Izagirre en Lopez:
https://as.com/ciclismo/2019/08/17/vuelta_espana/1566056048_042783.html
En minder budget wil niet meteen zeggen dat ook alle knechten weglopen?
Uiteraard is het niet gebaseerd op harde wetenschap, maar Lopez is een renner die qua Scorito al niet het beste profiel heeft (geen geweldige finish, matige tijdritten, ..), dus om er 5M voor neer te leggen, wil ik een goed gevoel hebben. Anders neem ik voor dat bedrag liever 2 mannen.
Hoeveel zou hij moeten halen om "zijn waarde" te halen dan? In de Giro haalde hij 444 punten voor 5M. En ik had hem niet opgesteld in die sprintetappe waar hij 12e werd (en in de tijdrit waar hij 4e werd, maar dat is misschien mijn fout). Daar zaten ook nog punten bij voor de etappes van Bilbao.
Vorig jaar Vuelta haalde hij 503 punten, ook weer met zo'n gekke 8e plaats in een sprint. Veel ruimte voor verbetering van dat aantal is lastig?
Wat mij betreft moet je hem kopman maken om zijn punten écht waard te zijn en daar zie ik nu te weinig basis voor.
Maar het is mijn persoonlijke mening, iedereen moet vooral zijn eigen gevoel volgen.
Hij rijdt een tegenvallende Giro en haalt toch nog 444 punten, dat zegt ook veel. Maar jij tekent niet voor 450 punten voor een renner van 5 miljoen? Alleen de winnaar gaat meer dan 500 punten halen en dat wordt in mijn ogen altijd Roglic. Carapaz (5) en Lopez (4,5) gaan beide geen 500 en 450 punten halen. Maar als het 50 punten minder is zijn ze beide nog steeds een must have. Goedkopere renners scoren vaak makkelijker boven hun "verwacht" punten totaal. Staat weliswaar vaak ook tegenover dat je er ook iemand bij hebt genomen die niet goed presteert, aangezien de variantie bij die renners en stuk groter is, wat dan weer compenseert.
Ik beweer ook nergens dat Lopez een slechte keuze is of zou zijn. Ik zie qua budget naast Roglic enkel plaats voor Lopez óf Carapaz en niet voor beide. Heb zelfs even overwogen om ze beide thuis te laten, maar ik heb op dit moment Carapaz er toch bij.
Er zit wat mij betreft heel veel potentie in de 1.5-2M groep die ik liever wil inzetten dan één van de dure mannen aangevuld met een 500k-man.
Welke van de twee het wordt, gaat vast nog een aantal keer wijzigen deze week. Het jongerenklassement zou een reden kunnen zijn om tóch voor Lopez te kiezen.
Ik kan een uitstekend team maken met de 4 duurste klassementsmannen, maar heb eigenlijk weinig vertrouwen in Carapaz.
Roglic is te goedkoop, al was hij 6.5 mil had ik m nog genomen zonder enige twijfel.
Lopez 5 mil is te rechtvaardigen omdat hij nog meedoet om het jongerenklassement.
Wil eigenlijk wel minimaal 1 Movistar man mee maar zit te twijfelen wie, op Valverde en Quintana is ook wel wat tegen
Ik heb ook mijn twijfels over Valverde. Doorgaans een no-brainer, maar na z'n schamele puntjes in de Tour en het wegvallen van het combinatie klassement vraag ik me af of hij daadwerkelijk nog gaat mee sprinten. Als S Bennett de eerste twee sprints zou winnen, en ala Sagan voor elke tussensprint gaat, dan zal Valverde de puntentrui dan ook al wel laten varen. Dus waarom zou hij dan nog mee sprinten. Daarnaast lijken er verschillende renners beter bergop..
Stevie nieuwe status?! Hij kent z'n plek wel hoor.... Dit was het absolute hoogtepunt van zijn carrière en gaat hij in Tour nooit meer herhalen. Er ontbraken dit jaar een hoop favorieten, hij is zich er heus ook wel van bewust dat hij nooit verder meer zou komen als een 5e plaats. In de Giro zal hij nog wel voor eigen kans mogen gaan en daar is een podiumplaats niet uitgesloten. Maar in Tour gaat hij als meesterknecht van Dumoulin en Roglic fungeren. En denk eerlijk gezegd dat hij dat prima vindt zolang hij in Giro voor eigen kans mag gaan.
Bahrain stuurt een hoop middelmaat:
Arashiro, Bauhaus, Teuns, Haussler, Padun, Novak, Pernsteiner, Pibernik
Bora een sterk team:
Archbold, Bennett, Drucker, Formolo, Grossschartner, Majka, Muhlberger, Poljanski
Burgos, tja:
Madrazo, Vilela, Bico, Rubio, Ezquerra, Cabedo, Cubero, Bol
Astana start mét Fuglsang en een ijzersterke ploeg:
MAL, Fuglsang, I. Izagirre, G. Izagirre, LLS, Fraile, Boaro, Cataldo
Als Fuglsang idd meegaat dan is Izagirre opeens een minder zekere keuze en komt Latour in beeld voor mijn team en LLS als vervanger voor de tijdrit ( 750 k denk ik) en als Colbrelli idd niet meedoet , zal ik Jacobsen selecteren , In eerste instantie voorkeur Colbrelli omdat die ook in de heuvel etappes mee kan .
Maar ee moet genoeg bekend worden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.