Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 123 ... 144 145
Jofferde

'@Arjen, ik had EBH ook niet mee... eindigt die eens in de punten

Papa Bart

Nou Pietje, de finale is overal redelijk goed geanalyseerd, ook hier op het forum, maar hoe het verlopen is had niemand kunnen voorspellen, en is geen afspiegeling van een afloop zonder valpartij.

De top twintig muv wellicht de winnaar had er echt anders uitgezien.

Jori

Wel typisch, als het misgaat is het de schuld van het forum en als het goed gaat, moet iedereen alsmaar meer advies hebben voor zijn dagselecties :p

Poeksel

Ik had ook Mezgec als kopman, da's pech.

Anderzijds 3 hth gewonnen vandaag, dus dat is weer een meevaller.

Jori

Mag ik trouwens vooral klagen over de renners zelf? Ik word continu juist misleid door renners die keihard roepen dat ze juist voor een etappe gaan en dan niks doen (zoals vandaag Gilbert) of juist tegenovergestelde (Aranburu etappe 2)!

Nul verstand

Nul verstand zakt weer. Zoals meerdere deelnemers Mezgec kopman gemaakt. Venturini en Boasson Hagen bezorgen me wel punten, maar met 168 punten zit ik onder het gemiddelde.

Dankzij een bericht dat Gilbert de rit omcirkeld had, heb ik Richeze ernaast gezet. Maar goed, ik heb hem er zelf uitgeklikt. Helaas pindakaas.

Nog maar 465e (97,7%). Maar ik geef niet op, want bij de eindklassementen zal ik flink stijgen. Wel frustrerend dat ik telkens de verkeerde keuzes maak wie ik opstel.

Pietje Precies

'@bartje, je begrijpt mij juist precies verkeerd. De top-20 had er inderdaad anders uitgezien.

Ik stoor mij aan de lui die nu net doen alsof het super dom was om Mezgec captain te hebben en dat ze 'misleid' zijn door het forum. Maar die berichten worden soms later nog aangepast... (zoals wielerliefhebber) waardoor mijn reactie er opeens erg fel uit ziet.

Maar goed: je bent helemaal niet misleid, integendeel, je hebt super waardevolle informatie gekregen dat deze laatste kilometer totaal anders was dan de Vuelta site deed vermoeden.

Die mensen die daar naar geluisterd hebben, hebben mogelijk Mezgec captain gemaakt (en hebben flinke pech) of hebben toch voor Bennett gekozen omdat ze dachten dat die het prima aan zou kunnen (gefeliciteerd, goede inschatting).

Ik zat daar tussenin, ik dacht dat een goede Bennett dit prima zou kunnen, maar twijfelde of Bennett nog wel goed was. Zodoende vond ik Mezgec meer zekerheid voor een top-3. Daar had ie zonder val denk ik ook 'gewoon' geëindigd.

Mensen die daar naar geluisterd hebben, hebben waarschijnlijk ook Gilbert opgesteld. Die eindigt buiten de top-20, maar als QuickStep zich fatsoenlijk in het parcours had verdiept, had Gilbert hier minimaal top-5 kunnen rijden. Shit happens dat ze dat niet gedaan hebben, maakt Gilbert vandaag opstellen geen domme keuze of 'misleiding'.

Sarreau eruit laten en daar het forum voor blamen. Tja, dat kan ik moeilijk hendelen. Volgens mij zijn dat juist de mensen die enorm veel baat hebben bij dit forum en alles wat ze hier mee pikken.

Laatst gewijzigd
StassenR

'@dingetje,

Dit is mij al voor het 3e maal op rij gebeurd. niet opgesteld en weer op 3...

Papa Bart

'@Pietje: volledig eens, heb je voorlaatste reactie verkeerd gelezen, mijn redenering was voor vandaag exact als je laatste reactie, met de mazzel dat ik Bennett kopman heb gehouden. Dat en dat alleen heeft er voor gezorgd dat ik net aan gelijk ben blijven staan, want ik had veel en veel meer sprinters verwacht, en heb dus weinig 'zekere' punten opgesteld..

Ragnar Lolbroek

Toch blij datcik deze morgen te laat was om Mezgec kopman te maken ipv Bennett. 202 puntjes.

Rawolf

Zelfs al had Quickstep nagedacht dan nog hadden ze eerder Stybar uitgespeeld dan Gilbert maargoed.

Ik ben ook punten misgelopen met Mezgec kopman. Wel gewoon alle sprinters en Richeze opgesteld.

Treenert

Bah, Bah, Bah, wat een klotenspel, Bah!
Maar goed, je zult er maar liggen.

Wel grappig overigens dat er gemopperd wordt op Kevin en dan wel zelf 'stiekem' de adviezen overnemen.

Jeffrey81

Precies Jori, dat is vooral de misleiding: de woorden van Gilbert zelf (of de weergave daarvan op Sporza). Het was niet zozeer het forum, maar puur de verwijzing naar de bron, waar we allemaal mee konden lezen wat Gilbert had gezegd en daar onze conclusies aan konden verbinden.

Voor mij betekende de post van Arjen, plus die van bartje, de beslissing om de truipunten van Powless en Kuss op de bank te zetten, en dan Gilbert en Valverde toch maar mee te nemen. De eerste dan zelfs als captain voor mogelijke ritwinst op de slotklim (of vanuit de vlucht) en Valverde omdat ik die toch wel rond plek 10-15 zag eindigen in plaat van de voor hem toch wel gebruikelijke 15-25.

Helaas zullen we door de valpartij nooit weten of het uitgekomen was, al leek het er inderdaad op dat Gilbert gewoon voor Jakobsen aan het werken was. Maar zonder de ontregelde finale was hij misschien net als Richeze en Stybar alsnog wel voorin geëindigd. De jump van Tosh had ook een jump van Gilbert geweest kunnen zijn.

