Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 563 ... 627 628
Peli
Garmin van Buuren
Er zijn nu zoveel dure jongens geblesseerd of niet zeker van een basisplaats dat er straks zoveel ge...

Daar neig ik nu ook naar, die zie ik eerder weer op schot raken dan Parrott. 

Ben ook erg benieuwd of Bounida aankomend weekend wèèr een basisplaats heeft. Zo ja, dan gaat hij hier zeker weten mee in de overweging.

Rubik
Peli
Daar neig ik nu ook naar, die zie ik eerder weer op schot raken dan Parrott.  Ben ook erg benieuwd o...

Ja alle dure jongens (Ueda, Pepi, Parrott / Gloukh, Steijn, Mijnans) hebben inmiddels wel een krasje. Ueda zie ik inderdaad sneller weer in vorm komen, anderzijds zie ik Parrott eerder - zonder aankondiging van vorm - een hattrick binnen leggen.

Alternatief voor mij wordt om met het overgebleven budget, Pepi mee te nemen als 5e aanvaller. Dus 2 á 3 aanvallers (voor een 3-5-2 of 3-4-3) die in het begin een prima programma hebben, voor in de basis. Aanvaller #4 á 750k die later aanvaller #5 wordt, zodra Pepi weer gaat spelen.

Astarloa

Hoe beoordelen jullie of je Ueda of Parrott of welke spits dan ook gaan kiezen. Het klinkt nu allemaal behoorlijk random en paniekerig. Zet je er een bepaald aantal te verwachten doelpunten naast die bij de prijs past of kijken jullie naar het aantal wedstrijden waarbij ze een zekere captain zijn? Ik vind 6,5 miljoen echt veel te veel. Dat betaal je voor Haaland zeg maar, maar daarvan weet je dat hij ze maakt en je hem zo goed als ieder weekend captain kan maken. Die zal nooit 5 of 6 wedstrijden droog staan. Misschien niet helemaal te vergelijken maar ik zie voor Ueda gewoon echt zat prima vervangers voor veel minder geld. Ik moet alleen even naar het programma kijken om te zien waar ik Ueda 100% zeker captain zal maken en of ik in dat weekend dus een bekwame andere captain heb. Maar goed, of het bespaarde geld vervolgens meer punten oplevert als je het verdeelt is weer een andere discussie. Maar ik vraag me dus wel eens af waarop jullie je keuze baseren aangezien het hier vaak klinkt als random.

Peli
Astarloa
Hoe beoordelen jullie of je Ueda of Parrott of welke spits dan ook gaan kiezen. Het klinkt nu allema...

Random is het uiteraard geenszins. En paniekerig al helemaal niet.

Zelf kijk ik naar de combinatie: resterend programma + captain mogelijkheden + goal potentie. In dat geval valt Parrott af (en blijft Ueda dus over). 

Dat Ueda onwijs duur is ben ik met je eens. Maar gezien het budget dat we overhouden na het wegvallen (om welke redenen dan ook) van enkele/vele duurdere jongens, vind ik Ueda's prijs niet zo interessant.

Naast Ueda heb ik nu verder de (wat goedkopere) centrumspitsen staan waar ik ook goals van verwacht, dus die neem ik sowieso al mee.

Maar we hebben nog ruim de tijd. Wie weet wat voor ingevingen we nog gaan krijgen 🤷🏾‍♂️

Laatst gewijzigd
Ab Normaal
HZ57
De topcoach spellen worden steeds lastiger. Er is geen pijl op te trekken wie er wel speelt en wie n...

Klopt, ik merk dat ik er daardoor steeds minder plezier in krijg. Een captain wisselen voor aanvang van zijn wedstrijd was een prima verbetering. Maar wat mij betreft zou dit ook mogen veranderen voor bank en basis wisselen totdat de wedstrijd begonnen is. Al die nullers in je basis begint knap vervelend te worden.

Nijmos
Ab Normaal
Klopt, ik merk dat ik er daardoor steeds minder plezier in krijg. Een captain wisselen voor aanvang...

Is toch vooral in de winterstop een probleem. Daar buiten middelt het zich wel uit.

