Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 141 ... 144 145
sjappie

‘Onze dank gaat niet uit naar Poels.’ Aldus Team Zadelpen. Beste Zadelpen. Je hebt me ongekend hard aan het lachen gekregen. Deze zin icm je eeuwige geouwehoer en een paar biertjes mijnerzijds leidt kennelijk tot dergelijke effecten. Je wordt bedankt.

Verder een stevig applaus voor Nasibal. De ongeëvenaarde analysedrang voor een spelletje als dit vind ik als psycholoog zeer interessant. Wat me oprecht nieuwsgierig maakt is hoe Nasibal het nut van zijn tijdsinvestering zelf typeert. Voor mij geldt; had ik Pogacar ipv Uran dan had ik nu ruim top 10 gehaald ipv 91 procent. Dubbeltje op zn kant.

Verder heerlijk leesvoer voor op de wc, dit forum. Volgend jaar ga ik als experiment eens een jaar niet aan poultjes meedoen, even het intrinsieke plezier in wielrennen terugvinden.

Zadelpen

Haha, tsja, zonder bier lijkt alles wel minder leutig, ;-).

Ik weet ook wel dat ik onzin schrijf hoor. Maar ik geniet ook van nasi en nog wat anderen. Leer ik van, maar ze brengen het ook goed. Vind het jammer dat ze af en toe afgezeken worden. Maar ja... misschien hoort zelfs dat er bij. Ach ja.... ik vond het een leuke ronde. Ook omdat ik het zo goed deed, stond 99,7% na een week of twee.

Maar kom toch te kort voor het laken. Volgend jaar weer een paar kansen, hoop weer iedereen te zien daar. Is toch leuk, beetje dollen en elkaar tippen. En verder genieten van pure topsport. Want wat werd er weer gekoerst zeg deze Vuelta. Geen 1 rit saai.

Mooi!

Over geouwehoer gesproken... het wordt billenknijpen voor de team Zadelpenfans, want onze hoofdsponsor deelt zojuist mede dat die er de brui aan geeft. Het is maar de vraag of wij in het voorjaar nog bestaan. We gaan het zien...

Laatst gewijzigd
Ludi

Mannen als nasibal kan ik zeker wel waarderen. Ookal zijn we het niet altijd eens over de uiteindelijk beste keuze in een kwestie, merk ik dat ik de aanpak en de benadering van eigenlijk alle details, hoe klein dan ook, enorm kan waarderen. Het inhoudelijk doorrekenenvan keuzes, in plaats van "op gevoel" een keuze als goed bestempelen is voor mij echt van toegevoegde waarde. Ik denk dat het spelen ook het forum voor nasibal, zadelpen en alle andere mensen met geregeld posts een manier is om wielrennen ook voor de koers, na de koers en tijdens, vooral saaie, koers nog een extra dimensie te geven. Je gedachtes uitwerken tot een zinnige post en van gedachten wisselen met andere geeft ook een vorm van reflectie over de keuzes die je voor en tijdens het spel maakt.

Geel truitje

BAM ! Dit brengt t team bij t bekertje deze kan ons niet meer ontglippen champagne kan open 99,4 en een dagscore van maar lieft 377

Deze Vuelta werdt mede mogelijk gemaakt door

Roglic
Valverde
Pogacar
Quintana
Lopez
Majka
Kelderman
Soler
Dat zijn er al 8 uit de top 10

Kuss &Powles &higuita top prestatie

Sprinters Bennet,Mezgec,aberasturi,venturini bedankt

Klein smetje i izzagire,sanchez,fraille pakken de extra puntjes niet meer mee bij de jongeren

En Degenkolb zet je fiets op marktplaats want je bent dit gouden team niet waardig

En Uran treurig dat je vroeg uit viel maar in de kleedkamer o zo belangrijk

Voor nu slaap lekker team en maak er een feest van morgen
Jumbo bedankt jullie waren bere sterk zo sterk dat er vandaag door roglic gezegd werd nemen jullie maar vrij red t alleen wel chapau en gefeliciteerd!!!!

