Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 134 ... 144 145
user26842

Thomas de Gendt...wat doe je me aan!

Ragnar Lolbroek

Hart (c)
Higuita
Teuns
Knox
Kuss
Pogacar
Lopez
Valverde
Roglic

Voorlopig ziet het er goed.

Jeffrey81

Van mij mag Powless lekker in het wiel blijven hangen totdat de rest niet meer kan, en dan lekker van ze wegrijden :)

Verder niemand voorin helaas. Had ingezet op De Gendt ipv mijn reguliere negende man Martinez, en dat leek heel even leuk uit te pakken. Helaas materiaalpech op het verkeerde moment. De les voor volgend jaar is toch wel om wat meer klim-aanvallers mee te nemen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Hart (C) mijn enige man in de vlucht. Dit zou eindelijk eens een hele gelukkige captainkeuze kunnen zijn...

Jori

Volgens mij hoe meer man je in de kopgroep hebt, hoe slechter je vuelta tot dusver was verlopen :p
Ik heb er iig 4 (Hart, Poels, Rodriquez, Powless) in de kopgroep, waar Rodriquez captain is.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Het is de dag van Fraille!! En ik maar zeuren en zaniken over hem. Uiteraard vandaag niet opgesteld.

Gelukkig heb ik Higuita (c) en Powless van voren op dit moment. Van mij mag de kopgroep stand houden :)
Dan kan ik hopelijk weer richting de 75%.

SvenVDB

Hier ook kopman Hart mee en ook Higuita. 🤞

Milanjacks

Nou dat had je beter niet kunnen doen Sven.

Ab Normaal

Vandaag voor de eerste keer in een bergetappe Higuita op het bankje...

hartstikkebedankt

Bwuh ik had zo erg Powless moeten opstellen ipv Ion Izagirre

Jun Allrich

Die last minute kapiteinswissel van Valverde naar Hart gaat ook mooi in mijn gezicht ontploffen...

arjenzvob

Held Higuita! Blij met mijn kopmankeuze!

nasibal

Held Higuita! Blij met mijn kopmankeuze!

Alleen jammer dat vandaag dan juist weer de grote mannen vlak achter hem eindigen, met Roglic (36% kopman) en Valverde (14% kopman) op 2 en 3.

Kuss vandaag weer goud waard voor iedereen die hem heeft.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Kuss echt top inderdaad. Oscarito redt de meubelen nog een beetje met p10:) Goeie gok, maar net niet goed genoeg.

Nul verstand

Gek dat Izagirre het helemaal laat lopen. Die levert straks geen punten meer op voor een top-20 klassering bij de eindafrekening..

Jeffrey81

Team Jeffo rolt de 80% binnen en landt op 81,2%....

Opvallend dat het gemiddelde maar 251 is, en ik (met mijn AK mannen+2TJV's+De Gendt) vandaag 329 scoor. Als ze nou gewoon eens niet elke dag die vluchters zouden laten rijden he? Qua AK zit het hier wel goed :D

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@nasibal

Dat is zeker jammer! Zo maak je nog geen verschil. Maar gewoon fijn om de juiste kopman te kiezen.

Morgen wint Gilbert z’n 3e. Dan weten jullie dat vast. En EBH krijgt een plekje in de opstelling, mag hij potverdikkie zijn geld wel eens waard zijn.

nasibal

Opvallend dat het gemiddelde maar 251 is, en ik (met mijn AK mannen+2TJV’s+De Gendt) vandaag 329 scoor. Als ze nou gewoon eens niet elke dag die vluchters zouden laten rijden he?

Ik denk dat met jou vele anderen exact zo denken ;)

Sjas Patatje

Chiquita Higuitaaaaa, mijn kopman! Het zit een keer mee vandaag, waardoor ik 309 punten scoor. Chaves blijkt wel echt een miskoop.

Bijna 70% weer, redelijk acceptabel. Ik heb de top 4 in mijn selectie maar daarnaast niemand. Ofja, Higuita op plaats 14 en Chaves op plaats 19. En ik denk dat de meeste mensen sowieso Roglic, Valverde en Lopez hebben.

