Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 126 ... 144 145
Benzardi

'@ jeffry
Dan staan we niet veel uit elkaar.
Ik heb nu 78,1%.

@ mensjov

Zelfde fout gemaakt............. geen Rodriquez en geen Hart.
Gelukkig wel Gesink meegenomen.

Milanjacks

Redelijk goede dag. Soler/Izagirre in de punten 24 punten voor Gesink en Bennett. Valverde/Roglic/Lopes allemaal redelijk maar die heeft iedereen natuurlijk. Roglic als captain. Ik zit te denken om Poels op te stellen morgen in plaats van Chaves. Chaves is keihard gevallen en bij Ineos weet je zeker dat Hart een rustdag heeft na die inspanning van vandaag. Mocht Poels nog iets willen deze vuelta dan moet het wel morgen eigenlijk.

Jofferde

'@Ajvenema, ja helaas wel.
Morgen weer? 🤣

kevinraar

na aantal goede dagen nu weer een slecht dag met maar 180 punten gezakt van 10280 naar 10770

Jasperdewaal11

Ik blijf hangen tussen de 91 en 92 % vrees dat ik mijn plafond heb bereikt. Maar goed zo slecht nog niet

Nul verstand

Off-topic, maar ik wil zeker weten dat ik voldoende mensen bereik zodat mijn vraag kan worden beantwoord.

Een week geleden keek ik 's avonds vaak nog een deel van de etappe terug via Sporza. Nu is dat het (middels Ziggo) niet meer mogelijk. Sporza heeft gewoon de rechten, dus ik snap dit niet.

Weet iemand hoe dit ziet?

SvenVDB

Vandaag weer een prima dag opstelling gemaakt. Latour en Chavez op het bankje en Hart en Martinez (die viel ook nog wel tegen natuurlijk, maar had geen betere opties meer) erin gezet.

306 punten vandaag en op 95.6% momenteel.

Sjas Patatje

Dit gaat 'm niet (meer) worden. Vandaag gegokt met Quintana, maar die lijkt te zijn opgebrand.
Ik moet wel zeggen dat het wel lekker onvoorspelbaar is! Wie had Kuss verwacht vandaag? Vrij weinig mensen denk ik.

Waar is het mis gegaan? Na het uitvallen van Carapaz vlak voor de Vuelta heb ik Kruijswijk gekozen en heb ik Uran gekozen ipv Pogacar. Met ploeggenoot Higuita als man voor het jongerenklassement. Daarnaast Rojas gekozen als 3e man van Movistar. Dat heeft me geen windeieren gelegd.
Qua sprinters valt Gaviria heel erg tegen. Daarnaast pakken de sprinters sowieso weinig punten, muv Jakobsen, Bennett en Richeze. En daarnaast heb ik weinig succesvolle aanvallers. Latour deed het eergisteren heel goed, maar Chaves had ik dan ook wel verwacht na het mislukte klassement.

Wat is jullie verhaal?
Volgend jaar ga ik meer op zoek naar de pareltjes voor de "aanval" etappes. En qua klassements renners is het soms ook geluk hebben.. of pech.

Milanjacks

Ik hoorde een gerucht dat Latour ziek is maar waar is dat op gebaseerd?

SvenVDB

Latour had gisteren gewoon gezegd dat hij nog erg moe was van de inspanning van zijn vlucht in etappe 12 en dat hij daardoor zoveel tijd verloren had gisteren. Ergens dus te verwachten dat hij vandaag er ook niet ging bijzitten..

Ik ben best tevreden met mijn ploegje, heb ook wel een paar renners waar ik meer van had verwacht (Gaviria, Hart, Chavez en Kruijswijk). Maar ik heb deze renners wel telkens goed opgesteld, wanneer ze punten pakten..

M@thijs

Begonnen met 8 sprinters en hart chaves aru kruiswijk en gaviria!
Heb ik al bingo?
Daarnaast mis ik pogocar
Maar ik sta momenteel op een mooie 91.1% dankzij goede keuzes in het lage segment. Maar eerlijkgezegd klapik in mn handjes als ik de 90 red.

