Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 69 ... 144 145
Jeffrey81

Het valt me op dat Martinez steeds wordt genoemd als "leuk klimmertje" of "aanvaller". Of zelfs als knecht...

Maar die is gewoon schaduwkopman achter Uran. De bedoeling is dat hij er ook aan blijft hangen, en dan kan ie als ie die ziekte goed heeft verwerkt zomaar top 10 rijden lijkt me. Ik heb hem daarom mee als klassementsman.

Higuita en Carthy zijn de mannen die bij EF meer in de rollen zullen acteren die veel van jullie gebruiken om Martinez te omschrijven.

arjenzvob

Ik gok ook op Gilbert als kopman. Luis Leon Sánchez ook mee in de vlucht, zodat Astana niet hoeft te werken. Higuita, Valverde en Aranburu als outsiders.

Verder Bennett, Mezgec, EBH en RIcheze.

Gaviria, Teuns en Aberasturi o.a. op het bankje (namen waar ik misschien spijt van krijg)

Lekker onvoorspelbare etappe! Ik ga er eens goed voor zitten.

nasibal

Nasibal we wachten op uw team…

Hoewel dat wel zal meevallen, bij dezen:

Doel deze Vuelta was om de uiteindelijke top 5 AK te hebben + enkele jongens die goed kunnen aankomen in heuveletappes of in bergetappes met een wat kortere/minder steile slotklim waarbij de favorietengroep nog redelijk klein is. Zonder naar prijs te kijken ben ik gaan klikken:

Goede kans op top 5:
MAL, Roglic, Kruijswijk,

.. en toen viel het even stil. Dit waren er immers pas 3. De rest vond ik al vrij snel een relatief groot grabbelton gehalte hebben. Maargoed, je moet dus iets, dus aangevuld met:

Uran (en Carapaz)

lekker kunnen aankomen
Deze jongens verwacht ik niet direct vooraan in het AK, maar wel een een redelijk aantal etappes. Als ze nog kort staan zou dat zelfs in de sprintetappes het geval kunnen zijn door attent rijden.

Latour, Formolo, Valverde, Hart.

situatie Carapaz
Met het uitvallen van Carapaz had ik opeens bakken met geld over en vlogen opeens in mijn team:

Quintana en Pogacar.

Quintana zie ik in de luwte nog wel wat puntjes bij elkaar rijden, zeker als hij bereid is aanvallend te koersen. In de Tour was ik hier zeer gecharmeerd van. Pogacar, ach, ik zat eerst niet op de bandwagon, maar hij heeft nog relatief weinig gereden en overal waar hij reed reed hij vooraan. Dit gaat zélf in ieder geval wel willen. We zien het wel, geld zat.

Nog ééntje dan...
Het hele zooitje is al met zijn tienen en vul ik dan toch nog even aan met Mr FOMO:

Hiquita

Huiguita haalt een deel van zijn punten al in de TTT (gelukkig niet onderuit gegaan) en kan natuurlijk ook in etappes als vandaag opgesteld worden. Op de langere AK klimmen zal ik Formolo of Latour thuis moeten laten, maar ook dat is geen direct drama. Wat mij betreft dus niet teveel klimmers

Overwegingen rond het sprintteam heb ik al uitgebreid uit de doeken gedaan een paar pagina's terug. Dit is het uiteindelijk geworden:

kopman
Bennet.

Gaviria/Bennet beetje lood om out ijzer. Gaviria meer alles of niets deze Vuelta, wél betere klimmer van de twee. Toch gekozen voor steady-heid

steady top 10
Mezgec, Hagen, Aberasturi
Mezgec en Hagen zijn ook nog wel gek genoeg om in een vlucht te zitten. Aberasturi vorig jaar al 3x top 10. Moet nu ook wel lukken. Venturini kind van de rekening, Duitsers geloofde ik niet in.

goedkope aanvul just in case
Theuns, Richeze, Aranburu
Theuns verwacht ik in een Stuyven-rol: Zo nu en dan in de aanval en her en der ook meesprinten. Verwacht dat hij ook als lead-out wel doorsprint. Richeze is een oude bekende en scorito-god. Verwachtte net als EF dat ook QS het goed zou doen in de TTT. Gelukkig ook zij niet op hun plaat gegaan. Aranburu was maar 500k.

overig
Gilbert, Guerreiro
Gilbert krijgt een mooi parcours op maat deze Vuelta, moet maar even zien wat hij er mee gaat doen. Verder net als Richeze prima voor de TTT. Guerreiro typisch Vuelta-rennertje in een spek-en-bonen-team. Man in vorm en mee als 20e man. Vandaag gaat de eerste etappe zijn dat ik punten met hem misloop door hem niet op te stellen.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

'@Nasibal:

"Aberasturi vorig jaar al 6x top 10. Moet nu ook wel lukken."

