Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 113 ... 120 121
Jodegr

Wat een achterlijk gedoe hier. Kunnen we voor MacGarin en zijn overdreven dramatische trollreacties niet een eigen topic creëren. Kunnen we ook gelijk alle andere moreel verheven posters die tot het zielige aan toe daarop blijven reageren daar onder brengen. Twee vliegen in één klap, denk ik zo. 

kunnen we het hier gewoon weer inhoudelijk over de ploeg hebben. Het is op dit moment namelijk zoeken naar inhoudelijke Posts tussen al dat gezever. 

fijne zondag verder allemaal

kelderfan

Na drie maanden afwezigheid staat Wilco Kelderman er direct weer: 'Koershardheid heb ik wel even nodig' | Indeleiderstrui.nl;

Ik kan alleen maar blij zijn, dat Kelderman na zo'n lange afwezigheid weer op goed niveau zit en goed aangeeft, dat wedstrijdhardheid een belangrijk onderdeel van 't wielrennen is. Go, go Wilco Kelderman. Ook Staune-Mittet heeft zich goed geweerd en heel goed, dat hij 't heeft geprobeerd in de vlucht bergop. Want hij kan 't wel.

MaGarin

@Laatste man

Jij (en Thurau) kunnen lekker blijven wel als een stier bij een rode lap tekeer blijven gaan over mij en lopen raaskallen over hulp zoeken, maar dan blijf ik die bal gewoon terugkaatsten met een 'Nee, jullie hebben zeer ernstige problemen en hebben hulp nodig'. Wordt dit topic ook niet heel veel leuker van, denk je niet?

@Maillot à Pois

Van Empel is het grootste talent wat er op dit moment bij de vrouwen rond rijdt, en ik krijg de indruk dat ze nog steeds door iedereen gruwelijk wordt onderschat. Inclusief zichzelf en de ploeg. De wattages die ze kan trappen en de inhoud die ze heeft zijn ongekend. Het beste vergelijkingsmateriaal zijn natuurlijk Pieterse en van Anrooij, die allebei een uitstekend wegseizoen hebben. En dan rijdt van Anrooij ook nog eens voornamelijk in dienst van waardoor haar uitslagen niet altijd veel zeggen. Maar van Empel is in vrijwel alles nog een paar klassen beter dan die 2, maar blijft qua prestaties op de weg ver achter.

En als je dan kijkt naar gisteren, dan moet ze toch op zijn minst in het groepje van Labous of rond Cadzow zitten. Ze is echt niet minder dan Bunel, Brabury of Zigart. Integendeel.

 

 

Raul Alcala

Magarin weet elk topic te verkloten. En Thurau in de obsessieve overdrive is ook geen pretje.

Thurau
Raul Alcala
#2804
Magarin weet elk topic te verkloten. En Thurau in de obsessieve overdrive is ook geen pretje.

It takes one to know one. Ouwe obsessieve PVVer. Nu graag iets inhoudelijks en on topic.

Yeez

@raul De pot verwijt de ketel inderdaad. Gevalletje geen spiegel hebben en ga zo maar door voor thurau en MaGarin. Ze hebben meer gelijkenissen dan verschillen in hun manier van posten ;)

ondertussen mogen we toch wel stellen dat van empel een hele matige klimtijdrit aan het afwerken is

Laatst gewijzigd
kelderfan
Yeez
#2806
@raul De pot verwijt de ketel inderdaad. Gevalletje geen spiegel hebben en ga zo maar door voor thur...

Daar en tegen doet Femke De Vries 't echt goed in deze tijdrit en Van Empel en Reijnhout laten zich zien in dit veld.

kelderfan

Het is alleen jammer! dat zij rensters als Kim Cadzow hebben laten gaan. Want die gaan beter presteren als bij de killerbees.

Yeez

Ik denk vooral dat Cadzow zelf weg wilde gaan. Contract is zelfs een jaar eerder ontbonden... de vries inderdaad tot nu toe erg goed deze week, kijkende waar ze een maand geleden nog reed

AWestie

Beter dan*

Maillot à Pois

Heel knappe prestatie van Femke De Vries inderdaad, kan tellen als binnenkomer op het WT niveau.

Voor de prestatie van Van Empel vandaag kan je misschien wél met recht en reden de term "dramatisch" bovenhalen. Feit blijft dat een klimtijdrit een ongendadige discipline is: ben je om één of andere reden niet goed, dan is er geen manier om de schade te beperken, en is het resultaat navenant.
Ik ben trouwens nog altijd niet mee waarom je Van Empel met zo'n grote stelligheid als het grootste talent dat bij de vrouwen rondrijdt bestempelt. Ik zie daar gewoon (nog) weinig evidentie voor - wattages zeggen niet alles, er zijn er genoeg in de geschiedenis van het wielrennen die geweldige cijfers konden voorleggen maar nooit doorbraken.
Je hebt wel méér toptalenten, zoals Backstedt (klassieke werk) of Bégo (rondewerk en bij uitbreiding zo'n beetje alles), en ook die staan er niet onmiddellijk tussen de WorldTour dames.

kelderfan
Yeez
#2809
Ik denk vooral dat Cadzow zelf weg wilde gaan. Contract is zelfs een jaar eerder ontbonden... de vri...

Ja door 't gedoe binnen die damesgroep; dat is meermaals benoemd.

MaGarin

Backstedt en Bégo zijn toch totaal geen talenten van dezelfde categorie als van Empel? Die hebben veel minder adelsbrieven.

