Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 140 ... 144 145
El Mel

'@dazzler Precies ook mijn gedachte. Lijkt me een gezellige op verjaardagen.

Vulkaan

Wat eerdere reacties van Yskoud:

'Een kootje, de mensen die het altijd maar hebben over budgetten, prijzen van renners, etc. zijn dezelfde mensen die altijd moeite hebben op binnen de 90% te eindigen.'

'Blij om te zien dat jullie lekker druk bezig zijn met dezelfde open deuren/ pareltjes. Om bij de 99,9% te eindigen zul je het toch echt anders moeten aanpakken.'

Waar waren je percentage updates tijdens de Tour toen je maar 76,7% scoorde?

Nul verstand

Zou het nog de moeite waard zijn om Chaves op te stellen?

Ludi

Eindelijk vallen alle puzzelstukjes een keer op zn plaats, zo, hop, voor het eerst deze vuelta in de 95%+. Na de val van tjv met 4 man in mijn dagopstelling in etappe 1, de rampzalige selectie in etappe 2, het uitvallen van o.a. kruijswijk en mezgec en mijn strictirestructurele erg onhandige vluchterskeuzes, had ik het niet meer verwacht. Maar het voelt goed!

Sjas Patatje

'@NulVerstand Ik probeer het elke keer weer. Ook omdat ik niet veel andere opties meer heb in dit soort etappes.
Hij lijkt uit vorm, want hij heeft bij mijn weten alleen in het begin aardig bergop gereden en daarna niet meer. Hij kan het wel uiteraard, mits hij de goede benen heeft.

Welke opties heb je nog meer eventueel?

S. Dauert

Is het nog te vroeg om samen te vatten? Ik ben al weer benieuwd naar het ‘ideale Scorito team’ deze Vuelta... zal iets zijn met de Big Five, Gilbert, Cavagna, Aranburu, S. Bennet, ik denk Tosh vd Sande en misschien zelfs Higuita, Pernsteiner en Teuns erbij? Dan drie man TJV...

Opvallend vind ik geen INEOS en ik vermoed ook geen Mitchelton?

vevie

Opvallend vind ik geen INEOS en ik vermoed ook geen Mitchelton?

Normaal gesproken wel, maar niet tijdens deze Vuelta. Hebben allebei erbarmelijk gepresteerd. Vooral Ineos rijdt hier echt wanstaltig rond. Zonder de aanvallen van Hart, was het nog dramatischer. Toch heel karig voor het team met het grootste budget. De klachten dat ze de grote rondes domineren kunnen iig voor dit seizoen de koelkast in.

Chaves ging eerst nog redelijk mee, maar na het tijdverlies in het begin en de valpartijen is er helemaal een kruis over. Het afstappen van Mezgec heeft ook zeker niet geholpen. Een pijnlijk GT-seizoen voor Mitchelton-Scott dit jaar, buiten de twee etappezeges van Yates in de Tour om.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

'@Sjas Patatje, Izagirre en De Gendt.

Izagirre reed een paar bergetappes erg sterk, maar lijkt nu toch minder. Weet ook niet ik van De Gendt moet verwachten vandaag.. Jij?

Warmebakker

Izagirre is geen must-have maar sprokkelt toch best wat puntjes bij eljaar. Staat wss ook gewoon top-20 AK morgen

Nul verstand

Klopt, Izagirre heeft mij vele punten opgeleverd. Bij hem weet ik ook wel wanneer ik hem moet opstellen: in de bergetappes. Had alleen het idee dat hij achter Fuglsang is gekomen in de pikorde, wat betreft het werken voor MAL.

Pim96

Toch 3% met het volle vertrouwen in S. Bennett vandaag. Begrijpelijk.