In welke etappes dan precies?

Jofferde

'@arjenzvob

Ik verwacht ook spijt met het niet opstellen van Gaviria vandaag.

Over een paar uur komen we er achter.

Een fijne etappe allen

Dumoulist

Etappe van vandaag is vergelijkbaar met de eerste rit van de Dauphine. Daar hadden ze op het einde ook een heuvel van 3 km á 7%. Mannen als Bennett werden toen op 10 minuten gezet. De enige springers die eventueel kunnen overleven zijn Mezgec en EBH in een goede vorm. Maar gok toch stiekem eerder op Aranburu. https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2019/stage-1

Laatst gewijzigd
arjenzvob

In etappe 10, 18 en 21 haalde Aberasturi top 10 vorig jaar, maar dat was in de Vuelta. Wellicht bedoelt hij ook in andere koersen? Maar dan haalde hij weer veel vaker top 10....

https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=jon-aberasturi&p=results&xseason=2018&sort=rnk&race=&km1=&km2=&limit=100&page=0&topx=&continent=&pnts=&level=&rnk=&exclude_tt=0&filter=Filter&morefilters=0

Laatst gewijzigd
Mardai

Top team meneer Nasibal. Bedankt voor het delen!

raymankapeens

Venturini of aberasturi vandaag?

nasibal

Het valt me op dat Martinez steeds wordt genoemd als “leuk klimmertje” of “aanvaller”. Of zelfs als knecht…

Maar die is gewoon schaduwkopman achter Uran. De bedoeling is dat hij er ook aan blijft hangen, en dan kan ie als ie die ziekte goed heeft verwerkt zomaar top 10 rijden lijkt me. Ik heb hem daarom mee als klassementsman.

Hoewel je qua rolverdeling vermoedelijk in in de goed richting denkt, overschat je Martinez nu toch wel een beetje denk ik. Resultaten dit jaar in de rondes die hij reed:

Parijs-nice (18): Eerste man van EF, 1 plekje voor Tejay. Waarschijnlijk dezelfde rol gehad als jij nu beschrijft. Rijd daar met name twee hele sterke ITT's en wint de laatste etappe vanuit de ontsnapping. Maargoed, overige etappes waren natuurlijk niet echt bergachtig.

Baskenland(20): Tweede man van EF achter Carthy (12e). Kan me niet voorstellen dat hij hier een full pull knechtenrol heeft gehad. Parcours wat hem zou moeten liggen, toch geen fantastische uitslagen.

Romandie(25): Derde man EF achter Kangert (17) en Woods (10). Hier rol wat onduidelijker, maar kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat vooraf zou zijn vastgesteld dat hij vóór Kangert in het rijtje aan het werk moest. Denk Kangert gewoon beter.

Martinez een hele sterker renner, maar niets wijst er voor mij dit jaar op dat hij als luxeknecht z'n wagentje gaat aanhaken en top 10 gaat rijden. Ik zou eerder wat van hem verwacht hebben vanuit vluchten. Iets wat hij dus niet kan gaan doen vanuit de rol die je beschrijft, maar ik Huiguita en Carthy dan juist wel weer zie doen als vooruitgeschoven pionnen.

Wat natuurlijk spreekt voor Martinez is zijn prijs, zijn ITT en het feit dat hij intrinsiek gewoon een sterke renner is bergop. Zn 3e plek in colombia was ook niet lelijk, maar vind ik niet vrij veelbetekenend.

Laatst gewijzigd
JimKro

Mooie teams allen!

Mijn start was drama gisteren, met 2 onopgestelde Astana’s en Jumbo. Maar daar hadden vast meer mensen last van.

Mijn strategie:

Hoeveel sprinters? Qua sprints, van het kaliber waar Bennett er nog bij zit, kwam ik uit op 6 mogelijke etappes (rit 11 zou eventueel ook in een sprint kunnen eindigen, maar dat acht ik onwaarschijnlijk). Hiervan zijn er maar liefst 4 in de laatste week. En 2 hiervan kunnen eigenlijk beter als een punchrit worden gekwalificeerd, waar een aantal sprinters ook gewoon vooraan kunnen eindigen, maar waar er meer klassementsrenners vooraan zullen zitten en het dus minder belangrijk is om sprinters in je team te hebben. Er blijven dus 4 ‘echte’ sprintritten over, waarvan 2 in de laatste week en er ook nog kans is op waaiers in rit 3 en 4. Conclusie is dus dat het te onzeker is om op sprinters in te zetten en ik hier zo min mogelijk geld en plekken aan wil besteden. Het devies is om net genoeg punten te sprokkelen met een goede kopman, 2 top 10 sprinters, en verder AK-renners (ik streef gemiddeld naar 200-230 punten per sprintrit).

