'@Arjen: lol, ik dacht net die zelfde reactie te gaan geven ;)
@Mensen die Martinez/Higuita overwegen...
Vooraf gaf EF op hun eigen website een presentatie van de Vuelta selectie aan dat Martinez de schaduwkopman zou zijn en Uran zo lang mogelijk moest volgen, zodat hij eventueel over zou kunnen nemen als Uran om wat voor reden dan ook uit het klassement weg zou vallen.
Higuita zou een meer vrije rol krijgen, maar ook wat "speciale instructies" (knechtenwerk?) en zich verder vooral niet teveel moeten gaan inzetten om geen tijd te verliezen. Bij Carthy stond iets vergelijkbaars, maar dan veel vager (vrije vertaling: Carthy heeft een topjaar en gaat heel veel lol hebben in de Vuelta).
Toegegeven, Higuita maakt tot dusver een erg gretige indruk en Martinez is wat flets... maar écht geklommen is er nog niet natuurlijk.
edit: EF benoemt in recentere berichten wel dat Higuita momenteel goed in het AK staat, maar niet echt dat dat nu ook een doel is.
'@Jeffrey81
Martinez was ziek voor de Vuelta. Zou mij niets verbazen als Martinez de instructie heeft gekregen lekker op zijn gemak te doen in de eerste week om in de tweede week te knechten voor Uran en Higuita en mogelijk voor ritzeges te gaan.
Cathy zal moeten knechten en Higuita moet gewoon mee als reservekopman, zeker ook nu Uran gisteren tot tweemaal toe het asfalt gekust heeft.
Dat lijkt mij de meest logische verdeling nu.
Ik ga voor:
Lopez (C)
Roglic
Valverde
Uran
Higuita
Pogacar
Chaves
Nieve
Teuns
Durfde Teuns geen captain te maken, maar ik schat hem hoog in vandaag. Nieve gaat wellicht hogere ogen gooien dan Chaves. Uran over getwijfeld, door zijn valletjes. Padun ook overwogen, maar ik wist niet voor wie dus voor safe gegaan. Mooie etappe gewenst allemaal!
Toch vind ik Lopez ook niet écht overtuigend. Roglic is zéér attent, moet tijd goedmaken en het is de 1e week. Al stel je terecht de vraag of Roglic hier de kwaliteiten voor heeft.
Ik twijfelde nog even over Quintana, maar als nu Valverde meespringt met bijvoorbeeld een Formolo of Latour vanuit de Favorietengroep zit Quintana gevangen. Andersom zelfde verhaal.
M.a.w: Enige twee echt relevante keuzes voor vandaag zijn Roglic of Mal denk ik.
Ik heb ook Roglic als captain vandaag. Het is ook niet de ideale klim voor Lopez imo (die haalt zijn beste resultaten op wat meer lopende klimmen, zie bijvoorbeeld de etappe naar San Martino di Castrozza in de Giro dit jaar), daarnaast leek Roglic zondag beter en was Lopez als kopman een onbetrouwbare keuze in de Giro. Quintana, Uran en Valverde zijn me een te groot risico.
Lopez (C)
Izagirre
Roglic
Nairo
Bala
Latour
Higuita
Uran
Kelderman
Lopez (C) vandaag is het een ontzettende conjo berg om
verschil te maken. Percentages regelmatig ruim boven de 10 procent, naar bijna 2000 m. Morgen zie ik veel meer als een Valverde berg met een loper als slotklim.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.