'@Pietje Precies
Aan de andere kant er zijn niet zo gek veel sprinters deze Vuelta. En het is helemaal vlak in Madrid. Elke sprinter moet daar in principe wel minimaal 14de kunnen worden. En dan heb je dus al minimaal 14 punten. Ik zou bijvoorbeeld Degenkolb niet over Pogacar opstellen maar wel over Gesink oid. Ligt ook een beetje aan wat je doel is natuurlijk of je nog grote risico's wilt nemen of niet.
Ok, ik kom dan maar geheel tegen mijn eigen principes met een óf-óf'je ;)
Mijn negende man voor vandaag....keuze uit:
LL Sanchez, S. Bennett, De Gendt of D.Martinez
De afgelopen bergetappes heb ik Martinez steeds opgesteld, maar dat legt niet echt windeieren. Bennett zou kunnen voor een truipuntje. Maar of dat nou het beste is? edit: misschien wel eigenlijk, want de andere drie zijn bijna 100% kans op nul punten :D
edit2: voorlopig toch maar Martinez. Uiteindelijk toch de grootste kans op succes in de vlucht. En 1 puntje voor Bennett is ook maar 1 puntje.
Tja, Martinez (en Higuita) zou volgens de ploeg mikken op de ontsnapping van etappe 13, 15 en zal vandaag ook wel weer het doel zijn. Echter heeft hij hem dus ook al keer op keer gemist :p Maar bij mij staat hij opgesteld. Net als Poels.
O. Rodriquez lijkt de dubieuze eer te moeten hebben om vandaag nog maar keertje te gaan volgens mijn team gezien ik verder niks fatsoenlijks op kan stellen. Hoewel Chaves mij gisteren qua tijd zeker niet tegenviel, al was hij al wel gelost bij het eerste klimmetje door het hoge movistar tempo. Hart mag op het bankje uitrusten en zien hoe Poels wonderbaarlijk zijn benen weer terugvindt. Bergkoning kan nog steeds!
@ Pietje: Tijdje geleden, maar etappe 14 ging niet Higuita meesprinten, maar zou juist Logan Owen de sprint gaan betwisten namens EF.
Mikhailtal: Een beetje argumentatie zou fijn zijn. Geldt ook voor Jesper trouwens. Waarom vind jullie dit (schijnbaar) zo'n slecht of zelfs lachwekkend idee? Gewoon wat roepen of me proberen belachelijk te maken is nogal makkelijk....
Het is gewoon een aanpassing van het spelmechanisme wat volgens mij voor interessante keuzemogelijkheden zou zorgen. In etappes later in een ronde heb je dan meer mogelijkheden.
En het uitvallen van renners is ook niet echt iets waar je als deelnemer rekening mee kan houden, en het zou fijn zijn om toch terug iets terug te kunnen zien van je investering in zo'n renner.
Nog steeds geen argumentatie.... (al ken ik PP als iemand die zijn posts nog aanvult, dus misschien komt het nog).
Waarom is dit raar of "out of the box"? Scorito heeft ook de regel aangepast dat een renner nog team/truipunten krijgt als ie tijdens een etappe uitvalt. Waarom dan ook niet tijdens de ronde als geheel?
Je steekt geld in een renner, die valt uit om oorzaken waar je als deelnemer geen invloed op hebt, die je niet kon voorspellen, en waardoor je dus wel gestraft wordt. Heb je een paar van dat soort renners, dan ben je meteen kansloos voor een topscore.
Als je alle renners wel op kunt blijven stellen, maar dan dus alleen voor de punten die ze via teamgenoten zouden ontvangen, dan zie je in ieder geval nog iets van je investering terug, kun je deels vasthouden aan de door jou vantevoren gekozen teamopstellingen voor etappes, en kun je daardoor je je strategie nog deels realiseren.
En je komt voor de keuze te staan of je, bijvoorbeeld op een dag als vandaag, een mindere klimmer opstelt voor een mogelijke top-20 uitslag, of toch maar Kruijswijk voor de truipunten. En keuzes maken het spel...
Het zonder dit alles te overwegen direct afserveren als "teveel out of the box" vind ik een vrij conservatieve gedachte.
'@Jeffrey, mijn Duits was matig, maar jouw Nederlands niet foutloos:) Ik vond je idee best grappig, kon het daarom niet laten een flauw grapje op los te laten. Maar het idee dat iemand die niet mee doet punten haalt is natuurlijk vreemd. Het idee van teampunten is dat die renner een ander steunt om een succes te behalen. Steven zal best enthousiast in Brabant achter de pit zitten, maar ik geloof niet dat hij daar 14 punten voor hoort te krijgen.
Bedoelde het overigens niet denigrerend (helaas komt een snel getypt bericht soms anders over), nieuwe ideeen zijn altijd leuk. Waardeer ik meer dan de 'of - of vragen'. Maar dit voorstel leek me helaas niet realistisch :)
Ok Jesper. Maar het is niet Steven die de 14 punten krijgt. Het is de Scorito deelnemer die in hem geïnvesteerd had ;)
Ik snap het sentiment wel van "de renner doet niet meer mee, dus daar kun je geen punten mee scoren" omdat dat in bijna alle spellen zo is. Zo zijn we blijkbaar geprogrameerd en dat zal de reden zijn dat jij het "vreemd" noemt. Maar dat dat dan ook de enige reden is om het idee te verwerpen is volgens mij gewoon vrij beperkt denken.
Ik vind het prima als mensen met de suggestie oneens zijn hoor. Maar dan wel graag om goede redenen. ;)
'@Jeffrey, de correlatie tussen 'goed presteren' en 'punten krijgen' blijft volgens mij essentieel bij dit soort spelletjes. En als je niet rijdt kan je niet goed presteren. Maar we hoeven het niet eens te zijn. Zoals ik al zei vind ik het oprecht leuk dat er 'out of the box'-ideeen op tafel gelegd worden.
edit: eens met het kiezen van Dennis en TJ. Ga zelfs Porte overwegen ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.