Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 71 ... 144 145
nasibal

'@Pietje en Random

Ik ben heel benieuwd naar een scenario waar je 600 punten misloopt. Wat moet er dan precies gebeuren?

Tot etappe 4 was het max 201. Daarna zou mannetje 4 uit de top 5 zijn gevallen. 17 etappes x 8 teampunten voor roglic zijn 136 punten voor mannetje 4. Stel mannetje 3 is Bennet die het wat langer in de top 5 volhoud (maar vast geen 3 weken toch?) die pakt ook 136 punten + wat ak punten. Laten we zeggen 10 etappes op plek 3, maakt nog eens 60 punten.
Met Kruijswijk er bij en de 201 van de eerste etappes zou je dan over de 600 komen. Roglic zijn we over eens dat we die hier uit kunnen laten.

Om van dat aantal absolute punten het aantal effectieve punten te maken moeten er nog een hoop punten van af, daar zullen we het ook over eens zijn. Ook de dingen die ik noem in mijn eerste post hierover die het puntenaantal verminderen ben je het volgens mij (redelijk)mee eens.

Dus ja, in het meest ideale scenario, met 21x opstellen, zou je misschien 300-400 punten mislopen. Hoe waarschijnlijk was dat scenario geweest uberhaupt? Mijn allergrootste pijnpunt in de honderden punten redenatie is echter nog steeds: Hoeveel van het verloop de rest van de ronde is nou daadwerkeiljk toe te schrijven aan de val in de TTT. Het antwoord weet je niet, maar je weet wél dat het nooit 100% gaat zijn.

Laatst gewijzigd
nasibal

Deze week komen daar nog een sloot punten bij want ik verwacht niet dat Astana de trui gaat afgeven. Dan hadden ze wel een andere renner als eerste laten finishen.

Dan stel je toch Mal en je andere Astana renners op? Of heb je die niet? En als je die niet hebt, loop je dan de punten mis door de val van JV of door het niet hebben van Astana renners? Patato Patato

Als je met harde termen als 'onzin' wil strooien is een onderbouwing wel op zijn plaats den ik overigens. Hoe kom je precies op die 150?

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Ben ik de enige wie voor vandaag vluchters in zijn selectie heeft opgenomen? Echt een slechte keuze geweest.

Jeffrey81

Alleen De Gendt in mijn geval. Maar vooral bij gebrek aan beter.... ik had natuurlijk liever mijn JV mannetjes 1 tm 4 opgesteld. Maar ja...

edit: Ik heb wel een beetje een vreemde brainfart gehad zie ik nu. Ik heb Majka als nummertje 9 maar meegenonen met als idee "Goh, wat als het nu toch een sprint wordt en Bennett wint? Dan heb ik nog 10 teampuntjes".... alleen heb ik Bennett zelf lekker op de bank gezet. *D'oh!*

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Nasibal, roglic kopman is 100 punten en kruijswijk 50. Die loop je nu allebei mis, simpele rekensom.

Je gaat inderdaad geen 600 punten mislopen op het eerste gezicht maar 200 is al erg genoeg. Je weet ook niet wat die val gaat doen, als Roglic last blijft houden kan het inderdaad zomaar 600 worden maar iedereen heeft roglic gelukkig

Poeksel

Hoeveel punten meer had je gehad als TJV eerste was geworden, Random? Niet 150 neem ik aan.

Rawolf

Hoezo niet? 150 punten mislopen is anders 150 punten meer, zo moeilijk is het niet.

Heb wel 2 Astana renners maar niet opgesteld in de ploegentijdrit.

nasibal

@nasibal, roglic kopman is 100 punten en kruijswijk 50. Die loop je nu allebei mis, simpele rekensom.

Hoezo niet? 150 punten mislopen is anders 150 punten meer, zo moeilijk is het niet.

Zo simpel is het ook niet. Wie waren je andere scorende renners? Die hadden immers minder punten gepakt als TJV boven hun was geindigd.

... om maar even snel een dingetje te noemen.

Jouw 2 astana renners pakken nu de punten die Roglic en Kruijswijk vanaf vandaag hadden overgehouden aan de TTT, dus die loop je gelukkig ook niet mis. .

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Nasibal, pak voor het gemak even precies de volgorde waarin Jumbo-Visma finishte. En zeg dat ze 'gewoon' eerste waren geworden, wat ze op basis van het tweede deel van Astana denk ik wel waren geworden.

Dan had Bennett 56 punten gepakt, Kruijswijk 54 punten en Roglic 50 punten. Daar bovenop nog 40 captainpunten van Roglic. Da's samen al 200 punten.

Echter dan Gilbert -4, Martinez -4, Higuita -4, Valverde -4. Dus netto is dat gisteren al 184 punten.

Vandaag had ik dan geen MAL opgesteld, maar Kruijswijk of Bennett. MAL zijn punten waren gepakt door Roglic die ik toch al opstelde. Dus vandaag kost het mij waarschijnlijk 'slechts' een punt of 14. Dat is dus nu al 200 punten.

Mocht Roglic er écht slecht aan toe zijn (en blijkbaar heeft die wel de meeste last) dan kost dat mij met Roglic nog wel 250 netto punten (eindklassementen, kopman ITT, vele bergetappes, opvulling in overige etappes, etc) denk ik.

Mocht Kruijswijk en/of Roglic (dus zelf + ploeggenootpunten via Roglic) er slecht aan toe zijn dan kost dat mij met Kruijswijk netto denk ik nog wel 150-200 punten.

Bennett is volgens mij niet gevallen, dus die loopt mogelijk vooral de ploeggenootpunten mis. Zeg netto 50 punten.