Pogacar wat mij betreft met afstand het gouden wiel
En de spaken zijn voor Gilbert!

Jeffrey81

Na een beroerd begin staan we nu op 81,3%. Eindigen in de 80 zou op zich prettig zijn. Staat toch een stukje beter dan eindigen in de 70, haha.

Ik kan echter de eindafrekening totaal niet inschatten. Ik heb wel 6 van de eerste 7 renners in het AK, idem in het puntenklassement+nr10, nummer 4 in het bergklassement, de eerste twee voor de jongeren en nog twee TJV teamgenoten. Dat klinkt super, maar het kan zomaar alsnog dat het maar een gemiddeld resultaat is. Die 80 is nog lang niet zeker voor mijn gevoel.

Voor de laatste etappe heb ik nog vier sprinters (Bennett, Aberasturi, EBH en Sarreau) en zoals iedereen ook nog prima opvullers. Ben benieuwd waar ik ga landen....

Laatst gewijzigd
Treenert

Park90210 en Starlynk staan alweer in de top 250 in Topcoach. Keurig hoor!!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Met nog 1x sprinten en de eindafrekening in zicht nu op 88,2%. Doel is 90, maar ik denk niet dat ik die ga halen.

Vandaag sprinten met Bennett (c), Gaviria, Aberasturi, Richeze, EBH en Roglic, Valverde, Pogacar en Lopez als opvulling.

Mas Nada

Na gisteren eindelijk de top 500 ingerold. Terugkijkend zat er veel meer potentieel in het team. Maar wie Gilbert 2 maal laat banken, terwijl hij als eerste over de meet is, dan ben ikzelf de grootste flop. Ook in etappe 2 was de bank goud waard.

Ludi

Mas Nada, hier exact hetzelfde probleem. Nu eindelijk top 750, maar met gilbert 2x bank, hart 3x bank, matige etappe 2 en rampzalige etappe 1 had er zoveel meer ingezeten met deze kanjers:

Roglic
Valverde
Quintana
Pogacar
Lopez
Kruijswijk
Poels
Hart
Latour
Teuns
Izagire
Gilbert
Martinez
Powless
G Bennett
S Bennett
Mezgec
Sarreau
Venturini
Richeze

Enige wat ik beter had moeten inschatten was Aranburu, heeft er lang ingestaan maar dacht dat ie gewoon te vaak te kort zou komen. Uiteindelijk voor martinez gekozen, die toch in de itt zn puntjes heeft gepakt. Baal ook dat ik Higuita laatste dag eruit geklikt heb, maar misschien maar beter, had me nog meer keuzestress gegeven. In plaats van Poels had ik nog liever niemand gehad..

Ik denk dat toch zeker de helft van dit team in het optimale team zit. Kruijswijk had daar normaal gesproken ook zeker bijgezeten naar mijn mening. Waarschijnlijk 13 renners nu?

Jeffrey81

'@Treenert: dat zegt natuurlijk niets als nog niet alle wedstrijden gespeeld zijn 😉

pedro

Weer 50 plaatsen gestegen gister terwijl ik voor de 1e keer Kelderman eruit had gehaald voor Poels(zga elke keer dat degene die moest wijken voor hem 20-30pnt scoorde pfff). En Roglic kopman nadat hij Valverde laatst in de sprint klopte).

Hou alleen mijn hart vast voor vandaag want heb maar 4,5 sprinter. Bennett, Venturini, v.d.Sande, EBH En Richeze, Zou Richeze nog laatste man zijn in de trein(en goed genoeg voor top15 wat normaal zo is?).
Heeft iemand nog info over Richeze, anders zijn Gilbert, Lopez of Majka mijn andere opties. Iemand die me wat wijzer kan maken wat te doen, t gaat om een bekertje tenslotte;-)