Ab Normaal
Nijmos
Is toch vooral in de winterstop een probleem. Daar buiten middelt het zich wel uit.

Absoluut niet. Zeker in de UK is het helemaal een probleem. En ik snap die trainers van de topteams wel hoor. Met al die competities is het onmogelijk om niet te rouleren, maar daar zit je nog vaker met nullers in je basis.

Thijs1986

Ik vind het hele uitzoeken, clubwatchers volgen, etc etc. om je zo optimaal mogelijk te prepareren part of the game en ook charme van het spel. Zo kan je je juist onderscheiden van andere spelers met je onderzoek, en daar is altijd winst te halen.  Als we het te makkelijk gaan maken, gaat de lol er juist af. 

BartB
Thijs1986
Ik vind het hele uitzoeken, clubwatchers volgen, etc etc. om je zo optimaal mogelijk te prepareren p...

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Ik zie in mijn vrienden subleague toch elk jaar weer vrienden die spelers hebben geselecteerd die uit de basis lijken te verdwijnen. Puur omdat ze niet genoeg bezig zijn geweest met in de gaten houden wat er gebeurt bij die clubs. 

Hier kun je je nog mee onderscheiden

Peli
Thijs1986
Ik vind het hele uitzoeken, clubwatchers volgen, etc etc. om je zo optimaal mogelijk te prepareren p...

Volledig mee eens. Dit is ook gelijk 1 van de redenen waarom ik de oefenronden minder leuk vind.

Rubik

Ervaring uit andere seizoenen leert dat je in de tweede seizoenshelft vaak beter weg komt met een wat bredere selectie. In de eerste seizoenshelft loop je nog niet zo snel tegen schorsingen aan, na de winterstop wel.

Hoeveel 500k/750k spelers komen er - naar verwachting - in jullie definitieve selectie? Bij mij 4 of 5, beetje afhankelijk hoe ik mijn voorhoede inricht.

Peli
Rubik
Ervaring uit andere seizoenen leert dat je in de tweede seizoenshelft vaak beter weg komt met een wa...

Bij mij vooralsnog 2 van 750K. En ook 2 van 1M.

Laatst gewijzigd
Rubik
Peli
Bij mij vooralsnog 2 van 750K. En ook 2 van 1M.

Hier ook 2 van 1M, en ik sluit niet uit dat we dezelfde hebben. Ik verwacht in ieder geval weinig doelpunten van ze.

Peli
Rubik
Hier ook 2 van 1M, en ik sluit niet uit dat we dezelfde hebben. Ik verwacht in ieder geval weinig do...

Nee inderdaad. Maar hopelijk gaan ze er ook heel weinig tegen krijgen ;-)

Thijs1986

Ik zit nu ook op 2 van 750 en 2 van 1 M (incl keeper). zit alleen nog even beetje met santos, want met van crooij die nog terugkomt zit me dat toch niet helemaal lekker nog. dat middenveld is best druk. 

Peli
Thijs1986
Ik zit nu ook op 2 van 750 en 2 van 1 M (incl keeper). zit alleen nog even beetje met santos, want m...

Naast Van Crooij hebben ze ook nog een Noorse middenvelder binnengehaald. Tel daar ook nog Baas, Clement en in mindere mate Toornstra bij op..... 

Santos speelt voorlopig alles de laatste weken en dat kan best de rest van het seizoen zo blijven, maar een garantie heb je bij hem niet. I know, hij kost slechts 500K, maar met de huidige opzet (en om uitwijkmogelijkheden naar verschillende formaties te hebben/houden) wil ik toch wel een 6 mid die (meer) zekerheid biedt.

In mijn huidige conceptteam is mijn 6e middenvelder er eentje van 1.75M

mirkodek

Even een klein zijsprongetje: hoe kijken mensen hier naar Hadj-Moussa? Ik heb hem eigenlijk nooit overwogen vanwege gebrek aan rendement (en persoonlijke irritatie) maar ik kijk de laatste tijd wat vaker Feyenoord en zie dat ie de corners neemt, bij veel aanvallen betrokken is en (volgens mij) bijna alles speelt. Voor 2,5M misschien dan niet eens een slechte keuze? Al kies ik uit principe liefst niet voor buitenspelers maar hij en Godts zijn toch wel interessant.

