Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 114 ... 121 122
BraboCycling

Cian op het BK tijdrijden, wat een grap. Finisht ie dan op 10 of 15 minuten van Remco? 

Cen heeft na Dumoulin nu weer iemand gevonden 

Landeirovic

Ik vind dit eigenlijk een fout van Cian enerzijds maar anderzijds ook van de Medische staf. Hier had ik Visma professioneler verwacht

Thurau
BraboCycling
#2826
Cian op het BK tijdrijden, wat een grap. Finisht ie dan op 10 of 15 minuten van Remco? Cen heef...

Zullen sommige mensen wel weer boos worden, maar Cen is overduidelijk een parodie account. De Tom adoratie was al over de top maar nu met Cian kan dat spel nog jaren door. Iemand heeft verdomd veel plezier om dingen als hij zijd te typen en hier neer te pennen dat volgens ES Cian de tijdrit kon winnen. Stukje humor mag best op zijn tijd.

Cycling

@Landeirovic Binnen VLaB zullen ze wel een afweging hebben gemaakt om hem te laten starten. Het was Ronde van Zwitserland of nog 2 maanden geen wedstrijd rijden. Ik kan heel goed begrijpen dat VLaB Uijtebroeks in wedstrijdverband wouden zien rijden en ook dat hij deze wedstrijd wou rijden. Ik zie het probleem niet zo behalve dat de pers erop moet duiken en ... . 

Landeirovic
Cycling
#2829
@Landeirovic Binnen VLaB zullen ze wel een afweging hebben gemaakt om hem te laten starten. Het was...

Dus altijd als Visma een afweging maakt zal dat volgens jou steeds de goede afweging zijn? Het feit dat Cian al een paar dagen zegt zich moe en niet fit voelt, kan hij zelf en vooral de staf zeggen dat hij moet opgeven. Dit is eigenlijk een vorm van een lichaam opbranden.

Cycling

@Landeirovic ik zeg hier dat het niet onlogisch is om hem hier te laten starten. Dat het niet altijd goed uitpakt kan gebeuren. 

Laatst gewijzigd
Primoz Zomirp

Waroom heeft Uijdebroeks gisteren en vandaag überhaupt gereden? (Het lijkt niet zomaar een minderdag.)

S. Morgenstern

Wanneer het niet goed is voor de gezondheid van de renner dan halen ze hem normaal toch uit koers? Meer dan genoeg voorbeelden van te vinden, zelfs recent bij Uijtdebroeks zelf nog terwijl het zijn hoofddoel was. Beetje vreemd om dan te denken dat hier nu, bij een veel onbelangrijkere herstart, hetzelfde aan de hand is en ze er nu voor kiezen hem op te branden. De logica van deze inschatting ontgaat me.

MaGarin

Het is, zoals ik eerder al zij, wel vreemd dat zowel Cian als de ploeg zelf blijkbaar totaal verkeerd hebben ingeschat hoe hij er conditioneel voor staat. Dat zou anno 2024 toch niet mogen gebeuren met alle (trainings)data die ze hebben. En als je zie hoe hij de afgelopen 2 a 3 dagen rondrijdt dan is het geen kwestie van ietsje minder in vorm zijn, maar eerder een kwestie van helemaal leeg zijn. 

Wat dat betreft kan ik Landeirovic wel volgen in dat je hem zo aan het opbranden bent en misschien wel meer kwaad dan goed hebt gedaan door hem dit rondje (uit) te laten rijden.

Thurau
S. Morgenstern
#2833
Wanneer het niet goed is voor de gezondheid van de renner dan halen ze hem normaal toch uit koers? M...

Als je doel is om de meest negatieve insteek te kiezen is het logisch. En daar zit de crux, wat is de bedoeling van de vragensteller? Schade aan de gezondheid is niet aan de orde maar ik vermoed dat Cian hier zelf iets te veel heeft gegeven in de eerste etappes en dan is de tank leeg omdat de basisconditie alleen niet voldoende is om hier een week lang goed te zijn. Overigens was ik erg tevreden over Wilco in deze ronde, krijgt hij niet die val rijdt hij hier zeker Top 6 en dat is ruim voldoende om een goede rol te spelen in de Tour. Ben ook een behoorlijk wat betere ronde gereden al kan die de tweede helft van het seizoen echt nog groeien.

S. Morgenstern

Waar blijkt dan uit dat ze totaal verkeerd hebben ingeschat hoe hij er conditioneel voor stond? Volgens mij was het toch bekend dat hij ziek uit de Giro was gestapt en dus nog geen brede basis had toen hij hier startte? Meem dat ik daar wel opmerkingen over voorbij heb zien komen.