Milanjacks

'@nulverstand zenders kunnen er zelf voor kiezen om die optie aan of uit te zetten. Sommige zenders willen liever niet dat je het terug kan kijken zodat je live gaat kijken. Wat daar precies de gedachtegang achter is snap ik ook niet maar het is denk ik interessanter om het uit te schakelen.

ivo001

Craddock weer mijn beste renner vandaag haha, die heeft zijn geld al dubbel en dwars opgeleverd.

Maar heb al zo veel laten liggen in mijn dagopstellingen dat ik een beetje rond plek 1000 blijf hangen.

Milanjacks

'@Mathijs je gaat nog heel veel zakken bij de eindafrekening denk dat je zonder Pogacar en met die namen de 90% niet gaat halen.

Nul verstand

Hoe zit dat met de eindafrekening eigenlijk? Je krijgt dan ook punten voor de top-20 in het klassement? En wat nog meer?

Jasperdewaal11

Ik zou zeggen kijk is bij scorito de puntentelling. Zie je alles vanzelf ;)

rbc1912

Staat allemaal vermeld onder het kopje 'puntentelling'.
Er zijn ook nog ploegpunten te verdienen voor de diverse truien

Pietje Precies

Je moet ze in etappe 21 wel opstellen om die punten te krijgen. Dus lekker al je sprinters banken en je klassementsmannen erin knallen!

JesperRenrad

'@pietje, klopt niet. Eindpunten krijg je sowieso.

Milanjacks

'@Pietje Precies dat is niet waar.

Rechtstreeks van de scorito site:

Als alle wedstrijden zijn verreden, kunnen renners voor de deelnemer ook nog punten over de eindklassementen verdienen. Alle 20 renners uit een team van de deelnemer komen in aanmerking voor punten over het eindklassement. Voorwaarde is dat de renner de ronde moet hebben uitgereden.

Een renner kan op 2 manieren punten verdienen, individueel en als teamgenoot.

1. Een renner verdient punten met een topnotering in een eindklassement:

Top 20 algemeen klassement
Top 10 puntenklassement
Top 5 bergklassement
Top 5 jongerenklassement
2. Een renner verdient punten over het eindklassement als een teamgenoot een klassement weet te winnen. Hierbij geldt dat de renner moet zijn gestart in de laatste etappe.

Jeffrey81

Hmm... Ik vond het al vreemd dat NV ernaar vroeg. Maar dat PP er dan maar deze onzin overheen komt doet me vermoeden dat we hier met een nieuw komisch duo te maken hebben 😁

Pietje Precies

Zeg dat nou niet jongens. Ik had nog een appeltje te schillen met Nul verstand.

Volgende keer zal ik jullie even op de hoogte brengen... ik had verwacht dat jullie mij ondertussen al wel enigszins kenden :(

Overigens is je klassementsmannen in etappe 21 opstellen sowieso verstandig. Pakken verdomd veel 'zekere' punten.

Laatst gewijzigd
bartje

'@PP een forum kiest geen partij 😎😎
En verder zijn de 'zekere' punten in Madrid nu net minder interessant dan zo veel mogelijk goede sprinters opstellen, het is behalve de TTT de enige echt vlakke etappe!

Pietje Precies

Nou, ja, stel morgen zou een sprintetappe zijn. Pogacar pakt momenteel 21 'zekere' punten, waarvan er 2 door Bennett weggesnoept zouden kunnen worden. Dan moet je een best wel rappe man zijn wil je de betere keuze zijn. Maar ik begrijp je punt.

Verder was het profiel van de TTT ook vertekenend, daar zaten stiekem ook iets meer dan 100 hoogtemeters in (op een afstand van iets meer dan 13 kilometer).

Milanjacks

'@Bartje ik denk alleen niet dat er nog zo heel veel mensen sprinters hebben in Madrid. Meeste goede scorito ploegen hebben 6 sprinters waarvan iets van 60% ook nog eens Mezgec had. En het zal mij niks verbazen als er nog een renner een lelijk kwak gaat maken in de sprints voor Madrid. Dan heb je toch al 4 plekken voor Roglic/Valverde of Pogacar en de Jumbo mannen die gegarandeerd 14 punten pakken.

1 2 ... 126 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.