Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 84 ... 144 145
Jasperdewaal11

Laatste plekje tussen O Rodiguez, D Martinez of Aranburu. Ik vraag mij af of die laatste het volhoud in het geweld van de KL mannen.

Martinez is denk ik nog niet helemaal top en weet niet of Rodriguez wil aanklampen. Iemand meer duidelijkheid ?

Casey

Ik heb nog 1 plekje over voor Hart of Martinez, verwacht dat Hart alleen kans maakt vanuit de ontsnapping, lijkt op het moment niet goed genoeg om zich tussen de AK mannen staande te houden. Maar lukt dat Martinez wel?

kevinraar

even een vraagje bij de ad poule kan ik nu kruiswijk kiezen wisselen wat doen een 7de sprinter of voor een andere klimmer wissel heb keuze uit deze sprinters

aberasturi
bauhaus
hagen
serrau
walscheid

klimmers keuze uit deze renners
higuita
fulsang
kelderman
aru
benett

arjenzvob

Kevin je hebt je eigen forum voor je AD-poule toch? Waar is die gebleven? Wat ik gek vond is dat je daar nooit zelf aan deelgenomen hebt.
Altijd een sprinter nemen. Er wordt volop gesprint de komende weken!

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Arjen: lol, ik dacht net die zelfde reactie te gaan geven ;)

@Mensen die Martinez/Higuita overwegen...

Vooraf gaf EF op hun eigen website een presentatie van de Vuelta selectie aan dat Martinez de schaduwkopman zou zijn en Uran zo lang mogelijk moest volgen, zodat hij eventueel over zou kunnen nemen als Uran om wat voor reden dan ook uit het klassement weg zou vallen.

Higuita zou een meer vrije rol krijgen, maar ook wat "speciale instructies" (knechtenwerk?) en zich verder vooral niet teveel moeten gaan inzetten om geen tijd te verliezen. Bij Carthy stond iets vergelijkbaars, maar dan veel vager (vrije vertaling: Carthy heeft een topjaar en gaat heel veel lol hebben in de Vuelta).

Toegegeven, Higuita maakt tot dusver een erg gretige indruk en Martinez is wat flets... maar écht geklommen is er nog niet natuurlijk.

edit: EF benoemt in recentere berichten wel dat Higuita momenteel goed in het AK staat, maar niet echt dat dat nu ook een doel is.

Laatst gewijzigd
El Mel

Jeffrey, rollen kunnen gedurende zo'n ronde ook veranderen. Het team ziet zelf ook hoe lekker Higuita erin zit. Soms moet je ook op je onderbuikgevoel afgaan.

Jeffrey81

Uiteraard. Ik geef alleen maar weer wat het team erover gezegd heeft.

Aadjenr11

Vandaag ook met de grote mannen op stap.
Vluchters een dag op de bank nog. Ben benieuwd naar Martinez.

Ab Normaal

'@Jeffrey81
Martinez was ziek voor de Vuelta. Zou mij niets verbazen als Martinez de instructie heeft gekregen lekker op zijn gemak te doen in de eerste week om in de tweede week te knechten voor Uran en Higuita en mogelijk voor ritzeges te gaan.
Cathy zal moeten knechten en Higuita moet gewoon mee als reservekopman, zeker ook nu Uran gisteren tot tweemaal toe het asfalt gekust heeft.

Dat lijkt mij de meest logische verdeling nu.

Jasperdewaal11

Okee we gaan gewoon voor Oscarito als nummer 9 :)

Casey

'@ Jeffrey 81

Bedankt voor het delen van de info betreft de EF ploeg :).

Let op James Knox vandaag! Verwacht wel wat van hem..

Benzardi

Ik ga voor deze giganten.