Maar een hele waardeloze tijdrit van van Empel vandaag inderdaad. Zou fijn zijn als er eens een journalist op af stapt en haar of de ploeg vraagt hoe ze zelf over haar seizoen denkt en wat het idee is voor dit rondje en de rest van het seizoen. Ik krijg toch de indruk dat er niet echt een heel strak plan achter zit met een vooraf uitgedachte wedstrijdplanning en bijbehorend trainingsschema. Na het voorjaar zei ze al dat ze nog geen idee had wat ze de rest van het seizoen ging rijden, ze is meermaals van voorlopige startlijsten afgehaald(die startlijsten worden door de ploegen zelf ingediend dus blijkbaar zijn ze meerdere keren van gedachten veranderd..) en ze is ook een maand lang helemaal helemaal alleen in Spanje gaan trainen. Haar wegcarrierie wil nog maar niet van de grond komen.

Dan doet de andere Fem(ke) het een stuk beter. Goed gescout en benieuwd hoe veel rek daar nog op zit. Heb je straks misschien gewoon een wat mindere versie van van Vleuten binnengehaald.

 

Laatst gewijzigd
Cornelius

@Maillot à Pois

De verwachtingen voor Fem van Empel liggen zo absurd hoog door wat Puck Pieterse de afgelopen jaren heeft laten zien (beginnend met Strade 2023). Elk jong talent schijnt nu (bewust of onbewust) met Puck vergeleken te moeten worden en valt dan automatisch tegen. Geen idee wat Fem van Empel nog gaat laten zien (of ook niet) in de loop van haar carrière, maar het lijkt me een beetje vroeg om haar nu al af te schrijven.

——————————————————————————————————————————————————————

[ off topic:

Het getrol van MaGarin stopt niet door te blijven reageren. Gewoon negeren; gaat het vanzelf weg. ]

 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
MaGarin
#2813
Backstedt en Bégo zijn toch totaal geen talenten van dezelfde categorie als van Empel? Die he...

"Hoeveelheid talent" is sowieso geen objectief meetbare grootheid, dus ik ga er geen stellige uitspraken over doen. Van Empel kent natuurlijk haar gelijke niet in de cross, maar cross is geen garantie voor de weg. Qua adelbrieven kan Backstedt op de weg toch wel heel wat voorleggen, die was bij de jeugd als meervoudig wereldkampioene dominant zowel in de ITT als op de weg. Bégo komt nog maar net kijken, maar daar is mijn aanvoelen gestoeld op haar dominantie in rittenkoersen bij de junioren, de manier waarop ze het WK naar haar hand zette op een parcours dat het hare niet was en haar manier van rijden in haar eerste wedstrijden bij de profs.

Verder wat Cornelius zegt: rensters evolueren niet volgens een gelijkmatige curve, en niet iedereen staat er even snel. Daar moeten niet al te snel conclusies aan verbonden worden over waar een renner op het einde van haar carrière gaat uitkomen.

Wat betreft het van startlijsten verdwijnen - je focust heel erg op Van Empel, maar het is een algemeen gegeven dat officieuze startlijsten nog heel wat wijzigingen ondergaan. Het zijn overigens "entry lists", waar meer rensters opstaan dan kunnen starten om optie op deelname open te houden. 

AWestie

Ik kan mij ook zo inbeelden -maar dan begeef ik mij op speculeerijs- dat je bij de cross ook anders met druk kan omgaan omdat je door simpel je gouden benen toch wel vooraan komt. Wegwielrennen is vooral veel wachten, dan kan het best gaan knagen bij zo iemand als Fem.

Wat volgens mij topicbreed in ieder geval leeft is volgens mij dat men wil weten hoe de ploeg en Fem denken over de huidige gang van zaken en de toekomst.

kelderfan

Naast Ferrant-Prevot-van Baarle lijkt mij de genoemde Julie Bego geen verkeerde renster om erbij te halen.

Ben ik weer, maar die 19-jarige doet 't goed. Terug naar de Ronde van Belgie, waar Kooij zich mag tonen in de laatste rit.

Cen Morawec

Op het Engelstalige Eurosport zuiden ze net, dat Cian vandaag Top 10 kan rijden!

Poeksel

Zeiden ze ook erbij waarop ze dat baseren?

AWestie

Volgens mij had in de tijdrit in de Giro een van de snellere klimtijden, maar de Engelse Eurosport komt eerlijk gezegd wel vaker met namen op de proppen die totaal niet relevant zijn.

AWestie

Kelderman wipt over Gall heen en pakt dus sowieso zijn 150e en 151e toptien.

kelderfan

Mooi dat Kelderman goed afsluit in de TdS met een 10e.plek in de tijdrit en 9e. in 't algemeen klassement. Ook Tulett heeft zich goed laen zien in de laatste ritten.

Bij de jeugd heeft Brennan de laatste rit naar zich toegetrokken; die jongen komt eraan.

In de ronde van Belgie is 't lachen geblazen of noch huilen, want Kooij en Mick van Dijke onderuit in de laatste bocht, die zij al 9x zijn gepasseerd. Maar daarna 1 killerbee aan de leiding voor een 2e. die abrupt in de rem ging. Dat verdient wel enige uitleg.

YogiBear

Uitleg werd op tv al gegeven; geen/weinig communicatie mogelijk voor de ploegen in de laatste paar kilometer.

Laatste man

Leuk voor Wilco. Constant goed. Hopelijk eens alles op zijn plek in een Tour etappe.

Cen Morawec

Volgens Belgisch media had Visma hun jonge kopman Uijdebroeks moeten sparen. 

Hellas past hij nu definitief voor BK tijdrijden.

Maar: iedereen moet van Cian houden. Zijn postings zijn zo positief en hij is zeker motiverend ook voor alle mensen in de ploeg.

Ik vind geen interview van vandaag met hem. Ook niet op cycling pro net.

https://www.instagram.com/cianuijtdebroeks

1 2 ... 113 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.