Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 128 ... 144 145
Jeffrey81

Nu ik er langer over nadenk kan ik me toch niet helemaal in je statement verplaatsen. En wel om de reden die ik net al noemde: het gaat enkel om de punten die via zijn teamgenoten binnen zouden komen. De prestatie van de renner zelf staat daar los van, ook als ie nog wél mee rijdt.

Treenert

Denk dat dat niet gaat Jeffrey, het is immers niet totaal onbeïnvloedbaar. Het niet meenemen van Tour de France renners (zoals vooraf hier bediscussieerd ;) ) zoals Aru en Uran legt mij nu geen windeieren. De kans dat die renners uitvallen is simpelweg hoger, daar houd ik serieus rekening mee. Scorito zou bij het waarderen van renners daar dan ook weer rekening mee moeten houden?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@treenert: in principe gebeurt die doorrekening al, want de knechten van de betere teams zijn al duurder dan de die van de mindere ploegen.

Of renners die de Tour al gereden hebben een hogere kans hebben op uitvallen lijkt me discutabel. Zowel Aru als Uran zijn uitgevallen door valpartijen in de Vuelta zelf. Dus tenzij je een verband kunt aantonen tussen het rijden van de Tour en daarna vallen in de Vuelta? ;)

Ik neem zelf ook geen renners mee naar de Tour die al de Giro gereden hebben, maar dat heeft meer te maken met de door mij verwachtte mindere prestatie dan met een hogere uitval-kans.

Overigens zouden Aru en zeker Uran in deze Giro niet heel veel team/truipunten gepakt hebben. En voor die schamele (Pogacar)puntjes zou je dan wel steeds een plekje in je dagselectie moeten opofferen.

Treenert

Dat gaat bij een (top)sporter in zijn kop zitten. In je 2e grote ronde onderpresteren is al vervelend, dan zijn de pijntjes na een uitputtingsslag of valpartij automatisch groter. Moraal ……..

Jommelb

Laat deze kopgroep aub terug gepakt worden! Zit 3 man in die ik niet heb opgesteld... De Gendt, Gilbert en Tao. Dat zou wel heel pijnlijk zijn!

Jeffrey81

'@Treenert: ok vooruit, daar wil ik wel in mee, al blijft het verband wat indirect. Maar de vraag is eigenlijk wat dat nu precies betekent voor wat ik voorstelde? Je noemt Aru en Uran, maar dat zijn geen voorbeelden van renners die veel teampunten zouden pakken. Je bent nog altijd spekkoper omdat jij ze helemaal niet koos, want ze pakken zelf geen etappepunten en geen (eind)klassementspunten meer, en jij hebt het geld dan dus (hopelijk :) ) in renners gestoken die wel wél doen.

Dat andere mensen er vandaag dan voor zouden kiezen om bv Aru op te stellen voor 3, mogelijk 13 puntjes via Pogacar kan zelfs alsnog in jouw voordeel werken. Wie weet wie ze daarvoor op de bank moesten zetten?

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@jommelb bij mij zit Padun er in, ook niet opgesteld..

rkmmr

'@Jeffrey81: Ik zie er wel iets in inderdaad, elimineert dan toch een beetje het random risico van valpartijen, als is dat dan met name voor de teamgenoten die je bewust als teamgenoot kiest. Ik zou het vooral ook graag zien bij de afrekening van de einduitslag, waar er ook nog echt iets voor te zeggen valt dat een teamgenoot heeft geholpen bij het behalen van een trui. Met als mooi voorbeeld Luke Rowe afgelopen Tour.

Jeffrey81

als is dat dan met name voor de teamgenoten die je bewust als teamgenoot kiest

Dat klopt inderdaad. En daarnaast dan nog bij teams met meerdere toppers (Roglic/Kruijswijk of Froome/Thomas, of voor de Movistar Tridente bv. Of bij teams met AK/sprint koppeltjes.)

En het alleen al toepassen op de eindafrekening lijkt me een goed begin. Al levert dat dan niet de extra keuzemogelijkheden op bij je dagselectie. Dat was eigenlijk waar het me in eerste instantie om ging.

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@Jeffrey81 Misschien was het handig geweest om bij het oplaten van het gedachtenballonnetje dan ook wat meer argumentatie toe te voegen? Dan had je wellicht een wat meer onderbouwde discussie gehad. Nu laat je een gedachtenballonnetje op zonder daar zelf iets van argumentatie aan toe te voegen en "verwijt" je mensen, die het niet eens zijn, dat ze niet inhoudelijk reageren.

Hier ook geen voorstander van renners die niet meer in koers zijn en toch team/truipunten scoren.
1. ze dragen (op de koersdag) dus niets meer bij aan het team;
2. een renner die niet meer in koers is en meer punten haalt dan een renner die wel in koers is maar buiten de top 20 valt, geeft wat mij betreft een heel vreemd beeld.

