Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 97 ... 144 145
arjenzvob

Haha Kannibaal. Mooi geschreven en dat had ik ook gevonden als je me geen gelijk gaf 😉

Rawolf

Quintana verplichte kost? Hij had een allerminst overtuigende Tour achter de rug.

Ajvenema

Quintana was absoluut geen verplichte kost. Wat mij betreft was dat eerder Uran, maarja he, daar kom je nu ook niet meer mee weg:)

Aadjenr11

'@kanibaal Weet niet of betoog het juiste woord is, maar puik betoog! Ik sloeg er zo steil van achterover dat ik bijna Knox out ging.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het leek me vooraf dat het (afgezien van Bennett) niet nodig was te investeren in dure sprinters, en dan heb je dus vanzelf geld over om wel alle dure klassementsrenners te nemen. Ik nam ze dus allemaal vanaf 3M (zeker na het wegvallen van Carapaz). Dat pakt wat minder goed uit vanwege het wegvallen van Kruijswijk en Uran, maar op zich sta ik wel achter de keuzes.

Met het wegvallen van die twee is mijn bergteam nog steeds niet slecht, maar niet goed genoeg om met de absolute top mee te doen, dus weer twintig plekken gezakt. Al was ik niet gezakt met de optimale dagopstelling.

Nul verstand

Nu proberen om mijn 51ste plek te verbeteren...

Hierbij kan ik wel wat hulp gebruiken.

Lopez, Roglic, Valverde, Quintana en Izagirre zit ik erin voor de zekere punten, geen twijfel.

Als aanvallers heb ik De Gendt, Herrada en Gilbert (geinig dat die drie trouwens topfavoriet zijn bij de voorbeschouwing. Gilbert twijfel ik over om in te zien, gezien de inspanningen van vandaag.

Het team dat ik in gedachten heb:
Lopez
Roglic
Valverde
Quintana
Izagirre

De Gendt
Herrada
Gilbert

Daarnaast twijfel ik over mijn 9de renner. Twijfel tussen Sam Bennett (zekere acht punten) of EBH (vanuit de ontspanning). Daarnaast heb ik Mezgec en Venturini ook nog... HELLUP!!

Jeffrey81

Ik zou allereerst nog even naar het puntenklassement kijken Nul Verstand ;)

Jofferde

Aparte voorbeschouwing van WF.
Verwachten duidelijk geen sprint en verwachten dus niets van Gaviria, EBH, Mezgec etc

Hoe denken jullie hier overigens over?

Nul verstand

Misschien dat Hagen, Mezgec en Venturini in de vlucht gaan? Als alleen Mitchellton wil controleren, is het niet te doen. Verwacht sowieso dat die klim te lastig is voor Mezgec en Venturini. Hagen vind ik dan weer een ander verhaal. Die heeft dit soort ritten in het verleden afgemaakt, weet ook Bauke Mollema;)

Jeffrey81

Mijn vingers jeuken overigens om het verkeerde aannames en enkele onwaarheden bevattende, gemakshalve wat details weglatende, en bovenal nogal gekleurde verhaal van de Kannibaal te corrigeren, maar ik heb al twee keer gezegd "punt en streep", dus ik laat het erbij, om niet wederom in een zinloze discussie terecht te komen....

Al is het tegelijkertijd zo dat jullie me daartoe wel kunnen provoceren. Dat is al gebleken ;)

arjenzvob

Waarom zou het gekleurd zijn Jeffrey? Ik ken Kannibaal niet, en hij ons niet. Kijkt er juist neutraal naar, en dat is leuk om te lezen.

En zo zinloos was de discussie niet. Kannibaal heeft je een aantal waardevolle tips gegeven :)

@Nul Verstand: die klim is echt pittig. Net als in etappe 2 verwacht ik weinig tot geen sprinters vooraan. Heel misschien Mezgec.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Nul verstand, ik zou Herrada thuislaten. Te makkelijke etappe en geen aankomst bergop voor hem. Heeft z'n etappe ook al binnen dus zie hem eerder voor de bergtrui gaan eigenlijk.

EBH misschien vanuit de vroege vlucht? Zal er wel afgereden op die klim maar is zo'n renner met inhoud die daarna nog terug kan komen.

Nul verstand

'@Random,

Bedankt voor je bericht. Wat betreft Herrada denk ik dat je gelijk hebt. Zal zich inderdaad wel sparen voor een lastigere rit in week 2. Inderaad, dat morgen weinig bergpunten te verdienen zijn, vergroot zijn aanvalslust ook niet.

