Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 114 ... 144 145
Jeffrey81

Ik heb met deze zelfde denkwijze De Gendt en EHB vandaag vervangen voor Martinez en Aru. En die laatste dan ook maar captain gemaakt.

Dus De Gendt zal wel winnen...

Roest

'@bartje eens mijn 2 gokjes zijn de mannen van EF higuita en Martinez

Ludi

Hier met 7x zekere punten, daarna Teuns en Latour waarschijnlijk vandaag. Gilbert, Hart, Poels, Martinez zijn allemaal nog te overwegen, maar tot nu toe komt daar nog niet zoveel goeds van.

Jasperdewaal11

ben wel uit mijn team van vandaag maar dan de grootste vraag: wie word er kopman ?

Ajvenema

Mensen die Ion durven te banken vandaag?:)

mik-hail-tal

'@Jeffrey81

Aru kopman ?!

Jori

Al naar morgen gekeken (en etappe 15 en 16 ook nog)? Morgen wordt zo'n oorlog dat Astana, TJV en Movistar alle beetje klimmers binnenboord houden. Movistar zal enkel Arcas of Erviti vooruit sturen vanwege ploegenklassement en feit dat die niet heel veel morgen kunnen betekenen.
Iedereen die beetje klassement wilt rijden, gaat ws dus vandaag niet in de aanval, daar betaal je immers morgen een hogere rekening voor, tenzij de ontsnapping echt naar stuk of 20 man gaat en je rustig kan meetrappen zonder echt veel extra moeite te doen. Maar de aanloop voor de ontsnapping lijkt me zo chaotisch dat dat dus niet gaat gebeuren.

Om die reden heb ik toch maar mensen opgesteld wie geen klassement rijden en puur voor de ontsnapping gaan aangevuld met zoveel mogelijk zekere punten. Enkel Gilbert staat er nog in, terwijl het eigenlijk echt veels te zwaar is. Maarja, hij zou toch niet enkel als pelotonvulling naar de vuelta zijn gegaan om warm te trappen voor het wk? en zijn volgende kans lijkt me pas etappe 19

Laatst gewijzigd
Ajvenema

@jori, en in welke categorie schaar je dan een Teuns of Ion?
Ion zou juist baat kunnen hebben bij vandaag tijd pakken vanuit de vlucht.
Teuns zou voor Jumbo een prima optie kunnen zijn om de trui even weg te geven.
Wat jullie?

Jeffrey81

'@Mikhailtal

Jazeker

nasibal

* Jesús Herrada, Ruben Guerreiro, David De La Cruz, Mikel Iturria

Jaja, de koning van deze vuelta heeft de voorbeschouwing van Wielerflits gehaald.

Orange

Erg lastig te voorspellen etappe vandaag met meerdere mogelijke scenario's. Vandaar dat ik 6 plekken reserveer voor zekere punten, waarvan 5 renners potentiele puntenpakkers zijn wanneer de AK mannen gaan strijden voor de dagwinst. Verder 3 plekken vrij voor de volgende renners: Chaves, Hart, Teuns, Rodriquez, Gilbert, Aranburu, Martinez. Tot nu toe staan de volgende renners erin:

Rodriquez - kan punten pakken vanuit de vlucht en bij een strijd tussen de AK mannen. Tevens zijn er 2 zekere punten met hem te verdienen.

Teuns - probeerde gisteren al mee te zitten in de vlucht, dus zal het vandaag ook zeker proberen. Op voorhand een ideale etappe voor hem en mocht het een strijd worden tussen de AK mannen zal hij ook zeker zijn tijdverlies proberen te beperken.

Aranburu - vond hem gisteren erg sterk op de klimmetjes en aangezien dit voor hem de laatste grote kans (lees: heuveletappe) op een overwinning is, zie ik hem zeker proberen mee te zitten in de kopgroep. (Voor Gilbert geldt echter hetzelfde, maar vind de finale iets te moeilijk voor hem)

Zie Chaves, Hart en Martinez eerder wat in de komende bergetappe's proberen.

Opmerkingen op deze gedachtegang?