Overigens vind ik de wijziging van de spelregel dat een renner moet zijn gestart ipv gefinisht wel goed, omdat:
1. ze dan eventueel nog iets bijdragen aan het team;
2. scorito-ploegleiders niet kunnen anticiperen op het feit dat een renner niet finisht.

Enkel in de eindafrekening de team/truipunten belonen voor een renner die niet meer in koers is, zou wat mij betreft bespreekbaar zijn.

Pietje Precies

Eens

Heel iets anders: jammer dat Roglic (en Visma) zó goed is dat de concurrentie zelfs vandaag en gisteren niks durft/kan ondernemen. Deels doordat Roglic ook écht heel goed is momenteel (af te leiden uit VAM etc), maar ook deels doordat de concurrentie pover is.

Als Roglic niet was gevallen in de TTT en in de bergetappe die Pogacar won, had ie het algemeen klassement met meer dan 4 minuten verschil kunnen winnen.

Verder is het ook wel treurig dat mannen als Edet, Hagen, Pernsteiner, etc, top-10 kunnen gaan eindigen. Natuurlijk super knap van ze, maar wel veelzeggend over het niveau dit jaar en zet de prestatie van Kelderman in een ander perspectief (die zelf ook een keer heeft geprofiteerd van in de kopgroep zitten).

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Je hebt gelijk Barry, al was het in eerste instantie vooral een uitnodiging tot brainstormen. Reacties zoals de eerste van Jesper of die van Mikhail vond (en vind) ik dan wel wat irritant, of ik nu wel of niet al argumentatie had gegeven.

Ik denk (hoop) dat ik mijn argumentatie daarna wel duidelijk uiteen heb gezet.

JesperRenrad

Ik word wel hard gestraft voor een matig grapje. De een na de andere losse flodder komt er ongeschonden uit en ik moet met de billen bloot.... ;)

Jeffrey81

lol...nee hoor, het is je vergeven Jesper. Je zei dat het niet denigrerend bedoeld was, en er stond ook een knipoog bij, dus dat kan ik dan alleen maar aannemen. Maar het was op dat moment wel alsnog wat irritant omdat mijn vraag wel serieus bedoeld was ;)

Laatst gewijzigd
rkmmr

Het werkt dan ook vooral in het voordeel als je op basis van koppeltjes/teampunten werkt en als uitvallers blijven tellen werk je deze strategie misschien wel teveel in het voordeel? Dus weet ook nog niet of ik er voorstander van ben.. De eindafrekening daarentegen is eigenlijk een wijziging als die scorito nu heeft doorgevoerd voor tijdens de etappe, een renner die gestart is, heeft een bijdrage geleverd..

Jeffrey81

'@PP: zie nu je edit.

Idd, op zich eens. Al vind ik het een stuk minder vervelend dan toen Sky het deed 😂

Jeffrey81

Mijn negende man voor vandaag….keuze uit:

LL Sanchez, S. Bennett, De Gendt of D.Martinez

edit2: voorlopig toch maar Martinez. Uiteindelijk toch de grootste kans op succes in de vlucht. En 1 puntje voor Bennett is ook maar 1 puntje.

Dit verhaal wordt wel met de minuut pijnlijker. En Gilbert zit ook nog op de bank :(

Ragnar Lolbroek

Knox,Hart en Gilbert op het bankje. Ai ai ai. Loemp Varken.

Rob94

Ach, het tekent mijn hele Vuelta als De Gendt nu wint. Als je ze opstelt presteren ze niks, stel je ze niet op dan rijden ze het asfalt van het wegdek.

raymankapeens

Etappes die geknipt zijn voor Gilbert doen ze niks mee. Gaat ie nu een zware bergrit mee in de ontsnapping...

Pietje Precies

Geen paniek mannen. QuickStep en Gilbert rijden natuurlijk voor Knox en dat is een hele lovenswaardige onderneming, LLS rijdt natuurlijk voor Fuglsang en de Gendt oogt vrij pover. Enkel Knox (en natuurlijk Fuglsang en Tao) was het opstellen waard.

Die andere zullen wellicht laten lopen (LLS bijvoorbeeld wachten op MAL) of eindigen ergens tussen plek 10-15. Shit happens als je ze niet hebt opgesteld.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

natuurlijk...

Pietje Precies

Zeker, kijk naar het profiel van de etappe en de kwaliteiten van de renners. "Natuurlijk" rijd je dan voor je beste klimmer en/of klassementsman (Knox die een gooi naar top-10 doet).

Jeffrey81

Ho..wacht... is Knox nu ineens wél een klassementsman? Want die discussie hebben we al gehad...

Pietje Precies

Yes, al blijft ie er 'natuurlijk' wat tussenin zitten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 128 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.