Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 115 ... 144 145
BarryE1

Rijdt Jumbo Visma dit continu dicht dan?

Pietje Precies

Als je vandaag sprinters zegt snap je er ook echt niets van / ben je te lui om je enigszins te verdiepen in het parcours. Dit wordt een zalig laatste uur over geitenpaden door de mooiste wielerregio.

Wel opvallend dat vooral Jumbo-Visma veel aanvallen pareert / het peloton bij elkaar houdt. Dat zou je eerder van Movistar verwachten.

Vandaag Aru kopman maken is overigens wel erg wanhopig :p

-------------------
Ai, grote groep weg en Jumbo-Visma gaat nu breeduit over de weg. Movistar zit helaas mee, dus best wel kans dat deze groep weg blijft...

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Vandaag Aru kopman maken is overigens wel erg wanhopig :p

Ik kan het niet ontkennen... maar het probleem is eigenlijk de teamselectie. Ik heb geen klim-aanvallers mee.

ditisdavid

De ene dag dat ik Gilbert niet opstel...

Pietje Precies

Maar je hebt wel Valverde en Gilbert. Al waren er misschien wel 50 betere captains dan Aru :p

Aranburu oogt gelukkig weer pover :)

Wel zonde dat Movistar zo heeft laten lopen... hadden maar 15-20 km extra hoeven te koersen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Die andere 48 maken natuurlijk niet uit, want die heb ik waarschijnlijk niet in mijn team ;)

Valverde (of Pogacar) had gekund inderdaad. Gilbert ook, maar die had ik eigenlijk vandaag niet helemaal verwacht. Is al de hele ronde onzichtbaar, en vandaag is het slot vrij zwaar waardoor ik een betere klimmer als captain wilde.

kevinraar

mij kopman gilbert en van de sande zitten mee eindelijk lijk ik wat punten te gaan halen

Pietje Precies

Etappe 7 was Gilbert behoorlijk goed. Verder is het slot zeer zwaar inderdaad, maar in een etappe als vandaag is het eigenlijk belangrijker hoe goed je op het vlakke bent dan hoe goed je bergop bent.

Denk bijvoorbeeld ook aan de etappe die Schachmann vorig jaar won in de Giro vanuit een kopgroep met daarin van Emden, Morkov en van Poppel :p

Valverde was vandaag overigens natuurlijk een veel betere kopman dan Pogacar.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Grosschartner rijdt als een pannekoek... En vandaag rijdt hij ineens aan kop! Laat ik hem nu net niet opgesteld hebben.
Hopen dat Rojas, die ik wel heb opgesteld, nog wat puntjes kan sprokkelen.

Jeffrey81

Dat laatste moet je even uitleggen PP. Sowieso al, en al helemaal waarom dat volgens jou "natuurlijk" is?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

We hebben het over Valverde hè... deze klimmen zijn op zijn lijf geschreven (en daarnaast is hij rapper in een sprint).

Verder moet Pogacar het juist meer van de lange inspanningen hebben. Een Roglic bijvoorbeeld was ook een veel betere kopman dan Pogacar.

BarryE1

Wie noemde Pogacar ook alweer een mini-Valverde? ;)

Pietje Precies

Ja ik, maar die vergelijking is qua gedrag/drang om in praktisch iedere etappe goed van voren te (willen) eindigen. Maar vandaag is het meer van kunnen i.p.v. van willen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Misschien heb je gelijk. Aan de andere kant ben ik zelf al wel een beetje op het punt dat ik Pogacar nooit wil onderschatten, haha

JimKro

Vandaag heb ik meneer Aranburu natuurlijk niet opgesteld :P

Soto

Heb niets gezegd over gilbert

Kpenty

Door het forum op het laatst Gilbert als kopman veranderd naar Poels. Denk dat ik afscheid moet nemen van dit forum

Pietje Precies

Wie heeft je Poels aangepraat dan? Die is enerzijds in povere doen en kijkt anderzijds al dagenlang uit naar morgen.

Lange

Zure Gilbert wissel gisteren. Vandaag scorito verloren

Dingetje

Sjonge jonge, elke keer als ik Tosh niet opstel eindigt ie dik top 10, maar maak ik hem kopman zoals gister, is ie nergens te bekennen. Verder had ik vandaag misschien ook aranburu moeten opstellen....

Pietje Precies

Positief dat Tao in de groep van de favorieten eindigt, terwijl mannen als Higuita, Bennett en Nieve tijd verliezen. Tegelijkertijd vind ik het maar maf dat zo'n Tao niet gewoon zijn benen spaart voor de etappe van morgen. Zelfde geldt voor Latour.

Jeffrey81

Toch 138 punten vandaag, en daarmee weer wat gestegen. De 70% komt al in zicht.... moet ik toch mijn doel maar op 80% zetten dan? In ieder geval lijkt de beroerde 66% van de Tour wel overstegen te worden, maar de 95% van de Giro is een utopie....

Morgen zeven bergen mensen.... ZEVEN!! :p

arjenzvob

Vandaag Gilbert en Aranburu gelukkig toch meegenomen. Helaas Gilbert geen kopman durven maken, maar Valverde.

169 punten gehaald. bijna 400 plekken gestegen en nu op 94,4%. Bekertje ga ik dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, niet halen ben ik bang. Daar is mijn bergteam te zwak voor. Tenzij Quintana en Majka erdoor zakken, wat ik niet verwacht.

Morgen ga ik gek doen en Padun weer een kansje geven. Geen captain. Dat wordt Chaves, omdat hij het klassement uit zijn hoofd kan zetten en voor etappe-zeges zal gaan, denk ik. Klein gokje, maar ach...

Edit: AD-poule doe ik het ook niet onaardig. In de top 200 nu. En bij Ploegleider zowel in de algemene ranking als in de Wielerflits poule in de top 10.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Geen Gilbert opgesteld, maar dat was bewust: ik heb hem (o.a.) in het AD Wielerspel en sta daar hoog, dus dat ie wint is evengoed wel gunstig. En zonder Gilbert toch weer terug in de top 100. Voor één dag waarschijnlijk.

kevinraar

185 punten gescoord ben gestegen van 14224 naar 12353

Laatst gewijzigd
1 2 ... 115 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.