Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 87 ... 144 145
Jofferde

278 punten vandaag

Nul verstand

'@Poeksel,

Ik zie dat je in de eerste de beste bergrit al Sam Bennett moet opstellen als opvulling. Had je dan niet beter wat meer klimmers mee kunnen nemen?

Ik heb dan 11 klassementsrenner. Kruijswijk is uitgeschakeld, maar verder heb ik:
Lopéz
Roglic
Valverde
Quintana
Chaves
Pogacar
Bennett
Kelderman
Izagirre
Latour

Of hoop je in andere ritten te scoren?

Laatst gewijzigd
DvH6

M'n hele team op Higuita na in de top 20; vanochtend op aanraden van niemand minder dan Uran Higuita boven Kelderman verkozen.. Naja, scheelt 2 punten en Higuita is in ieder geval weer op z'n plek gezet in m'n hoofd

Pietje Precies

Tja, komt ook door het wegvallen van Kruijswijk he.

Majka en Uran zijn tot dusver voor hun prijskaartje miskopen, maar pakken in ieder geval nog nog 20 (+6 via Bennett) en 16 punten. Kruijswijk (die ik hier op plek 7 had verwacht) pakt er 0.

Etappe 1 blijft mij wat dat betreft achtervolgen. Die dag al te veel punten verloren + letterlijk Kruijswijk verloren. Stijg iedere dag wel leuk (vandaag de top-1000 in), maar zal een lucky kopgroep nodig hebben om écht te stijgen.

Benzardi

Vandaag 251 puntjes gehaald, het hadden er meer kunnen zijn als ik Latour had opgesteld.
Maar ja ..........nu weer morgen, moeilijke rit om een beetje te kunnen voorspellen.
ik ga voor een mix maar welke weet ik nog niet.

nasibal

Had ik maar Guerreiro

Uiteraard vandaag netjes op het bankje gelaten

vasnd

Gestegen naar plekje 49 algemeen. Na het ttt debacle en Kruijswijk kwijtraken valt het me nog niet tegen.

MAL
Roglic
Quintana
Valverde
Pogacar
Chaves
Formolo
Kelderman
Higuita

Ik vond het helemaal niet zo'n vervelende etappe om te zien. Nota bene Valverde in de aanval, dat zie je niet vaak genoeg!

Laatst gewijzigd
bartje

Ik heb elke etappe boven het gemiddelde gescoord en toch zak ik iedere dag een procentje. Dat geeft wel aan dat maar weinig spelers wegzakken. Het is wat het is.

En? Morgen voor de aanvallers? Die andere J.Herrada? Gilbert? Pakt de Gendt er eentje mee?

Zadelpen

Plof zojuist getint tevens rondgebuikt neder op mijn eigen sofa. Even uitblazen, zappend richting eurosport. En direct pak ik mijn 2nd screen er bij met reeds geopende Scorito pagina. Over mijn schouder hoor ik een zachte kreet van ingehouden walging... “ah nee he.....”. Even ontstaat er een sur plas maar krijg al snel het sein op groen. Het is koers!

Spanje is altijd wel zo een beetje hetzelfde he. Bloedheet, slecht geregeld, paaltjes midden op de weg, en je ziet iedereen aan het begin van de reis al helemaal er door heen zakken. En dat je dan op de laatste dag ook altijd zo vroeg je hotelkamer uit moet, helpt ook niet mee natuurlijk. Maar goed, de Vuelta!

Ben nog niet helemaal op de hoogte van het hoe en waarom maar er heerst momenteel een ongekende team Zadelpen bekertjes hype! En dat is uiteraard niet geheel onverwachts te noemen. Zij scoren tot zover een fabelachtige 95%. Let wel.... na dag 1 stond dit olijke talentenclubje op een schaarse 40%.

Tsja.... dat is lekker thuis komen!

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Nul verstand: Ik had zover ik zie de optimale opstelling vandaag (inclusief kopmankeuze en Sam Bennett dus).

Tot nu toe gingen de dagopstellingen sowieso goed, daarmee compenseer ik de foute keuzes bij het kiezen van de twintig renners. Maar het zal vast geen feest blijven.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

294 punten vandaag. Alle renners in de punten inclusief Oscarito :-).