Gelukkig had ik wel mijn sprinters ook laten staan, dus met Bennett, Sarreau en EBH toch nog wat punten. Mezgec (mijn oorspronkelijk captain, dus wat dat betreft geen drama tegenover de uiteindelijke keus voor Gilbert) is gewoon zuur, en waar Aberesturi was? Geen idee... ergens achter de valpartij waarschijnlijk. Maar met 158 punten tegen een gemiddelde van 175 wel een baaldag zo :(

Laatst gewijzigd
jsprunk

Die dag dat je Mezgec kopman maakt ipv Bennett en 49 punten te kort komt voor de dagoverwinning :D
Past helemaal in deze Vuelta waar mijn foute keuzes zich opstapelen..

Pietje Precies

Powless of Kuss pakken in plaats van Valverde was sowieso zeer onverstandig. Valverde pakt aan truipunten maar 2 punten minder dan Powless of Kuss. En Valverde had hier prima top-10 kunnen eindigen.

Qua Gilbert, die heeft 'gewoon' zijn kopbeurt gedaan in de trein voor Jakobsen en daarna afgegeven toen de Bora-trein overnam. Zonder de val was Gilbert ook nooit in de top-20 geëindigd. Gedurende de dag kwamen er ook interviews met Capecchi en Jakobsen die aangaven dat ze voor Jakobsen gingen, maar ja, dat was te laat :p

Gilbert zal vooral gebaald hebben dat hij hier niet zijn eigen kans mocht gaan. Geldt even goed voor Stybar. Die wellicht eerder was uitgespeeld ja, al betwijfel ik dat.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Klopt PP. Dat gaf ik in een eerdere post van gisteravond al aan (al zat ik toen nog meer op het "het wordt een massasprint" pad) ;)

De keus was ook niet zo óf TJV truipunten óf Valverde als ik hier nu net stelde. Ik heb ook getwijfeld om EBH en/of Sarreau te banken en dan Valverde, Gilbert, Kuss én Powless allemaal mee te nemen. Keuzes keuzes...

Laatst gewijzigd
Benzardi

Vandaag heb ik het goed gedaan, had 4 sprinters in de top 10 met Bennet als kopman.
Gestegen naar 78,8%..................op naar de 90%
Enige smetje voor vandaag is dat Mezgec eruit ligt.
Morgen weer klimmen ,kan weer leuk worden.

Elpiedro

Door dit forum niet te lezen een paar dagen en me niet in te lezen in de etappe, een fijne 284 puntjes :) als ik had geweten dat het toch best omhoog liep, had ik wellicht andere keuzes gemaakt.

Ajvenema

Vandaag sprinters banken is ook wel echt dapper hoor. Russische roulette!

Daguitslag idd behoorlijk beinvloed door de valpartij, al denk ik dat die uitval van vandersande ook veel veranderde.

Had zelf gilbert erin gezet voor kuss, dus kost me 14 punten. Verder prima, richeze echt een topper, en gaviria moet flink aan de bak in de laatste paar etappes:) laat pogacar maar veel truien winnen, dan kan gaviria ook nog wat bijsprokkelen. Pogacar is trouwens goed voor 21 punten, zonder wAt te doen!

Benieuwd pf mensen morgen nog de gevolgen gaan merken van die val, en dan denk ik vooral aan rpglic/pogacar

Wie lagen er verder allemaal bij?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Het meest frustrerende vind ik nog dat Gilbert (en Stybar, maar die heb ik niet) de betere optie was geweest, en dat DQS zo eigenwijs is om Jakobsen uit te spelen die dit duidelijk niet aankan.

En o ja, Richeze niet opgesteld terwijl ik die juist genomen heb voor sprintetappes die te zwaar zijn voor Jakobsen. Voor andere opties gekozen omdat ik dacht dat het te zwaar zou zijn voor de meeste sprinters.

Nogmaals.... gegokt en verloren en deze kan ik maar slecht verkroppen.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Iemand meegekregen wat er met Latour aan de hand is? Als dat het geval is, hoor ik het graag!

pirazzi

Denk dat Latour een joint gerookt heeft.

Papa Bart

Nou hup maar het is zoals het is. Morgen is net zo makkelijk te voorspellen als vandaag, toch? 😎😎

voor het kijkplezier hoop ik dat een vlucht het redt en we dus een wedstrijd in een wedstrijd krijgen. En dan is het toch weer niet zo gemakkelijk opstellen, althans voor de laatste twee a drie plekken:
Gaat Chaves zijn Vuelta redden? Heel Ineos? Wie gaan er nu het de komende twee dagen echt om de knikkers gaat voor de bergtrui? Voor mijn laatste twee plekken heb ik drie man:
Higuita, Chaves, en/of Herrada. Wie o wie?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Een hoop renners hebben trouwens de tijd van Sarreau en co gekregen, maar Quintana staat nog steeds op 1"53.

Overigens zijn er wel meer opvallende: Bennett op 2"27, Chaves op 5"45.

Laatst gewijzigd
Jori

Ja, het is de vuelta organisatie, daar gaat alles niet zo snel. Maar gezien die midden in de valpartij zat, maak ik me daar geen zorgen om. Nairo is ook niet het type wat gaat wachten als hij wel nog door had gekund ;)
Moeten nog boel renners nog dezelfde tijd krijgen. Chaves zal ook wel in de Michelton bende bijv. hebben gelegen en Poels werd dacht ik verzorgd aan de kant, maar heeft ook nog niet dezelfde tijd.

EDIT: Ook de duidelijk bebloede Burgos renner in beeld heeft nog niet dezelfde tijd gekregen, als extra voorbeeld

Laatst gewijzigd
1 2 ... 123 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.