Platje

Er zijn altijd wel een aantal % van de deelnemers die nooit wat invult of vergeet een etappe in te vullen..
Vandaag de hoop dat quintana weer breekt en een aantal plekken zakt in het klassement om zo de 99% te behouden met de eindafrekening!

nasibal

Nou, laat deze groep het maar halen.

pedro

Zonde dat niemand van Astana weg kon komen, die krijgen nu niemand meer vooruit als springplank voor Lopez. En Movistar gaat niks doen want t enige wat ze dan waarschijnlijk te weeg brengen is dat Quintana van het podium duikelt(of die moet opeens aanmerkelijk beter klimmen dan eergister en week ervoor). Gun Lopez zo die podiumplek(eigenlijk jammer dat Jumbo er ook niet zo over dacht en ze allemaal terug haalde)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ok, het is een ongeschreven regel, maar wij vinden het toch vreemd dat iedereen zoveel punten blijft halen terwijl team Zadelpen helemaal instort.

Bijna...in....Madrid....

nasibal

Zag het er even heel mooi uit met Hart en Guerreiro voorop, zonde.

Rawolf

Guerreiro verrast mij wel, wist niet dat hij zo'n goede klimmer was.

ditisdavid

Ik ga nog problemen hebben de 70% te halen, mijn slechtste grote ronde ooit in Scorito geloof ik (al ging het klassiekerspel vorig jaar nog beroerder). Geen Pogacar, geen scorende koopjes, en überhaupt welgeteld negen van de vijftig best scorende renners momenteel. Pijnlijke afsluiting van een hiervoor best goed jaar.

Zadelpen

Woooo... ik tik nog even een ongekende topscore binnen.... oh man..... deze ronde was mijn kans om een bekertje halen. Heb 5% verloren in 2 ritten, zonder die faaldagen had ik het behaald.

Echt balen, dat moet ik eerlijk zeggen. Maar.... ik ga het spel steeds beter beheersen. Nu nog een keer in de roos schieten. Onze dank gaat niet uit naar Poels.

Dingetje

Oef nu op de 98,4%, hoop morgen dan toch een keer die 99% te behalen. Bidden dat Gaviria er toch nog een keertje staat...

Ragnar Lolbroek

330 puntjes. We stijgen door naar 96%.

raymankapeens

Ja idd Zadelpen.

Als Poels nog 1 keer durft te zeggen als ik niet had hoeven knechten was ik klassementsman.
Uh nee faalhaas

Nul verstand

Richeze banken morgen vanwege zijn val? Vandaag als laatste binnen gekomen, dus ik doe het iig wel! Dan ga ik liever voor de 14 zekere punten met G Bennett.

Papa Bart

Het falen bij mij:
Gaviria,
Quintana op het laatst eruit voor Kruijswijk
Mezgec
Chavez
Degenkolb
Aru
Daarentegen zijn anderen natuurlijk goud:
Pogacar
Higuita
Nieve
Keldeman
Bennett
3x DCQ (Gilbert, Richeze, Stybar)
En natuurlijk de altijd zekere puntenpakkers Valverde, Roglic, en Lopez.

En dan waren er nog opvullertjes met punten potentieel Aberasturi, Der Panzerwagen, en J.Herrada.

Naarmate de ronde vorderde heb ik gelukkig steeds minder fouten gemaakt en kom van 64 naar 92% nu. 326 punten met bovenstaand team betekent vandaag maar 1 schoonheidsfoutje: ik had Pogacar kopman moeten maken ipv Valverde.

het is wellicht voor het eerst dat ik zowaar nog keuzes kán maken aan het eind van een ronde, meestal zijn al zoveel renners uitgevallen dat alleen kansloze renners aangevuld met een paar klassementspuntjes nog op te stellen zijn.

Ik ga denk ik voor morgen met het volgende dagteam:
Bennett (c)
Gaviria
Aberasturi
Richeze
Stybar
Gilbert
Degenkolb
Roglic
Pogacar

Ik zou de DCQ mannen nog kunnen ruilen voor de zekere puntjes van Lopez en Valverde, maar dat is niet zo leuk, en ik denk dat Jakobsen morgen wint met zo'n trein.

dazzler2120

Bam,, topscore vandaag, 361 punten wat me doet klimmen tot 95.6%

1 2 ... 140 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.