EBH maak ik kopman. Denk dat de kans 90% is dat een vluchter wint, maar mocht dat niet het geval zijn, dan kan hij nog naar een mooie ereplaats sprinten.

Gilbert wilde ik ook al niet meenemen, maar die ga ik nog eens overwegen.. Nu ik erover nadenk, Gilbert is in opbouw naar het WK (vandaar wat het misschien ook niet verstandig om hem mee te nemen). Omdat-ie in opbouw is, lijkt het me sterk dat hij twee dagen achter elkaar volle bak gaat. Die valt dus ook af.

M'n team:
Lopez
Roglic
Valverde
Quintana
Izagirre

De Gendt

EBH (C)
Mezgec
Venturini, ik doe eens gek:)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik heb geen idee waarom het gekleurd is, maar het is echt zo. Ik maak al vanaf (vrij vertaald) "het is niet vreemd dat Arjen Knox geen klassementsrenner vind, want dat vind ik ook" geen enkele kans meer, en dingen als "begrijpelijkerwijze", "vreemde definitie", "ellenlange tirade" hebben ook niets met een neutraal standpunt te maken. De laatste is zelfs pertinent onwaar.

Maar vooruit: Ja, ik had het beter uit moeten leggen. Zowel wat ik met "klassementsrenner" bedoelde (en nee, dat is niet "een renner die door Scorito of PCS als zodanig wordt geklasseerd, zoals wordt aangenomen) als wat ik bedoelde met "zeurpiet ;)" want die knipoog is schijnbaar ook jou volledig ontgaan.... en eigenlijk had het hele verhaal daar moeten eindigen, maar je ging erop in en daarna liet ik het escaleren.

SvenVDB

Hier toch een tegenvallende uitslag vandaag met slechts 289 punten. Latour, Kelderman en Kuss had ik iets hoger verwacht vandaag. Jammer, maar helaas!

Ik verschiet er toch van dat Quintana zoveel gekozen is, achteraf een goede keuze zo blijkt, maar ik heb hem nooit overwogen.

Pim96

Een team samenstellen voor morgen is met toch een potje lastig weer. Van de sprinters ga ik alleen Venturini en Mezgec meenemen. Verder een mix van trui/teampunten en toch Gilbert mee denk ik.

Kopman ben ik nog niet uit. Waar gaan jullie voor?

Ps. Hoezo krijgt Aberasturi in hemelsnaam een ster van scorito?

Jeffrey81

Kuss was jammer ja. 21e.... Grrrr

Maar ik vind hem wel een sterke indruk maken. De enige reden dat ie van kop af ging was dat het ontplofte door de aanval van Quintana. Voor ons zonde dat die aanval al zo vroeg kwam...

Treenert

Duidelijke taal:
"Morgen doen we het normaal wat rustiger aan, maar vanaf Andorra kijken we weer wat de mogelijkheden zijn. Ik zal het zeker nog opnieuw proberen. Ik ben al heel tevreden over mijn seizoen, maar er komen nog enkele mooie kansen aan, dus ik blijf gemotiveerd."

Morgen maar ff banken dan.

Nul verstand

'@Treenert, over wie heb je het?

siets

Klinkt als Gilbert, maar kan het interview dan niet vinden..

Jofferde

Dit gaat over Teuns: https://sporza.be/nl/2019/08/30/teuns-een-dag-in-het-rood-toen-movistar-overnam-wist-ik-dat-h/

Zou dit betekenen dat ook Padun het rustiger aan gaat doen? Of praat hij alleen over zichzelf?

arjenzvob

Over Teuns, Nul Verstand. Interview op sporza

Koks colonne

Woorden van Teuns

Yskoud

die klim veel te steil voor de sprinters, alleen als ze meegaan in de vlucht maken ze kans. zoals vorig jaar Trentin.

Morgen voor tupe Rojas denk ik.

97% trouwens en stijgende

Aadjenr11

Weer zo’n rit waarmee je verschillen kan goedmaken of keihard op je plaat gaat. Lastige keuzes zeker nu ik de 99% bijna aantik. Voorlopige selectie voor morgen:

De Gendt (c)
Oehoeroeboeroe
Gilbert
Mezgec
EBH

MAL
Roglic
Izagirre
Valverde

Twijfel nog om Martinez erin te gooien voor Gilbert.

1 2 ... 97 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.