Als je ziet hoe hij de eerste dagen rond reed, dan kun je stellen dat hij niet helemaal leeg hier aan de start stond, maar alweer een aardig basisniveau had gevonden. Als je hem de laatste dagen ziet rondrijden, dan zie je ook duidelijk dat hij er nog lang niet was. Deze koers lijkt hij verder te hebben gebruikt om rustig verder te werken aan zijn conditie. 

De inschatting dat doorrijden nu meer kapot maakt dan dat het hem oplevert kan ik hoe dan ook nog steeds niet volgen. Waar kunnen wij dat aan afleiden? Welke reden kan doorrijden terwijl hij er volledig doorheen zit, voor renner en ploeg hebben? Ik kan hem niet bedenken, dus ook niet doen alsof dat wel gaande is. Hoe lukt jullie dat wel?

Landeirovic
S. Morgenstern
#2836
Waar blijkt dan uit dat ze totaal verkeerd hebben ingeschat hoe hij er conditioneel voor stond? Volg...

We hebben ieder een andere mening. Maar als de ploeg voor aanvang van de Ronde en Cian zelf zeggen dat ze voor een goed klassement gaan. En om dan een paar dagen later op te merken en te horen dat Cian zegt hij te vroeg in competitie gegaan is en zich niet top voelt. Ritten 4 en 5 waren niet goed maar ook niet slecht. Maar de stelling dat elke afmeting die Visma maakt ook altijd de goede is, dat is natuurlijk belachelijk. Tuurlijk maakt Visma vaak heel goede beslissingen! Maar je kan ook gewoon eens een foute beslissing maken. En dat zullen wij nooit weten. Maar het mag toch duidelijk zijn dat deze Uitdebroeks lichamelijk op was? Hij had prima uit kunnen stappen. Kijken wat er aan de hand is trainen en dan rustig aan terug opbouwen. Maar een renner die aan het uitrijden was om conditie op te bouwen gaat niet na de laatste dag zeggen om de Kampioenschappen over te slaan omdat hij op is. Want als je conditie aan het opbouwen bent kan je ook gewoon de kampioenschappen rijden om de ploegmaats te helpen.

Yeez

Eens

S. Morgenstern

Hij had inderdaad prima uit kunnen stappen, kijken hoe hij er voor staat en rustig verder op kunnen bouwen. Niets wat dat in de weg stond. Wanneer je dan leest in zijn interview hoe ze daar mee bezig zijn, dat er deze week overleg is geweest met zijn trainer, ook met de wetenschap dat ze hem moeten afremmen, dan denk je toch helemaal dat ze dat wel hadden gedaan als dat nodig was? Waarom zou het dan toch niet gebeurd zijn? Omdat het geen kwaad kon in overleg met de trainer om de laatste dagen rustiger aan te doen, of omdat Visma een onprofessionele beslissing heeft genomen door hem nog even uit te persen voor.. ja voor wat eigenlijk? 

Dat hij nu de kampioenschappen over slaat lijkt mij heel logisch. Daar ga je geen reisdagen aan verspillen, om er rond te rijden als de laatste dagen in Zwitserland.

MaGarin

+1 Landeirovic.

 

De ploeg kan ook gewoon eens een foute beslissing of verkeerde inschatting maken. Ook als ze in het verleden wel vaak genoeg de juiste beslissing hebben genomen. Ik krijg inderdaad een beetje de indruk dat Morgenstern vindt dat elke beslissing van de ploeg per definitie de juiste is omdat ze er nou eenmaal verstand van hebben en er dichter op zitten dan wij als buitenwacht. Dat vind ik best een vreemde gedachtegang eigenlijk.

S. Morgenstern

Beetje makkelijke uitweg zo jachtluipaard! Ik kan alleen maar alles van de ploeg als de juiste beslissing zien, en dat is heel vreemd. Ja ja

Ik zie jullie heel stellig zijn over een ogenschijnlijk onprofessionele beslissing, over het opbranden van een renner, en probeer de logica daarachter te zien. Ik kom daarbij niet verder dan dat de ploeg natuurlijk verkeerde beslissingen kan nemen en dat we Uijtdebroeks de laatste dagen mijlen ver onder zijn niveau zien rondrijden. Ik stel de vraag hoe we op basis daarvan stellige uitspraken kunnen doen over de onverstandigheid van zijn doorrijden? Hoe jullie dat steeds lukt.