Na een drama start is de staart van de subtop in zicht. Laat dit soort aankomsten maar lekker komen. Viva Espana!

Wouter Zin

Zoals ik nu zie was in mijn ideale team Quintana en Pogacar een betere keuze geweest dan Kruijswijk en Hart...echter had ik dan keuzes moeten maken binnen mijn team van vandaag omdat ik Kruijswijk en Hart niet opgesteld had...
Vandaag de verloren plekken van gisteren weer terug genomen en weer op 85,8%...morgen mogen de aanvallers het gaan proberen + misschien LLS...

Wouter Zin

Zie net dat Hofstede en Power een uur(!) hebben verloren op de ritwinnaar...mogen ze zoveel verliezen? Wel erg veel

Poeksel

In het algemeen klassement? Ja hoor.

Nul verstand

Morgen kan weer zo'n frustrerende dag worden dat jouw renners niet in de vlucht zitten. Op voorhand denk ik dat ik een aardig teampie heb voor morgen:

Voor de zekere punten:
Lopéz
Roglic
Valverde
Quintana
Izagirre (gaat misschien wel in de aanval, aangezien hij op ruimere afstand staat)

Aanvallers:
Thomas de Gendt
Phillipe Gilbert
Jesus Herrada

Twijfel alleen nog tussen Boasson Hagen en Pogacar. Weet niet of Hagen alleen wil sprinten of ook in dit soort ritjes mee wil doen.

mentsjov

Nummers 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 16 vandaag. Bergteam is op de afspraak!

arjenzvob

240 punten. Hmm... nog 95% maar iets minder positief gestemd.
Morgen lekker vluchten

user26842

290 punten vandaag en zit op een heerlijke 99%

Alle renners vandaag in de punten en Valverde als kopman!

Morgen word het een mix met Gilbert en de gendt en natuurlijk lls

Poco2011

226 punten vandaag, blijf stug hangen rond de 7200e plaats dus morgen maar eens kijken of ik wat verrassings elementen kan toepassen....

Voor de zekere punten:
MAL
Roglic
Valverde
Uran

De aanvallers:
DeGendt
S. Henao
P. Gilbert
Jesus Herrada

Twijfel:
S. Bennet (voor zekere puntjes)
Z. Stybar (die natuurlijk meer kan dan alleen kasseien)
T. Pogacar ( 9e algemeen, 2e jongerenklassement)

Achteraf was mijn keuze voor Kruiswijk ipv Quintana niet de juiste maar daar hebben meer mensen mee te kampen.
Die 2 mil. voor T. G. Hart had ik ook beter kunnen besteden.
Zowel Hart als Poels zakten wat mij betreft hard door het ijs vandaag....

Nul verstand

Uran gaat er nog wel doorzakken in de komende dagen

Aadjenr11

Vandaag wederom gestegen. Kelderman beter op de bank kunnen laten en moeten kiezen voor de zekere punten van Benett. Zeer tevreden, maar Martinez is het helaas nog niet. Morgen denk ik maar een plekje inruimen voor Gilbert, Aranburu, Teuns en de Gendt.

Nul verstand

'@iL PirAadta,

Handig dat Teuns nog zo kort staat..

ditisdavid

Was oorspronkelijk van plan een vluchter kopman te maken morgen, maar zonder wetenschap welke vluchters in vorm zijn en het feit dat er nog geen enkele keer een grote groep is weggereden doet me toch naar Valverde neigen. Gezien het eerste uur grotendeels oploopt morgen kunnen de mindere klimmers waarschijnlijk niet mee in de vlucht morgen, dat zal ook een rol spelen in de samenstelling denk ik.

Laatst gewijzigd
siets

'@ditisdavid. Daarmee twijfel ik dan ook aan het opstellen van Gilbert.. denk eigenlijk dat dit net wat te zwaar is. Alternatief is echter Martinez, die verwacht ik niet in een kopgroep en gaat het vanuit de favorieten ook niet doen.. Is wat mij betreft nog wat te vroeg om al voor 'safe' punten van S. Bennett te gaan..

Ludi

Wie weet wint bennett morgen wel joh, als nairoman een vlakke aankomst kan winnen... ;)

1 2 ... 87 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.