Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 356 ... 372 373
Astarloa
Scoritop
#8875
Wellicht ja. Met het oog op het Europees voetbal. Wat vaker wissel of er vroeg af. Begrijp me n...

Rouleren gaat absoluut gebeuren bij spelers van de top 5. Maar aangezien je daar toch niks zinnigs over kan zeggen zou ik dat niet te veel laten meespelen in je keuzes.

Ben Nihilisty
Ben Van Heck
#8873
Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt. Echter verwacht ik gezien de kwaliteiten van Santi en de (waa...

Dat snap ik, maar ik denk dus dat je alleen moet vasthouden aan dat je veel van hem verwacht; niet zozeer dat je verwacht dat anderen hem niet nemen. Het is niet zo zwart-wit in je uiteindelijke keuze uiteraard, want budget is op vele manieren te besteden, maar een betere vraag is wat mij betreft al of je verwacht dat Gimenez (significant) meer punten oplevert dan bijvoorbeeld Bakayoko of Veerman, of een andere naam uit het hogere segment (edit: liefst eigenlijk wel uit dezelfde linie trouwens, in alle eerlijkheid; dus Veerman is al een minder sterk voorbeeld, maar die kwam qua budget exacter overeen haha). Als Gimenez er 10 maakt in de eerste seizoenshelft dan heeft hij het best prima gedaan, maar mis je daardoor Bakayoko die 8 goals en 7 assists achter zijn naam heeft staan, dan schiet je daar niet zoveel mee op. 

Overigens pakte ik hier Gimenez als voorbeeld omdat jullie hem hier toevallig even onder de noemer 'verschilmaker' bespraken, maar m'n betoog gaat eigenlijk nog een stuk meer op voor mensen die dat zoeken bij de Weghorsten en de Tils van deze wereld. Tuurlijk, ook daar geldt weer: verwacht je dat ze hun punten gaan opleveren, dan moet je ze vooral pakken. Maar ik merk dat mensen naar dat soort namen neigen in de eerste plaats ómdat anderen dat niet gaan doen, en ze er (als min of meer bijkomstigheid) eventueel puntenpotentie in zien. Dat pakt één keer leuk uit (bijvoorbeeld Weghorst die 10x als invaller scoort, zou hard aantikken), maar daartegenover staat waarschijnlijk(er) 10x een verkeerde keuze, en dan zit je met je grote investering die anderen niet hebben gedaan. Als je kijkt naar wat anderen doen, dan is mijn idee dat je beter de vraag kan stellen 'kan ik speler x dan wel echt missen, als alle anderen hem gaan selecteren?' dan dat je kijkt naar wat anderen níet doen (er zal vaak immers ook wel een reden zijn dát anderen zich er niet aan gaan wagen ;)). 

Laatst gewijzigd
ralfinho77
Scoritop
#8869
Is Lammers wel dé vaste spits van Twente? Gaat hij niet in een roulatiesysteem met RvW? 

Lammers is echt wel de vaste spits.

Ben Van Heck

Mee eens ja, zeker wat betreft Til en Weghorst. Zo'n Gimenez/Bakayoko discussie is natuurlijk compleet nutteloos en valt enkel wat over te zeggen als je, net als ik, het de 1 miljoen extra waard vind omdat IK denk dat hij meer punten op gaat leveren dan Bakayoko. Thanks voor je input in ieder geval!

mirkodek
Ben Nihilisty
#8877
Dat snap ik, maar ik denk dus dat je alleen moet vasthouden aan dat je veel van hem verwacht; niet z...

Goed betoog!

Zelf kies ik Til niet als 'verschilmaker' maar omdat ik hem qua punten niet zoveel zie ontlopen tov Tillman. Met het Europese programma zie ik Til in veel competitiewedstrijden als basis start of minimaal in de rust invallen. En hij levert altijd. En dan kun je met die 2 miljoen leukere dingen doen. Ik heb Gonzalez zelf niet, maar durf wel te zeggen dat Gonzalez + Til meer punten oplevert dan Tillman. Of in een andere linie Godts bijvoorbeeld.

hansotjes
mirkodek
#8880
Goed betoog! Zelf kies ik Til niet als 'verschilmaker' maar omdat ik hem qua punten niet zoveel zie...

Hier sluit ik me volledig bij aan!
Til moet de Tillman van anderen neutraliseren en in de breedte kan je dan het verschil maken (hopelijk).
Alle knopen zijn hier doorgehakt, dus succes allemaal met de laatste loodjes!

