort vibe, ik kan het niet beargumenteren dus dat probeer ik dan ook niet. Op de voorgaande toernooien had ik bijna een hekel aan België, het was geen ploeg en die bondscoach was waardeloos. Nu vind ik ze samen met de Kroaten het beste collectief.

KJP

'@ten dam

Nederland had het ook in 2008, gingen we er uit tegen Rusland. In 2010 verloren we van Spanje en in 2014 tegen Argentinië nadat we al een penalty nodig hadden tegen Mexico en penalties tegen Costa Rica. Dat onoverwinnelijke, wat ik überhaupt nog niet zou roepen bij België gezien de tegenstand moet ik nog maar eens zien.

Als ze zichzelf echt als favoriet zien tegen Brazilië dan gaan ze denk ik zwaar in het mes lopen. België moet die wedstrijd gewoon in gaan vanuit een underdog rol, ruimtes klein houden en counteren.

tendam

'@kimjungpoels
Dank dat je me er even op wijst dat Nederland geen wereldkampioen is geworden, ik dacht van wel.

België start bijna per definitie uit de underdogrol, dus daar hoef je niet bang voor te zijn, denk ik.

Pietje Precies

Ochjee, op de een of andere manier is de VAR ook weer op bizarre wijze in de discussie gekomen....

De VAR zal JUIST eerder voorkomen dat een ploeg door 1 foute beslissing wint, dan er voor zorgen dat een ploeg door 1 foute beslissing wint. Immers biedt de VAR de arbitrage de kans hun inschatting te heroverwegen.

Verder heb ik geen idee wat Benteke aan deze selectie toe had kunnen voegen. Met Lukaku heb je al een wereldspits. Met Mertens heb je een ander type, maar ook een fantastische speler. En Batshuayi is ook een prima speler en zit denk een beetje tussen die twee in qua stijl.

Laatst gewijzigd
achilles

Wat staat daar bij Uruguay een lekker blok zeg. 2 beren vanachter, 2 killers voorin, een hoop serie a middenvelders en een meer dan degelijke keeper. Met ook nog 2 heerlijke goals via verticaal spel in plaats van dat eeuwige tiki taka gebrei en alles via de potdichte trechter in het centrum. Ik kan het wel smaken. Ooit hadden ze zelfs een gouden drietand voorin met Suarez-Forlan-Cavani. 3 topspitsen en dat gepuurd uit een bevolking van nauwelijks 3 miljoen inwoners(!).

Moet altijd even met de ogen knipperen als ploegen volgestouwd met topspelers als Duitsland nu, Engeland meestal en Spanje en Frankrijk in het verleden het laten afweten. Terwijl andere ploegen met enkele wereldsterren en een strakke organisatie in dienst van het team wel ver geraken.

Pietje Precies

Bijna 3.5 miljoen ;)

Maar bijzonder knap inderdaad. Denk ook het meest succesvolle land in de historie als je WK-prestaties afzet tegen inwonersaantal.

nickdt

Dag Spanje.

kielabokki

Als er ooit een toernooi was dat je kon winnen is dit hem wel. Alle topploegen vallen door de mand. Dus pak die kans België.

achilles

'@Pietje, je gebruikersnaam is niet gestolen ;)

Ja Spanje, begon al rampzalig door een coach die zijn gehele termijn ongeslagen was (!) buiten te zetten en plots een sportief directeur op de positie van bondscoach te zetten 2 dagen voor de start van het WK. Maar toch, om met dit elftal al te verliezen in de achtste finales tegen Rusland is om je de ogen uit de kop te schamen. Wel een beetje zelf gezocht natuurlijk met dat eeuwige gebrei, ze komen op 10 meter van de goal en nog gaan ze passen. Zoals Mulder zei (ik ben het verder vaak oneens met hem) een afstandsschot bestaat dat nog?

Tabelhelft op rechts wordt zo wel erg vreemd, Kroatië of Engeland voor een WK-finale dan maar?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Tja, ze zitten alleen nog steeds aan de verkeerde kant van het schema @kielabokki. Ik neem aan dat iedere Belg zich nu nog wat harder achter de oren krabt...

ti-raleigh

Spanje was mijn favoriet en na die wedstrijd tegen Portugal al helemaal. Maar vandaag was het ongeïnspireerd en zonder wilskracht. Rusland terecht door. Ikweet niet waar die Fernandes voetbalt, maar die kan een mooie transfer verwachten.

Jun Allrich

'@ Pietje

Benteke brengt lengte en is technisch beter dan Lukaku maar dat is niet zijn verdienste...
Stel dat je in de 85ste minuut 1-0 achterkomt dan breng je Fellaini en Benteke en kan je hoge ballen beginnen pompen...Altijd handig om een plan B te hebben en dat hebben we nu niet...

FDJ

Mooi dat Kroatië door is. Nu hopen dat de Zweden er nog uitvliegen en dan zijn we van de 2 Scandinavische ploegen af. Die brengen voetballend echt niet heel veel.

Pietje Precies

Lukaku is ook vrij groot hè. En Fellaini is er wel gewoon bij en eventueel stuur je een Kompany de spits in.

nickdt

'@Jun

85ste minuut is een beetje laat.

Jun Allrich

'@ Pietje

Ik ben geen fan van Lukaku maar echt slim is het niet om maar 2 diepe spitsen mee te nemen. Schorsing en/of blessures en je mist de derde al...
Fellaini is een beest dat is waar maar 2 beesten is altijd beter en Kompany....in de 85ste minuut is die al lang terug gekwetst. Nee dat lukt alleen op de playstation in real life is de man van glas.

Pietje Precies

Is er 1 land dat meer opties voor in de spits heeft dan België (met Lukaku, Mertens, Batshuayi en eventueel Fellaini)?

Uiteindelijk ben je beperkt dat je 'maar' 23 spelers mee mag nemen, dus dan kan je wel tig spitsen meenemen maar kom je elders mogelijk spelers tekort. Verder kan je in de slotfase wel met tig lange mannen gaan spelen, maar je hebt ook spelers op de flanken nodig die de voorzetten geven en lui achterin, etc. Dus ik voorzie geen situatie waarin Lukaku, Batshuayi en Fellaini te krap is.

pirazzi

Danish Dynamite? Niet bestand tegen de hitte of bezweken oner de druk.

1 2 ... 7 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.