Als buffer heb ik dan Richeze en Aranburu toegevoegd. Richeze voor een paar sprintuitslagen en teampunt kansen. Aranburu kan worden opgesteld in de punchritten en daarnaast in sprintritten als aanvaller of voor eventuele kansen in een sterker uitgedund veld. Ook zijn ze allebei goed inzetbaar, samen met EBH, in de 5 ritten die waarschijnlijk naar aanvallers gaan, of misschien naar een sterker uitgedunde sprint. Ik verwacht in deze ritten gemiddeld max. 100 punten te scoren. Met name met truipunten, teampunten, aangevuld met deze 3 renners die hopelijk zo nu en dan een top 10 plek weten te scoren.

De TTT en TT waren van zulke aard dat ik er niet speciaal voor hoefde te selecteren. Beiden ritten kunnen goed worden ingevuld met AK-renners. Helaas pakte dit gisteren matig uit.

Dit betekent dat, zoals wel vaker in de Vuelta, de focus vol op AK-renners moet gaan liggen. Deze gaan hopelijk scoren in zoveel mogelijk van de 8 bergritten. Meestal zijn er zo’n 5-6 ritten voor de AK-renners in de Vuelta. Verder zijn zij erg belangrijk voor het eindklassement en voor het bezetten van de truipunten gedurende de Vuelta om zo de extra punten binnen te slepen in de onvoorspelbare aanvalsritten en de sprintritten. Het is dus de sleutel om de belangrijkste 8-9 klimmers, plus truipunten in m’n team te hebben. De extra plekken en budget die ik niet nodig heb in mijn sprintteam heb ik dus geïnvesteerd in de welbekende ‘hagelstrategie’. Breed schieten en hopen dat daar de juiste klimmers bijzitten.

Toch moesten er keuzes gemaakt worden. Hoewel deze een stuk makkelijker werden zonder Carapaz. De favorieten zullen bekend zijn bij iedereen. Verder heb ik gefocust op frisse renners in de midden tot lage prijscategorie die ik qua prijs/kwaliteit beter vond dan renners als Uran en Majka. Martinez en Higuita kon ik uiteraard niet laten liggen. Higuita lijkt me vooral waardevol door zijn sprintje in minder lastige ritten (samen met Latour). Verder was het vooral selecteren op basis van potentie (Pogacar, Chaves, Poels etc.) en hopen dat het er ook daadwerkelijk uit komt de komende 3 weken, aangezien er gewoon veel onzekerheid is over vorm. ‘Gokken’ op een hoop relatief goedkope klimmers met veel potentie dus.

Gilbert is helaas kind van de rekening geworden, ik kwam 250k te kort. Anders had ik Richeze geüpgrade. Ik ben er wel een beetje bang voor, maar we gaan het zien.

Hier het team:

Sprint: S. Bennett, Mezgec, EBH, Richeze

Punch/ aanval: Aranburu

AK: Roglic, Lopez, Kruijswijk, Valverde, Quintana, Poels, Hart, Chaves, Kelderman, Latour, G. Bennett, Izagirre, Pogacar, Martinez, Higuita

Succes allemaal en veel plezier met opstellen! ;)

Laatst gewijzigd
Poeksel

**** Sam Bennett volgens WF maar ik heb hem toch maar op de bank gezet. *** Aberasturi ook, Aranburu wel mee. Rojas trouwens ook: maar of ie vandaag (nog) aankan? Er is ook nog een kleine kans dat ie in de vlucht zit, of dat ie teampunten oplevert, daarom voordeel van de twijfel.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kannibaal en Arjen

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik ben voor 90% zeker dat Scorito dit aangaf, maar PCS liegt niet. Kan zijn dat ik volledig verkeerd heb gekeken, Aberasturi heb ik er vrijwel op het laatst in een opleving ingeklikt voor Venturini.

Heb ik me mooi laten piepelen, daar gaat mn Vuelta.