Voor het eerst (sinds ik scorito speel denk ik) geen feyenoorder in mn team, maar als ajacied kan ik daar mee leven 😉

ralfinho77

Ik denk dat Santi de eerste seizoenshelft alles raak schoot wat maar op goal ging. De tweede seizoenshelft lukte niks meer en was hij ook helemaal op. Dat viel mij wel op. Zo goed als hij het eerste seizoenshelft gaat hij niet worden, maar zo slecht als de 2e seizoenshelft ook niet. Ik zit even te rekenen hoeveel punten moet Santi gaan halen voor die 5 miljoen. Ik verwacht dat hij er wel tussen de 15 en 20 gaat maken plus nog wat assist. Lammers is 4 miljoen ik denk dat je die afweging moet maken verwacht je hetzelfde puntenpotentieel van beide. En is het wel zeker dat Lammers de pingels gaat nemen. Dat weet ik nog niet zo?

Ben Nihilisty
Ben Van Heck
#8879
Mee eens ja, zeker wat betreft Til en Weghorst. Zo'n Gimenez/Bakayoko discussie is natuurlijk comple...

Ja heb je helemaal gelijk in hoor! Was meer om het punt conreet en overzichtelijk te houden, maar doet inderdaad absoluut geen recht aan de afwegingen die je moet maken haha.

Sambonhof
ralfinho77
#8838
Wie denken jullie dat de penalty's bij Ajax gaat nemen? Brobbey heeft er een paar gemist en berghuis...

Voor Scorito is Berghuis maar 1 wedstrijd geblesseerd (tegen GAE). De wedstrijd tegen Utrecht is afgelast deze week en daarna spelen ze een inhaal wedstrijd tegen Fortuna. Als het goed is kan hij de 2e Scorito wedstrijd wel weer mee doen (volgens NOS), maar dat blijft natuurlijk een gokje

mirkodek
ralfinho77
#8882
Ik denk dat Santi de eerste seizoenshelft alles raak schoot wat maar op goal ging. De tweede seizoen...

Ik vind Lammers een hele goede spits (had hem graag bij Ajax gezien) met heel veel potentie. Alleen heeft hij volgens mij voor het laatst een heel seizoen gespeeld in 2018. Bij hem heb ik dus echt m'n twijfels over z'n blessuregevoeligheid. En dan is 4 miljoen erg veel. Voor datzelfde geld heb je een Bakayoko die waarschijnlijk ongeveer hetzelfde aantal punten gaat halen, maar wel met meer zekerheid (naar mijn mening).

ralfinho77
mirkodek
#8885
Ik vind Lammers een hele goede spits (had hem graag bij Ajax gezien) met heel veel potentie. Alleen...

En voor een miljoen meer heb je Santi. Lammers is zeer blessuregevoelig.

stefbeukers

-

Laatst gewijzigd
mirkodek
stefbeukers
#8887
-

Ik ken je team verder niet maar als dit de keuze is dan is het toch altijd keuze B?

Zoals gezegd gaan Til en Tillman elkaar niet al teveel ontlopen. Hancko is veel voorin te vinden en gaat wel een paar goaltjes maken en assists geven. Sutalo misschien 1. Guillaume is bankzitter bij degradatiekandidaat waar Vaessen eerste spits is. En Sandra speelt als aanvaller bij een prima team en gaat altijd meer punten scoren dan Garbett bij een heel matig team.

BarryE1
Ben Nihilisty
#8877
Dat snap ik, maar ik denk dus dat je alleen moet vasthouden aan dat je veel van hem verwacht; niet z...

Mooi betoog. Het is altijd de som van het elftal van de één versus de som van het elftal van de ander. Het is zoveel meer dan alleen het juiste 500k pareltje vinden bijvoorbeeld. Of speler X versus speler Y. Het is met het beschikbare budget zoveel mogelijk puntenpotentieel kopen en dan per speelronde zoveel mogelijk van dat potentieel ook daadwerkelijk op het veld zetten. Dat is over het algemeen ook de reden dat zo'n namen rijtje als speler A, B, C versus speler D,E,F niet werkt. Je vergelijkt dan maar 3 puzzelstukjes van de hele puzzel met elkaar. Iedereen kan op de onderbuik een voorkeur uitspreken over het rijtje namen maar niemand kan een goed oordeel vellen over wat het doet in de totale puzzel. 