Laatst gewijzigd
siets

'@pedro.. zit met hetzelfde dilemma. Enkel gaat het bij mij om groepswinst in de subpool, bekertje ver uit zicht helaas. Ik ga denk ik toch maar voor de 10 ‘zekere’ punten van Majka. Gezien zijn val verwacht ik vandaag te weinig van Richeze om ook 10 punten (of meer) te halen..

pedro

'@siets Daar neigde ik ook naar, maar was net te laat:-( Nou ja wie weet pakt het toch goed uit maar betwijfel het

Platje

Vooral benieuwd naar de punten voor het eindklassement. Nu net aan 99% en 6 uit de top 7 AK, 9 vd 10 puntenklassement (in hoeverre veranderd dit nog?), plek 4 berg en 1, 2 en 4 jongeren.. vandaag bennett, jakobsen (c), venturini en aberasturi. Het ontbreken van voornamelijk quintana en knox wordt hopelijk opgevangen door de rest van het team!

Jeffrey81

lol....ik hoorde in de verte dat interview met Jetse Bol op Eurosport en dacht dat ik Frank de Boer hoorde.....:D

siets

'@pedro gelukkig heb ik zelf last minute toch ook nog voor Richeze gekozen 😬

Nul verstand

Mijn (totaal)score van vandaag: 1059 punten.

Ben 508e algemeen geëindigd. Net geen top-50 baal ik wel van, maar mag tevreden zijn.

Iedereen bedankt voor de fun op dit topic en voor het helpen bij mijn keuzes:)

Dingetje

Toch nog de top 200 ingegaan, zeer tevreden. Al had er nog meer ingezeten als de ploegleider niet van die dramatische dagselecties had gemaakt ;)

Jeffrey81

Mooie prestaties NV en Dingetje!

Zelf hoopte ik dus in de 80% te blijven, maar uiteindelijk ben ik zelfs nog in de 85 geëindigd. Dat had ik na de eerste vijf dagen niet meer verwacht, want toen hing ik rond de 50. :)

Met 3 van mijn 4 sprinters vandaag in de top 5, en de 4e als nummer 9 over de streep was het een prima dagresultaat, en met de eindafrekening er nog bij kwam ik tot 1046 punten totaal.

Daarmee eindig ik in mijn vriendenpooltje als 3e, met maar 64 punten verschil met de nummer 1, waar het gat eerder zeker een punt of 400 was.

Voor Scorito algemeen word ik 3008e (85,2%) en daarmee ben ik best tevreden.

Tot de kasseien maar weer mensen! ;)

Laatst gewijzigd
vevie

65,7%... Mijn slechtste Vuelta tot nu toe en een forse tik op de vingers na mijn 92,5% van vorig jaar. Toch wat dingen opgestoken dit wielerseizoen en op naar volgend seizoen.

Nul verstand

Rectificatie: er is net een wijziging doorgevoerd. Ben geen 508e geworden, maar 574. Weet niet hoe dat zit.

Ragnar Lolbroek

We eindigen met 1085 punten. Dit brengt mij uiteindelijk op een eindbalans van 97,1%. De topspelers hier vallen daar mss niet van achterover. Ik ben er echter wel tevreden mee. Toch zeker omdat ik de eerste 2 ritten op een troosteloze 58% stond.
Tot op de Koppenberg.
Mic drop.

Jeffrey81

Oh, dan neem ik mijn compliment weer terug NV ;)

arjenzvob

Na mijn bekertje vorig jaar nu geëindigd op 87,1%. Het niet hebben van Quintana en Majka, en het snelle verliezen van Uran en Kruijswijk waren de grootste tegenvallers. Verder soms wat risico's genomen met mijn kopmannen, terwijl veilige keuzes beter waren.

De nummer 2 stond heel lang op nummer 1, en verliest het uiteindelijk op.... 1 punt. Bizar!

Jasperdewaal11

'@ jeffrey81

Ik eindig op 86,8 dus we zitten mooi bij elkaar in de buurt. Om nog terug te komen op onze deal voor de start. Uiteindelijk maakt het dus niet heel veel uit of je chaves of aru gekozen had. Ze waren allebei een miskoop ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 141 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.