- Lopez
– roglic (c)
– majka
– quintana
– kelderman
– pogacar
– rodriqeuz
– chaves
– matinez

ivo001

Ik heb vandaag gekozen voor:
Lopez (C)
Roglic
Valverde
Quintana
Pogacar
Poels
Carthy
Higuita
Martinez

Cobier

Vandaag gaan we voor de hoogste score:

Lopez (C)
Roglic
Majka
Valverde
Uran
Pogacar
Chaves
Latour
Higuita

Phoenix0000

Veel met Roglic als captain. Lijkt me toch niet echt ideale klim voor hem gezien de percentages.

arjenzvob

Ik ga voor:
Lopez (C)
Roglic
Valverde
Uran
Higuita
Pogacar
Chaves
Nieve
Teuns

Durfde Teuns geen captain te maken, maar ik schat hem hoog in vandaag. Nieve gaat wellicht hogere ogen gooien dan Chaves. Uran over getwijfeld, door zijn valletjes. Padun ook overwogen, maar ik wist niet voor wie dus voor safe gegaan. Mooie etappe gewenst allemaal!

Laatst gewijzigd
Lassayd

Staat Teuns niet te kort om via een ontsnapping te winnen of zie je hem vanuit het peloton hoge ogen gooien?

nasibal

Veel met Roglic als captain. Lijkt me toch niet echt ideale klim voor hem gezien de percentages.

Toch vind ik Lopez ook niet écht overtuigend. Roglic is zéér attent, moet tijd goedmaken en het is de 1e week. Al stel je terecht de vraag of Roglic hier de kwaliteiten voor heeft.
Ik twijfelde nog even over Quintana, maar als nu Valverde meespringt met bijvoorbeeld een Formolo of Latour vanuit de Favorietengroep zit Quintana gevangen. Andersom zelfde verhaal.

M.a.w: Enige twee echt relevante keuzes voor vandaag zijn Roglic of Mal denk ik.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb juist getwijfeld tussen Valverde, Pogacar en Higuita als captain.

Eerder het idee dat als één van de laatste twee er nog bij zit en demarreert, de groep ze laat rijden.
Toch maar uiteindelijk voor Valverde gegaan voor de zekerheid.

ditisdavid

Ik heb ook Roglic als captain vandaag. Het is ook niet de ideale klim voor Lopez imo (die haalt zijn beste resultaten op wat meer lopende klimmen, zie bijvoorbeeld de etappe naar San Martino di Castrozza in de Giro dit jaar), daarnaast leek Roglic zondag beter en was Lopez als kopman een onbetrouwbare keuze in de Giro. Quintana, Uran en Valverde zijn me een te groot risico.

Rawolf

Zelfs zonder Kruijswijk heb ik een supersterk bergteam.

Roglic (C)
Lopez
Valverde
Uran
Latour
Chavez
Nieve
Kelderman
Aru

En dan Hart, Aranburu en Fuglsang nog op het bankje, laat maar komen die bergen!

Ceramiche Ariostea

Lopez (C)
Izagirre
Roglic
Nairo
Bala
Latour
Higuita
Uran
Kelderman

Lopez (C) vandaag is het een ontzettende conjo berg om
verschil te maken. Percentages regelmatig ruim boven de 10 procent, naar bijna 2000 m. Morgen zie ik veel meer als een Valverde berg met een loper als slotklim.

nasibal

'@Ab

Eens wat Pogacar en Huiguita betreft. Beiden kunnen ook nog eens winnen uit een sprintje bergop. Je laatste zin geeft echter exact weer waarom ik dat niet aan durf ;)

Ludi

Was Roglic in de Tour ook niet al een keer heel sterk op een stijle muur? Ik weet niet wie de meest logische keuze is qua kopman, maar ik vind MAL, Roglic, Valverde, Higuita, Pogacar, Quintana in principe allemaal acceptabele keuzes.

El Mel

Roglic (c)
Lopez
Valverde
Majka
Pogacar
Kelderman
Latour
Izagirre
Higuita

Bijltjesdag, erg benieuwd hoe de verhoudingen zullen zijn.

1 2 ... 84 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.