Hebben jullie spijt van gemaakte keuzes voorafgaand aan de Vuelta? Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat Gilbert twee etappes zou winnen, maar Pogacar heb ik helaas wel last minute uit mijn team gehaald. Chaves heb ik geen spijt van, maar wellicht had ik wel moeten inschatten dat Gaviria nog niet in vorm is na zijn blessure.

Nul verstand

'@arjenzvob, twijfel nog over EBH. Gisteren zat-ie mooi in de vlucht, maar toch teleurstellend dat hij elfde in de daguitslag werd. Dat doet mij vermoeden dat hij de finale net te zwaar was. Laat het morgen nou weer zwaar zijn in de finale.

Nul verstand

Heeft iemand trouwens een profielkaartje van dat slotklimmetje van morgen?

nasibal

'@Nul verstand

Gisteren was natuurlijk wel sowieso een bijzondere etappe met meer facetten dan 'alleen' de zware finale. Zit Hagen morgen in de vlucht hoeven er niet per sé 5 man te zijn die dit beter kunnen dan hij. Zit hij in het peloton dan is het mogelijk een ander verhaal ja.

De vraag is dus denk ik welke 9 man je hebt die een betere optie zijn. Sowieso Roglic. Valverde en Pogacar denk ik, S Bennet, Gilbert, Hiquita, Aranburu, Teuns, Eventuele JV mannen....

Ik kom als ik de volledige deelnemerslijst in beschouwing neem denk ik tot een naam of 12-15 die per definitie 'betere' opties zouden zijn dan Hagen. Dan reken ik voor het gemak uit de JV-ploeg maar max 3 mannen naast Roglic.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik denk dat met jou vele anderen exact zo denken ;)

Ja, daar ben ik ook bang voor, haha. Zoals ik eerder vandaag al schreef had ik er graag wat meer klimaanvallers bij gehad. Rodriquez, Teuns, Higuita, misschien Hart....

Ik had Aru een beetje voor diie rol, . maar dat verhaal is bekend. En heb verder geld in Martinez en LL Sanchez geïnvesteerd die ik daarvoor had kunnen gebruiken Nu heb ik niets meer over aan klimaanvallers, dus moeten de AK mannen het doen, en vandaag pakt dat dus mooi uit.

Laatst gewijzigd
vevie

In de Vuelta winnen vaak vluchters, maar dit keer leken er nog meer etappes naar vluchters te gaan. Meer klimmende aanvallers had zeker niet slecht geweest. Achteraf gezien ook erg jammer dat Uran, Kruijswijk en Aru wegvielen/niet presteerden. Er zijn maar 6 AK mannen nu op dreef en de rest komt er gewoon niet aan te pas. Deze Vuelta had zeker nog een aantal echt sterke mannen kunnen gebruiken.

nasibal

Achteraf gezien ook erg jammer dat Uran, Kruijswijk en Aru wegvielen/niet presteerden

Van die 3 heb ik de eerste 2 in mijn team. Toch denk ik dat ik lager gestaan zou hebben als ze niet uitgevallen waren.

Nu sta ik op 99.8%. Met Kruijswijk en Uran in het team had ik ze óf op de bank moeten laten of had ik minder vaak verschilmakende renners opgesteld. Kruijswijk zou dit wel gecompenseerd hebben, maar had dat vervolgens voor +/- 75% van de deelnemers gedaan hebben. Geen verschilmakende renner derhalve.

Aru zou mogelijk een leuke bonus kunnen zijn geweest als je kijkt naar hoe goed hij er in etappe 2 bij zat. Maargoed, dat zaten Latour en Aranburu ook. In hoeverre dat dus een graadmeter is geweest kunnen we niet weten. Ook kan je je afvragen of Pogacar ditzelfde had gedaan wanneer Aru goed was geweest voor het AK. Aru in een vluchtersrol had gekund, maar met hem nog een aantal anderen (Hart, Teuns, Hiquita, etc) die ook niet weinig gekozen zijn. Had ik Aru gehad dan hadden anderen die hem niet hadden het wel gecompenseerd met een naam die ik dan weer niet zou hebben

Doel je op het kijkplezier deze Vuelta dan ja, mogelijk. Toch ben ik bang dat in ieder geval Kruijswijk en Uran hier net zo onzichtbaar als Majka Hagen en Kelderman rond hadden gereden. .

Laatst gewijzigd
1 2 ... 134 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.