WK voetbal 2018

1 2 ... 8 ... 11 12
Jun Allrich

'@ Pietje

nog altijd niet?

tendam

Toch weer die verdediging die de Belgen nekt.

xistnc

Kan iemand me uitleggen waarom Kompany en Witsel spelen?

Jun Allrich

Witsel is de beste speler die we hebben! Let maar eens op die doet een hele match niks verkeerd...

Laatste man

2-2 inmiddels. Jammer dat Dembele niet speelt of Naingollan er niet is. Verdedigend toch kwetsbaar de Belgen. Hazard wel dreigend.

Laatste man

Fabelachtige counter en 3-2!

Pietje Precies

Nee hoor, Jun Allrich.

Fellaini erbij was prima en wat Lukaku bij de 3-2 deed (eerst de goede loopactie en daarna het overstapje) was fantastisch.

Jun Allrich

klopt al moeten we eerlijk durven toegeven dat Benteke die 2 kopkansen van Lukaku wel afmaakt...

Jun Allrich

in de omschakeling zijn we echt wel heel sterk!

ti-raleigh

Wat een heerlijke pot. Geen schwalbes, geen tijdrekken, geen kaarten aansmeren etc.... Misschien wel dom van die Japanners dat ze dat niet beheersen, maar ik heb er van genoten. Ben wel blij dat België door is, want die hebben ten minste nog kans tegen die vervelende Neymar.

Pietje Precies

"al moeten we eerlijk durven toegeven" whut ?!?!

Dat kunnen we echt nooit concluderen, hooguit erop speculeren. En koppen is zeer lastig + die kansen waren volgens mij echt niet zo super groot. Verder was Benteke dit seizoen in de BPL juist de spits met het grootste negatieve verschil tussen goals en expected goals (aka veel kansen slecht afgemaakt en een hoop pech).

Maar goed, volgens mij heb je aandelen in Benteke, dus ik denk dat we de discussie maar beter af moeten ronden.

Heerlijke pot voetbal vanavond, hopelijk tegen Brazilië weer zo'n match! :)

Jun Allrich

Deal !

tendam

België is heel gevaarlijk uit de counter, de underdogrol zit ze als gegoten dus tegen Brazilië zijn er kansen. Ze hadden vandaag het geluk van de wereldkampioen, maar die verdediging he... toch nog een linie waarmee ik als Oranje niet zou willen ruilen ;)

Jun Allrich

gewoon 3-5-2 spelen ipv 3-4-3

Pietje Precies

Ik snap die kritiek op de verdediging eerlijk gezegd niet zo. Meunier vind ik niet geweldig, maar goede rechtsbacks zijn mondiaal erg schaars. Carrasco vind ik verdedigend te matig en zou ik er tegen Brazilië denk ik uithalen. Maar Vertonghen, Alderweireld, Kompany en Courtois zijn toch spelers om zeer tevreden over te zijn...?

Iedere verdediging is ook zo goed als de steun die het krijgt van het middenveld. Bijvoorbeeld de Duitse verdediging leek heel kwetsbaar tegen Mexico, maar als je continu qua aantal in de minderheid of gelijk bent is er geen beginnen aan. Dembele in plaats van Carrasco en je hebt denk een mooi stel staan. Brazilië blijft voor mij wel de favoriet overigens.

theking

Vertonghen speelde zeer slecht dat kan gebeuren. Grote probleem in de verdediging lijkt mij kompany te worden als ze die laten staan. Die was enkel aan het achter uit lopen en opbouwend zeer matig. Lijkt wel of hij heel voorzichtig is om maar niet geblesseerd te raken. Ik zou kompany vervangen voor vermaelen.

skylimit

Belgie heeft een beetje geluk gehad, weet niet of ze daar tegen Brazilie mee wegkomen. Als Brazilie op voorsprong komt, zal het dit niet zo weggeven als Japan.

Jun Allrich

ik ga hier even een bel doorprikken. De Dembele die in Nederland Ti Ta Tovenaar genoemd werd bestaat niet...

3-5-2 met Chadli op de plaats van Carrasco. Witsel en Fellaini voor de verdediging en Kevin over de middenlijn ipv waterdrager in die 3-4-3.
Mertens op de bank als supersub... Dembele komt er normaal nooit op...

KJP

Vertonghen, Alderweireld en Kompany zijn alle drie prima verdedigers, maar wel erg veel van hetzelfde in mijn ogen. Behoorlijk sterk, voetballend redelijk tot goed en kunnen prima koppen.

Maar ze zijn alle drie niet wendbaar, niet heel snel, en hebben moeite met ruimte in de rug. Bovendien vind ik ze alle drie ook niet heel goed in het doorstappen op een middenvelder wanneer dat gevraagd wordt (En met de Bruyne op het middenveld wordt dat regelmatig gevraagd). Alle drie zijn het prima verdedigers wanneer ze een vaste man hebben, maar die het moeilijk krijgen als de tegenstander dynamisch is.

Ik denk dat ze daardoor tegen Brazilie en anders zeker tegen Frankrijk heel erg in de problemen gaan komen tenzij ze achterover gaan leunen. Wellicht krijgen ze Uruguay als tegenstander in de halve finale als ze het redden tegen Brazilie, en dat zou ze denk ik een stuk beter moeten liggen. Maar ze zijn voor mij echt nog lang geen favoriet.

Pietje Precies

'@Jun, je doet wederom alsof Nederlanders de Belgische spelers nooit zien voetballen. Naar het Belgische eftal kijk ik weliswaar zelden (op het WK natuurlijk wel alles), maar Tottenham zie ik wel vaak voetballen ;)

KJP

foutje.

Laatst gewijzigd
EddyB1958

Ach Dembele is niet meteen eerste keus bij Tottenham,en Willian niet bij Chelsea.
Als ik naar de PL kijk schat ik Dembele hoger in,maar hier doet Willian het beter,dan ik verwacht had.
Maar ieder match moet gespeeld worden,en in de eerste helft tegen Mexico,vond ik ze op links, rechtsback, best kwetsbaar.

Laatste man

Vamos Colombia!

KJP

Yes inderdaad! Engeland speelt in het begin van de wedstrijd altijd wel een gruwelijk hoog tempo.

Laatste man

Hele matige pot. Colombia verdedigend en missen de creativiteit van James. Engeland begon aardig met snelheid, maar valt toch ver weg. Missen op het middenveld voetbal.

1 2 ... 8 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.