Jofferde

Toch maar geen Gilbert als kopman.
De laatste klim lijkt me toch iets te veel van het goede voor hem.

S. Dauert

Morgen lijkt me meer een dag voor de ‘klimmende’ vluchters, dus het INEOS rapaille zal zich vandaag nog wel koest houden. De drie muurtjes vandaag zijn meer voor de puncheurs en ik gok erop dat de topvijf het onderling kort wil houden met het oog op morgen. Dus copy-paste van gisteren maar dan wat ‘nieuwe’ namen ertussen. Guerreiro, Rodriguez, alles wat maar groen en Baskisch is, wat CCC en een Mobistar plus een Astana. Dan nog drie namen uit de plaatsen 9 t/m 20 van het GC en je hebt de vlucht van de dag. Onzekere punten dus!

Karperdrol

De Alto de Araiz, lijkt mij wel heel erg stijl.
Kopman:
Latour of Higuita...of zou Martinez nog meeglippen?

lastig lastig.

Nul verstand

Kans is groot dat Astana of Movistar wel een mannetje in de vlucht willen hebben, maar dat kunnen er zoveel zijn. Daarom heb ik Ion Izagirre ook niet meegenomen. Astana kan net zo goed Fraile, LLS of Cataldo meesturen. Vandaar ga ik voor de zekere punten van andere renners.

SvenVDB

'@Jeffrey: was jij niet degene die altijd punten verloor door slechte gokjes? ;-)

Ik zou toch nog eens extra nadenken over de kopman 😁

Jofferde

'@nul verstand, komt mijn pb wel aan?

Nul verstand

'@Jofferde, zeker. Is inmiddels ook beantwoord!

Nul verstand

Een goede leerschool voor mij deze Scorito is dat het handiger is om één goede aanvaller te hebben, dan drie aanvallers die niet optimaal in vorm zijn of waarbij hun plannen niet geheel duidelijk zijn. De zekere punten zijn toch wel belangrijk. Bovendien kun je die ene aanvaller waarin je vertrouwen hebt, in mijn geval Herrada, ook goed kopman maken.

Ludi

Beter één aanvaller in de hand dan tien in de lucht, of zoiets, toch?

Jeffrey81

'@Sven: fijn dat mijn reputatie al zo mooi is doorgedrongen, haha. Maar inderdaad, je hebt gelijk...dat ben ik ;)

Ik stel vandaag grotendeels dezelfde namen op als gisteren (Roglic, Kuss, Powless, Lopez, Valverde en Pogacar voor truipunten). En dan vandaag inderdaad een gok op Aru. Ik zie hem wel mee gaan eventueel na zoveel tijd te hebben verloren. En als ie mee is, dan is hij op die steile (niet te verwarren met "stijle" ;) ) klim aan het eind één van de beteren.

Het is ook gedreven voor een gebrek aan beter. Ik heb geen Herrada of Aranburu bijvoorbeeld. Mijn alternatieven als captain zijn Gilbert of Martinez. Maar die gok op hen vind ik net zo groot als een gok op Aru. Of eventueel "veilig" voor Pogacar of Valverde, want die zullen wel weer vooraan het peloton zitten, maar ook dat is een gok....dat is gisteren wel weer gebleken toen ik Poga wél had als eindbaas :)

Ten opzichte van gisteren heb ik De Gendt en EHB heb ik eruit gehaald voor Aru en Martinez. Gendt en EBH leverden gisteren al nul punten op, dus probeer ik eens iets heel anders.

Laatst gewijzigd
Treenert

Ik word langzaam blij met al mijn opgestelde klimmers/klassementsmannen. Vluchters thuis gelaten.
Roglic 1, Valverde 2 ....... mag van mij ;)

Jeffrey81

Precies. En Aru zit ook voorin! :D

SvenVDB

Hier ook allemaal klassementsmannen opgesteld op Gilbert na, Valverde als kopman voor de winst!

Aru zal in de finale nog wel een lekke band ofzo krijgen 😅

Jori

Wel weer ironie van de vuelta:
Scorito zegt sprinters
Meesten zeggen vluchters
Jumbo-Visma zegt klassementsmannen :p

1 2 ... 114 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.