Nog even een update van de eerste wedstijd per speelronde nav de laatste wijzigingen in het speelschema. Geen Feyenoord meer, wel nóg meer Almere City.
Speelronde 5: PSV - NEC / Twente - PEC
Speelronde 6: PEC - AZ
Speelronde 7: Heracles - Heerenveen
Speelronde 8: Almere City - Willem II
Speelronde 9: Sparta - Almere City
Speelronde 10: Almere City - NEC
Speelronde 11: Willem II - Twente
Speelronde 12: Utrecht - Heracles
Speelronde 13: Go Ahead Eagles - Almere City
Speelronde 14: Heerenveen - RKC
Speelronde 15: PSV - Twente
Speelronde 16: PEC - Willem II
Speelronde 17: RKC - PEC
AZ speelt welliswaar 8x thuis maar ze hebben maar weinig 'makkelijke potjes'
Van de 8 thuis wedstrijden:
* zijn er 3 die een grote kans op verlies hebben (PSV / Twente / Ajax)
* zijn er 2 taaie potten (Heerenveen en Utrecht)
* Maar 3 waar je toch een zekere overwinning kan verwachten (Willem II / Go Ahead / Heracles)
En van de 5 uitwedstrijden :
* 1 kans op verlies (Feyenoord)
* 2 taaie potten (PEC en Sparta)
* 2 makkelijke (NAC/Fortuna)
Al met al vind ik dat niet een heel gunstig programma. Te weinig 'makkelijke' potten
Gezien het speelschema denk ik echter dat Twente het vaker niet dan wel moeilijk gaat hebben eerlijk gezegd. Zie in Steijn ook een potentiële verschilmaker, waar velen denk ik voor Tillman kiezen. Of zijn er mensen die Tillman én Steijn kiezen?
Olij met didillon of de keijzer is best interessant voor de keepers. Dan heb je voor 3 of 3,5 2 keepers. Dit past ook prima in het schema. In de lastige wedstrijden van Sparta kan je de keeper van Heracles opstellen. Dit is geen zekerheid, maar je houdt veel geld over. Zijn er mensen die dit overwegen.
Heerenveen komend weekend zie ik ze 'gewoon' 1/2-0 winnen. Utrecht is wat lastiger maar die zijn uit nou ook weer niet zo heel goed. PEC is echt een makkie heb je hun zien voetballen? Ik schat ze wel wat positiever in en eigen kwaliteiten weegt daarin ook mee voor mij
Speelschema Twente vooral de eerste 7 makkelijk. Die 6 daarna niet. Tot nu toe elke pot een goal tegen en vooral achterin met Propper en Smal flink wat ingeleverd. Buiten Lammers om mij niet gezien. Heb overigens Steijn en Tillman allebei niet
Voor mij Owusu, nul twijfel. Vorig jaar heb ik een beker gewonnen in UK door mijn defensie. Dus investeren in de achterhoede kan wel degelijk lonen, je moet gewoon gaan inschatten hoe ze gaan presteren qua tegengoals en dat blijft lastig.
dat ben ik zeer zeker wel aan het proberen (Tillman & Steijn), maar met veerman, luuk, gimenez en lammers wordt dit heel erg lastig.
Ben bang dat ik Gimenez moet downgraden naar Bakayoko, maar dat wil ik eigenlijk niet
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.