Rubik
Peli
Naast Van Crooij hebben ze ook nog een Noorse middenvelder binnengehaald. Tel daar ook nog Baas, Cle...

Wel lekker om een echte nummer 9 als 6e middenvelder te hebben!

BartB
mirkodek
Even een klein zijsprongetje: hoe kijken mensen hier naar Hadj-Moussa? Ik heb hem eigenlijk nooit ov...

Ik was er afgelopen weekend heel blij mee en staat zeker ook hoog op het lijstje voor m'n definitieve team.

Kan het (getuige z'n knuffel met van Persie na z'n goal) volgens mij heel goed vinden met de trainer. Die zie ik dus niet snel uit de basis verdwijnen. 

Nijmos
Ab Normaal
Absoluut niet. Zeker in de UK is het helemaal een probleem. En ik snap die trainers van de topteams...

Ja, in uk een ander verhaal. Maar ook dat weet je. Speelt ook vooral bij de echte topploegen daar en juist een argument om meer thiago's en mateta's te kiezen die wel elke week spelen.

RedDevil
Peli
Naast Van Crooij hebben ze ook nog een Noorse middenvelder binnengehaald. Tel daar ook nog Baas, Cle...

Grappig, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind de nieuwe spelsystemen juist een extra reden om voor mijn 6e middenvelder een goedkope (500 of max 750K) man te nemen. Je kunt deze namelijk te allen tijde op de tribune zetten. In geval van nood stel je gewoon 3 of zelfs 2 middenvelders op. Ik vind mijn 5e verdediger dus belangrijker (en dus waardevoller) dan mijn 6e middenvelder.

Affiniteit91

Wat vinden jullie van de optie om Valente op te nemen in het definitieve team? Met een prijs van 3,5 miljoen is hij relatief goedkoop, speelt hij – mits fit – vrijwel altijd en zijn zijn expected statistics tot nu toe nog behoorlijk bescheiden, wat mogelijk ruimte voor upside biedt.

Dit omdat ik begin te twijfelen over Steijn. Hij heeft tot afgelopen weekend eigenlijk constant in mijn team gezeten, maar het feit dat hij afgelopen weekend ogenschijnlijk als vierde keuze fungeerde, zet me aan het denken. Daar komt bij dat Moder op korte termijn terugkeert van een blessure, wat de concurrentie op het middenveld verder vergroot.

Zijn er Feyenoord-volgers die iets kunnen zeggen over de huidige pikorde van Steijn en hoe structureel zijn rol op dit moment is?

Peli
RedDevil
Grappig, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind de nieuwe spelsystemen juist een extra reden om...

Op zich eens hoor. Maar met mijn beoogde keuzes voor de andere 17 plekken hou ik keurig budget over om een 'luxere' 6e mid te picken. 

mirkodek
RedDevil
Grappig, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind de nieuwe spelsystemen juist een extra reden om...

Hier dezelfde gedachte: je MOET altijd minimaal 3 verdedigers opstellen en op het middenveld slechts 2. Plus, op het middenveld stel je in principe altijd je 3 PSV'ers op (in mijn geval dan).

PieterZegen
Affiniteit91
Wat vinden jullie van de optie om Valente op te nemen in het definitieve team? Met een prijs van 3,5...

Zoals ik het zie is Valente momenteel als enige middenvelder zeker van zijn plek als iedereen fit is. Steijn is inmiddels al een aantal keer gepasseerd. Hwang heeft de laatste tijd veel gespeeld, maar niet altijd even overtuigend (al lijkt er wel verbetering in te zitten). Targhalline doet het eigenlijk altijd best goed, maar staat gevoelsmatig vrij laag in de pickorde. Bij Moder is het afwachten wanneer hij weer helemaal fit is en wat zijn niveau gaat zijn na een lange blessure. 

1 2 ... 563 ... 627 628

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.