Als je vandaag sprinters zegt snap je er ook echt niets van / ben je te lui om je enigszins te verdiepen in het parcours. Dit wordt een zalig laatste uur over geitenpaden door de mooiste wielerregio.
Wel opvallend dat vooral Jumbo-Visma veel aanvallen pareert / het peloton bij elkaar houdt. Dat zou je eerder van Movistar verwachten.
Vandaag Aru kopman maken is overigens wel erg wanhopig :p
-------------------
Ai, grote groep weg en Jumbo-Visma gaat nu breeduit over de weg. Movistar zit helaas mee, dus best wel kans dat deze groep weg blijft...
Die andere 48 maken natuurlijk niet uit, want die heb ik waarschijnlijk niet in mijn team ;)
Valverde (of Pogacar) had gekund inderdaad. Gilbert ook, maar die had ik eigenlijk vandaag niet helemaal verwacht. Is al de hele ronde onzichtbaar, en vandaag is het slot vrij zwaar waardoor ik een betere klimmer als captain wilde.
Etappe 7 was Gilbert behoorlijk goed. Verder is het slot zeer zwaar inderdaad, maar in een etappe als vandaag is het eigenlijk belangrijker hoe goed je op het vlakke bent dan hoe goed je bergop bent.
Denk bijvoorbeeld ook aan de etappe die Schachmann vorig jaar won in de Giro vanuit een kopgroep met daarin van Emden, Morkov en van Poppel :p
Valverde was vandaag overigens natuurlijk een veel betere kopman dan Pogacar.
Vandaag Gilbert en Aranburu gelukkig toch meegenomen. Helaas Gilbert geen kopman durven maken, maar Valverde.
169 punten gehaald. bijna 400 plekken gestegen en nu op 94,4%. Bekertje ga ik dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, niet halen ben ik bang. Daar is mijn bergteam te zwak voor. Tenzij Quintana en Majka erdoor zakken, wat ik niet verwacht.
Morgen ga ik gek doen en Padun weer een kansje geven. Geen captain. Dat wordt Chaves, omdat hij het klassement uit zijn hoofd kan zetten en voor etappe-zeges zal gaan, denk ik. Klein gokje, maar ach...
Edit: AD-poule doe ik het ook niet onaardig. In de top 200 nu. En bij Ploegleider zowel in de algemene ranking als in de Wielerflits poule in de top 10.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.