Laatst gewijzigd
JimKro

Vandaag heb ik trouwens Aranburu als kopman en dat voelt op één of andere manier toch als een risico. Wel iemand die zowel als vluchter en vanuit het peloton een uitslag kan rijden. Ten opzichte van Valverde.

Pietje Precies

Valverde (C), Gilbert, Higuita, Mezgec, Bennett, Roglic, Pogacar, Tao en MAL.

Oa Hagen en Venturini op de bank. Verwacht dat het voor Bennett ook te zwaar zal zijn, mja als ie overleeft is het normaliter wel gelijk een top-3 klassering.

Ben benieuwd wat vandaag een mooie score gaat verstieren. Wellicht een gat in de weg.

nasibal

Ben benieuwd wat vandaag een mooie score gaat verstieren. Wellicht een gat in de weg.

Ik vermoed het opstellen van Bennet en Pogacar ;);)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Tja, ik weet niet hoe gehavend Pogacar is. Hij zal niet winnen, maar het is wel zo'n mini-Valverde die verdomd vaak in de top-15 eindigt.

Het alternatief voor Bennett was Hagen, Venturini of een GC-renner. Van Bennett weet je dat ie zeer vaak opgesteld zal worden, dus dat matchen is ook een stukje damage control.

Bizar dat Jakobsen in meer dan 50% van de mensen hun selectie zit en zelfs vandaag door 39% is opgesteld.

----------------------------------------------------------
Volle selectie:
Roglic, MAL, Kruijswijk, Valverde, Quintana, Pogacar, Poels, Chaves, Tao, Bennett, Martínez

Gilbert, Higuita, Rodríguez

Bennett, Mezgec, Hagen, Sarreau, Venturini, Theuns

Laatst gewijzigd
Jommelb

Even iets anders: weet iemand toevallig een site/stream waar je de hele etappe kan zien? Dus vanaf het begin.

Ludi

Vandaag valverde als kopman, gilbert en teuns mee, venurini en co niet. Mezgec en bennett wil ik nog wel meenemen, zeker nu roglic en pogacar vooral zullen willen herstellen. Hart, latour, 2x astana om het af te ronden.

Baal wel nog steeds van gisteren, 4x jumbo punten weg en honderde punten voor de komende etappes voor mijn gevoel.

Phoenix0000

'@Pietje

Die had ik ook alle 9 op de been kunnen brengen.
Ben alleen gegaan voor Gilbert als captain en Izzaguire, Richeze en Battaglin ipv Bennett Roglic en Tao.

Met de eerste rit van Dauphine in het hoofd.
Bennett is meest gekozen kopman. Het zal mij echt benieuwen.

nasibal

'@Pietje

Wat mini Valverde betreft heb je helemaal gelijk, heb me daar ook over 'verbaasd'. Die man rijdt meer in de enkkele cijfers dan de dubbele. Al doet hij dit volgens mij dan weer nauwelijks vanuit groepssprintjes Maargoed, ook een uitval is niet ondenkbaar natuurlijk.

76% inderdaad Bennet vandaag,.

Ik help je meehopen met Huiguita. Heb hem zelf ook vandaag er bij staan, ten koste van Latour.

Laatst gewijzigd
joern00

Sarreau kan misschien aanhaken vandaag? Rit 5 in Polen zat ie er ook nog bij en toen waren mannen als Gaviria ook al ver gelost als ik me niet vergis.

www.procyclingstats.com/race/tour-de-pologne/2019/stage-5

Of is deze finale zoveel zwaarder als die van in Polen?

Poeksel

De finale niet joern00, het klimmetje wel.

Ben wel benieuwd wie gelijk heeft over Sam Bennett, WF en de 76% die vertrouwen in hem hebben, of een voorbeschouwing van een Spaanse website die dat niet heeft (en ik daarom ook niet).

Pietje Precies

Vandaag meer dan 3000 hoogtemeters, maar vooral die Alto de Puig Llorenca met zo'n 3 km a 10%.

Etappe 5 in Polen had er iets meer dan 2000 en nergens écht steil (voor een langere periode dan een paar honderd meter). Wel een oplopende aankomst a 4.5% ofzo, dus knap dat Sarreau daar zo goed eindigde.

Ik hoop met hem dan ook een sprinter te hebben die een stuk of 5x gaat sprinten.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Joeri

Ackerman sprint daar welliswaar niet mee (waarschijnlijk in dienst van Makja in de finale) maar met een 20e plek zat hij duidelijk nog wel vrij fris in de groep. Dat had ik hem vandaag op dit parcours niet zien doen. Denk dus dat Polen inderdaad wat minder lastig was.

1 2 ... 69 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.