Overigens moet ik nog wel eens lachend terugdenken aan onze discussie over het 5e verdedigers plekje. De ironie is namelijk dat alles goed in elkaar valt als... nou ja, hoef de zin niet af te maken denk ik. 

 

stefbeukers

"Feyenoord verwacht dat Hwang donderdag tegen Bayer 04 Leverkusen wel zijn debuut kan maken.

Donderdagochtend meldde Hwang zich wel gewoon op het trainingscomplex en dat deed hij met een grote glimlach."

Krijg nu toch wel flinke FOMO voor Hwang... Als hij slechts één wedstrijd mist is het wel te overzien...

https://www.fr12.nl/nieuws/in-beom-hwang-nog-niet-inzetbaar-voor-feyenoord

BarryE1
mirkodek
#8888
Ik ken je team verder niet maar als dit de keuze is dan is het toch altijd keuze B? Zoals gezegd ga...

Voor wat het waard is: Guillaume is geen bankzitter, was geschorst. En voor wat betreft Garbett moet je maar even naar Peli luisteren ;-)

BarryE1
stefbeukers
#8890
"Feyenoord verwacht dat Hwang donderdag tegen Bayer 04 Leverkusen wel zijn debuut kan maken. Donder...

Is Hwang the g.o.a.t.? 

[email protected] van de Laar
stefbeukers
#8887
-

Persoonlijk optie B meer uitgebreid punten potentieel.

Ik weet zeker dat Guus veel punten gaat scoren, maar verwacht Saibari en Schouten en Babadi ook nog veel te zien spelen. Wat niet altijd gaat helpen voor een basisplaats.

In dit geval kies ik voor Tilmann, verwacht meer doelpunten en assists ook omdat de linksbuitenpositie een optie is en normaliter als een van de eerste op het wedstrijdformulier staat bij PSV.

Budget technisch (6) miljoen is dat een behoorlijke uitgaven en met zo een prijs moet je overwegen of hij dit waard gaat zijn. In mijn ogen (subjectief gezien) is hij dat zeker. 

 

 

Laatst gewijzigd
Peli
BarryE1
#8891
Voor wat het waard is: Guillaume is geen bankzitter, was geschorst. En voor wat betreft Garbett moet...

Nee joh, fout. Nooit naar Peli luisteren 😄

Ben Nihilisty
BarryE1
#8889
Mooi betoog. Het is altijd de som van het elftal van de één versus de som van het elft...

Hahaha fair, laat ik daar ook nog even snel aan toevoegen dat ikzelf ook absoluut geen alwetend orakel ben! Sigurgeirsson staat er overigens verdulleme niet eens meer bij me in ;)

Dimitrofiets

Haye 1250000

ralfinho77
mirkodek
#8888
Ik ken je team verder niet maar als dit de keuze is dan is het toch altijd keuze B? Zoals gezegd ga...

Ik denk dat tilman echt wel veel meer punten gaat opleveren dan til. Natuurlijk is het verschil 2 miljoen. Alleen kan tilman ook nog op linksbuiten spelen. Staat nu de hele tijd in de basis. Vorig jaar 17 basis toch 9 goals en assists. Plus nog maar 22 jaar. Ik denk dat hier nog veel rek in zit in deze jongen. Voor 4 miljoen heb je ook een timber of 2 goede van 2 miljoen. Het is maar net welke afwegingen je maakt.

Astarloa

Ik heb wel sterk het idee dat mensen heel driftig aan het zoeken zijn naar redenen om iemand niet te picken om hun eigen andere optie te rechtvaardigen. Lees nu dat Lammers blessuregevoelig is, die heeft in 2019 een knieblessure gehad en daarna niet heel veel meer. Voor Tillman ook zoiets. Grote kans dat je alternatief ook een blessureverleden heeft maar zoek dat dan gewoon ff op i.p.v. maar simpelweg te roepen dat iemand zo blessuregevoelig is. 

Ben Van Heck

Denk je je team af te hebben, komt hoofdpijndossier Hwang weer om de hoek kijken. Kan hem in principe wel inpassen, ten koste van Santi of Tillman. Lastig zeg

Hay
Astarloa
#8876
Rouleren gaat absoluut gebeuren bij spelers van de top 5. Maar aangezien je daar toch niks zinnigs o...

En in de praktijk valt dit in het algemeen reuze mee. Kijk maar eens naar de ploegen die vorig jaar Europees speelden, en dan in de eerste seizoenshelft.

1 2 ... 356 ... 372 373

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.