Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 49 ... 144 145
KV

Damn, waar moet ik nu met 4.5milj naartoe :-D

p.zwart

Ik dacht dat ik klaar was maar zie dat Carapaz nu een vraagteken is.
We gaan de puzzel maar weer op ieuw maken 🤤

snoek1974

'@ kV misschien kan je sprint team versterken en een klimmer van 2 miljoen erbij pakken

KV

'@ Ben: het is wel zo dat Astana nu toch een hoopje hardrijders mee heeft, maar klopt natuurlijk dat ze in TTT geen goede geschiedenis hebben. Verwacht ze wel top 5.

KV

Verleidelijk om Quintana opnieuw te overwegen, maar dan moet ik wel raken aan mijn persoonlijke drievuldigheidsregel (nooit meer Porte, TJ en Quintana)

Zutphen

Nog 1 dilemma: Aberasturri of Araburu. Wie haalt het meest top 10 plaatsen ?

Jeffrey81

'@Zutphen: Ik heb even Jomanda gebeld. Ze zei Aberasturi.

Graag gedaan....

Chesron21

'@arjenzvob
Ik kan bevestigen dat jofferde een bekertje won, hij was namelijk de nummer 1 in mijn subpoule. Ik snap nu wel hoe hij dat gedaan heeft als ik zie wie zijn team gemaakt heeft :D

Poeksel

Bij 22 augustus 2019 om 10:58 misschien "en" weghalen.

Wat betreft Carapaz: het is even afwachten of hij nog meedoet en wat Movistar erover zegt, maar een logische keuze is om naar een andere bestemming voor de 4.5 miljoen te kijken. Ik moet echter wel denken aan Froome die vlak voor de proloog van de Giro van vorig jaar viel. Veel mensen haalden hem nog snel uit hun selectie en dat leek terecht als je keek naar zijn resultaten in de eerste helft van de Giro, hij had duidelijk last. Daarna ging het iets beter, maar nog steeds niet optimaal, tot etappe 19. Het kan dus, geblesseerd aan een grote ronde beginnen en toch nog winnen. Froome was toen overigens geen grote puntenpakker, maar hij zat als ik me goed herinner wel in de 'ideale selectie'.

Jeffrey81

Idd, maar even de verdere berichtgeving over de blessures afwachten (die wel deels vaag zal blijven als Carapaz toch start) en dan op basis van je gevoel een keuze maken om hem al dan niet te behouden.

Het feit dat ze nu nog verder onderzoek gaan doen duidt er wel een beetje op dat ze toch bang zijn voor breuken ofzo. Maar als dat niet zo is, zie ik persoonlijk niet echt reden om Carapaz eruit te gooien.

KV

'@ Poeksel: ik moest ook onmiddellijk denken aan Froomie. Herinner me wel dat ik tijdens die Giro veel gevloekt heb dat ik hem last-minute niet vervangen had door Dumoulin

Jeffrey81

Froome viel een dag voor de Giro, en later tijdens de ronde nóg eens. Voor zover de ene valpartij uberhaupt al met de andere te vergelijken is, heeft Carapaz in ieder geval bijna een hele week extra hersteltijd.

arjenzvob

Bedankt Chesron.... Blijf het opvallend vinden, maar oké, bij deze excuses aan Jofferde vanwege mijn wantrouwen, gebaseerd op je optreden op dit forum.

Wat betreft Carapaz: als ik hem 1 op 1 ga wisselen hou ik 2 a 3 miljoen over haha. Dat zou toch wel echt bizar zijn. De rest van mijn team vind ik eigenlijk op dit moment goed genoeg en gebalanceerd.

Laatst gewijzigd
KV

'@ Jeffrey: OK, je hebt een punt, maar 2 dagen voor de start nog extra onderzoeken moeten doen wil volgens mij toch zeggen dat hij zich niet kiplekker voelt en het is nu niet dat er in de eerste week geen zware etappes zijn. Lijkt mij toch allemaal veel twijfel voor 4.5milj, maar natuurlijk goed voor de teamdiversiteit en als hij dan toch goed presteert ben je natuurlijk spekkoper.

Poeksel

Maar ik moet ook denken aan Kruijswijk in de Giro van 2016, een jaar nadat ie 'm bijna won. Hij was een week voor de Giro gevallen in een voorbereidingskoers, maar volgens de berichtgeving zonder erg. Hij bleek tijdens de koers niet in grote vorm, stapte uiteindelijk uit toen hij tiende stond in het klassement. Achteraf werd de val wel als een van de verklaringen gegeven.

Voor mensen die sowieso al twijfelden aan Carapaz zal dit wel het laatste duwtje zijn. Zelf weet ik het nog niet.

Laatst gewijzigd
Rawolf

En iedere n klikt Carapaz er weer uit😂, het zand komt met hele kiepers tegelijk.

Vooralsnog heeft Carapaz helemaal niks, beetje spannend gedoe om druk weg te nemen.

Jeffrey81

'@KV: je hebt natuurlijk zeker ook een punt. Het is ook deels dat ik mezelf aanpraat dat ik hem niet hoef te wisselen. Deels omdat ik hoop er vruchten van te kunnen plukken dat anderen hem wél wisselen, deels omdat ik een beetje fan van de man ben, maar boven alles.... omdat ik ook niet echt veel vertrouwen in de alternatieven heb.

danusz1986

Is Grosschartner, Aranburu, Huiguita, Martinez teveel van het goede (goedkope renners). Zeker omdat je niet precies weet in welke etappes je kan inzetten. Huiguita en Martinez natuurlijk wel de TTT en Martinez in de ITT. Het gaat dus vooral om Aranburu en Grosschartner.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Tsja.. is er echt wat met Carapaz, of gaat hij weer lekker een cortisonenspuit halen en vliegen?

Timber

Gaan we Carapaz nou echt vergelijken met Froome? Froome is meer dan vijfvoudig grote ronde winnaar, Carapaz eenmalig en met de nodige mazzel.

Ik denk dat een half geblesseerde Froome alsnog meer kon bereiken dan een half geblesseerde Carapaz kan.

vevie

Timber heeft wel gelijk. Carapaz wordt nu vergeleken met een man die als hij start in een GT of wint of minimaal podium rijdt sinds 2012. Wat een ieder ook van Froome vindt, het is toch de succesvolste ronderenner van zijn generatie.

Jeffrey81

Begrijpend lezen blijft ook een dingetje voor sommigen....

Jofferde

'@arjenzvob

Dat ligt misschien wel aan jou.
Ik hang hier niet de grote allesweter uit, die denkt dat die het licht uitgevonden heeft en vervolgens als een zuurpruim op iedereen gaat reageren.

Op Scorito is mijn naam, net als hier: Jofferde

Ik zou zeggen, zoek me maar op en geniet van mijn mooie beker.

Jofferde

'@chesron, eerste keer op dit forum. Met de Tour zag je mij hier niet :)

arjenzvob

'@Jofferde, ik begrijp je irritatie. De rest heb ik in een persoonlijk bericht naar je gestuurd. Daarmee klaar wat mij betreft.

1 2 ... 49 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.