Maar zoals ik al eerder zei is het exact uitrekenen (zeker omdat het om een val gaat i.p.v. pech) zeer lastig. Hangt er ook vanaf of (al) mijn sprinters presteren, of Valverde prima inzetbaar gaat zijn in die etappes, etc, etc.

Vervolgens kan je inderdaad aankaarten dat zeer veel mensen Roglic hebben en zij dus evengoed die punten mislopen. Maar dan wijken we al wel subtiel af van de originele stelling. Daarnaast hebben die mensen wellicht meer Astana's wat voor hun de schade verzacht / fantastisch uitpakt.

Laatst gewijzigd
nasibal

Dan had Bennett 56 punten gepakt, Kruijswijk 54 punten en Roglic 50 punten. Daar bovenop nog 40 captainpunten van Roglic. Da’s samen al 200 punten.

Echter dan Gilbert -4, Martinez -4, Higuita -4, Valverde -4. Dus netto is dat gisteren al 184 punten.

Touche, de kopmanpunten had ik over het hoofd gezien. Echter vind ik het gevoelsmatig wat lastig om Roglic punten mee te tellen hier. Ja je mist ze, maar je mist iets wat praktisch het héle deelnemersveld mist. Wat mis je dan écht?

Dat is dus nu al honderden punten.

Persoonlijk heb ik een ander idee bij die term, maar ik kan natuurlijk moeilijk weerleggen dat 200 punten 'honderden punten' betreft. Al kom ik hier dus wel weer terug op Roglic.

edit: zie nu net jouw edit.

Mocht Roglic er écht slecht aan toe zijn (en blijkbaar heeft die wel de meeste last) dan kost dat mij met Roglic nog wel 250 netto punten (eindklassementen, kopman ITT, vele bergetappes, etc) denk ik.

Mocht Kruijswijk en/of Roglic (dus direct + ploeggenootpunten via Roglic) er slecht aan toe zijn dan kost dat mij met Kruijswijk netto denk ik nog wel 150-200 punten.

Zoals altijd blijkt na een paar posts heen en weer dat we langs elkaar heen praten ;). Ik had het scoritogewijs over de team en truipunten die je misloopt, want dát is waar je op gokt met een TTT en 4 man uit één ploeg. Als je met mislopen van punten ook doelt op etappepunten die je misloopt op basis van fysiek ongemak, dan ja, natuurlijk, dan loop je mogelijk nog eens héél veel punten mis door de val. Ook hier weer de Roglic aantekening echter.

Bennett is volgens mij niet gevallen, dus die loopt mogelijk vooral de ploeggenootpunten mis. Zeg netto 50 punten.

Valt op een totaal eindtotaal van 5000 (is dat een reeele schatting?) dus eigenlijk wel mee.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Bennett nu al achteraan, dan zitten veel mensen mis met de kopman.

Poeksel

Bennett vooraan! Zouden mensen hem opgesteld hebben?

Jeffrey81

Bennett nu al achteraan, dan zitten veel mensen mis met de kopman.

Sja, dat zijn al die mensen die alleen de voorbeschouwing van Scorito lezen waarschijnlijk

Laatst gewijzigd
MrWallie

Heb helaas half half gedaan met sprinters en Latour en G. Bennett op de bank gelaten, toch een hardere eerste koers dan ik had verwacht. Ben benieuwd met hoeveel man ze gaan finishen zo.

Rawolf

Komen nog wel wat mannen terug waarschijnlijk maar het is wel zwaarder dan ik had gedacht.

Pietje Precies

Slecht teken dat Bennett en Roglic 0 rekening houden met Kruijswijk.

MrWallie

Toch wel een beetje in de lijn der verwachting, Pietje? Kruijswijk gewoon als schaduwkopman samen met Bennett na al kopmanschap in de Tour. Zou vreemd zijn om niet opportunistisch te rijden met de andere 2 klassementsmannen zodat eventueel Kruijswijk geen tijd verliest.

ditisdavid

Nu al niet blij dat ik Aru laat heb geslachtofferd. Daarnaast een hele slechte dagopstelling ondanks Valverde C vrees ik, maar dat zal voor meer gelden.

Jeffrey81

Ja, wie had nou verwacht vandaag de klassementskleppers op te moeten stellen? Haha....

Jeffrey81

edit: Ik heb wel een beetje een vreemde brainfart gehad zie ik nu. Ik heb Majka als nummertje 9 maar meegenonen met als idee “Goh, wat als het nu toch een sprint wordt en Bennett wint? Dan heb ik nog 10 teampuntjes”…. alleen heb ik Bennett zelf lekker op de bank gezet. *D’oh!*

En dan zit Majka er dus bij.... :D

Pietje Precies

'@MrWallie, mwah, deels eens en deels oneens. Mede dankzij Roglic en Bennett is het niet stilgevallen.

ditisdavid

Ik had het wel overwogen om zonder sprinters te gaan, maar durfde het toch niet aan. Vervelender is dat Hart een van mijn vier opgestelde klassementsrenners en die zit niet mee, Uran en Roglic beide op de bank en die waren meegeweest als ik all in was gegaan. Nou ja, zal alsnog wel iets aan terrein pakken denk ik, en eigen schuld voor laf spelen verder :p

Jommelb

Wow, dagje verkeerde keuzes vandaag...

nasibal

Kopmannetje Mezgec toch wel jammer, opstellen van Theuns en Hagen dikke missers. Formolo mee, maar moet nu aan de bak.

Aranburu en Higuita zo nog maar even wat meubelen redden dan.

Moet wel even lachen trouwens. Roche was tot 2 jaar terug altijd Vuelta Man numero Uno. Altijd goed in dit rondje.
Dit jaar die man niet eens overwogen, totaal niet aan gedacht. Wat was zijn prijs eigenlijk?

Laatst gewijzigd
Jommelb

1,5 dacht ik.

1 2 ... 71 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.