'@Poeksel ik zou dat wel aandurven, maar heb hem niet in mijn team. Had voor Hart gekozen vooraf vanwege een meer stabiele faktor, maar ja hoe die momenteel in de rondte rijdt, zie ik hem niet van de bank komen voorlopig. Misschien voor de tijdrit, of hij zal snel aan een wederopstanding moeten doen.
Heb Izagirre last minute geselecteerd ipv Bennett. Ik dacht: zul je zien dat de kopgroep het straks haalt en dan eindigt Bennett 21ste ofzo in de rituitslag. Lopéz zie ik vandaag de leiderstrui wel heroveren ten koste van Teuns. Dat levert 8 punten op + 3 de drie zekere teampunten door de jongerentrui van Lopez. Een ritzege van Lopez zou nog meer punten voor Izagirre opleveren, maar daar ga ik maar niet vanuit.
Hier een vergelijkbare denkwijze, maar dan met Sanchez die ik erin gezet heb voor Aru.
Hoewel Aru er gisteren gewoon bij zat, was hij in zijn interview toch niet heel positief gestemd over zijn fysieke gesteldheid. Met name dat ie geen kracht kon zetten vond ik vervelend nieuws, zeker met die twee hele steile stukjes in de slotklim. Sanchez was een redelijk alternatief voor tenmiste 3, en misschien wel 21 team/truipunten.
Mooi dat Bahrain het gat zo kort heeft gehouden (en knap stom van ze). Ik had niet verwacht dat Movistar of Astana zou gaan controleren, zodoende dus op plek 9 voor Tao gegaan i.p.v. Bennett/Martinez/Higuita.
Maar met MAL (C), Valverde, Roglic, Quintana, Cháves, Pogacar, Poels, Oscar Rodriguez (en Tao) zou dit een mooie score moeten worden!
En hopelijk ook kassa voor de portemonnee (op het moment dat Movistar op kop kwam direct op MAL gezet) :)
Hoe kan Movistar nog 1e staan in het ploegenklassement? Als ik de eerste 3 renners van TJV en Movistar optel dan scheelt het toch 9 min...Roglic en Gesink t.o.v. Valverde en Quintana is te verwaarlozen. Bennett (3e) TJV t.o.v. Soler (3e Movistar) is 3.29 t.o.v. 12.09...iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Zeker na de inspanning van gisteren verwacht ik absoluut niet dat Teuns dit aan kan qua truibehoud. Heeft slechts 1 minuut voorsprong op MAL. Op dit monsterding kan ie alleen al in de laatste kilometer een minuut verliezen. Maar hij kan wel 'gewoon' top 15 rijden.
Klopt, in het ploegenklassement gaat het iedere etappe om de eerste drie renners van de ploeg. Vandaar dat Movistar regelmatig etappes controleert wanneer ze niet meezitten en soms juist meezitten met iemand als Oliveira terwijl die eigenlijk niet kan winnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.