Ik zie de stappen naar die mening niet, wanneer we hem recent wel uit hebben zien stappen op een veel belangrijker moment, we interviews lezen waarin hij zelf uitlegt op welke manier hij en zijn trainer daar nu naar kijken. Maar goed, het jachtluipaard zal het wel weten (met op zijn bagagedrager iemand die misschien nog even terug moet denken aan zijn inschatting bij momenten dat McNulty weer eens in de bus belandde), Uijtdebroeks is uitgeperst door deze laatste dagen met de sprinters binnen te komen. Had al geen wapens, kon al eigenlijk niets en zal dan nu wel helemaal nergens meer komen.

Laatst gewijzigd
Laatste man
MaGarin
#2840
+1 Landeirovic.   De ploeg kan ook gewoon eens een foute beslissing of verkeerde inschatting...

Ik krijg sterk de indruk dat elke actie van de ploeg niet de juiste is bij jou. Als ze niet winnen deugd er niks van voeding, training, valtechniek, materiaal, omgang met renners. Als ze wel winnen hoor je alleen dat het komt door doping/ketonen en is het allemaal onrealistisch.

 

+1 Morgenstern. 
Cian niet op niveau in Zwitserland, mist mogelijk teveel basis conditie. Veel topsporters houden zichzelf voor de gek en denken/hopen dat het altijd eerder goedkomt. Wilco sterk gefinished. Staune-Mittet liet zijn klasse ook zien.

kelderfan

Ben is net als Cian nieuw bij de ploeg. Hoe schat jij zijn eerste half jaar in?

'Hij heeft in Tirreno-Adriatico een heel hoog niveau laten zien en viel daarna ziek uit in het Baskenland. Vervolgens is hij ook nog eens gevallen in Luik-Bastenaken-Luik, waardoor hij er een tijdje uit is geweest. Tussen Tirreno en hier heeft hij niet gekoerst, en dat is heel lang geweest. Dus hij heeft iets meer nodig om helemaal op gang te komen.' 

Bij IDL over Wilco, Cian en Ben. Dan zie je dat wedstrijdritme een belangrijke sleutel is en blijft in 't wielrennen. Naar 't einde toe zijn Staune-Mittet, Kelderman en Tulett beter geworden.

S. Morgenstern

Wanneer een renner door ziekte en valpartij zijn programma (wedstrijd en training) niet normaal af kan werken, dan heeft dat natuurlijk invloed. 

kelderfan
S. Morgenstern
#2844
Wanneer een renner door ziekte en valpartij zijn programma (wedstrijd en training) niet normaal af k...

Ja dat is de ene kant van de medaille, maar de andere kant is, dat er dan geen alternatieve koersen zijn om beter te worden. Dat geeft Kelderman goed aan. Hij heeft gekozen voor hoogtestage en geeft keurig, dat hij wedstrijdritme/hardheid ontbrak. Het zijn niet allemaal Pogacar, Evenepoel en Vingegaard/ Van Aert, die klaar staan bij hun 1e. optreden na hoogtestage. Gelukkig geeft Wynants in dat intervieuw aan, dat er komende week nog wedstrijden bijkomen voor Kooij en Mick van Dijke.

Jonge talenten hebben wedstrijdritme nodig om stappen te maken en vorig jaar hebben zij een prima traject afgelegd en dit jaar is dat duidelijk minder. 

Thurau
kelderfan
#2845
Ja dat is de ene kant van de medaille, maar de andere kant is, dat er dan geen alternatieve koersen...

Terwijl ze wel meer wedstrijden reden dan vorig jaar, die jonge talenten. Dus wat is nu eigenlijk je punt? Kelderman reed super tot Del Toro hem 'saboteerde', lijkt mij dat dat de reden was voor een mindere paar dagen in Zwitserland.

S. Morgenstern

Denk jij dat Kelderman met het rijden van Noorwegen ipv een hoogtestage een hoger niveau had gehaald in Zwitserland? En had dat richting de Tour de France ook beter geweest? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd en denk dat zo'n hoogtestage met de ploeg eerder een sleutel is tot een hoger niveau, dan koersen om koersritme op te doen.

Want natuurlijk is wedstrijd hardheid belangrijk, maar dan wel in combinatie met kwalitatieve training, en hoe je het ook wendt of keert heeft hij door valpartijen maanden lang beide moeten missen. Dat laatste is de basis die hij in Zwitserland wellicht (want eerlijk gezegd vind ik zijn niveau prima) heeft gemist, niet nog een koersje vooraf, omdat hij dan dus de hoogtestage had moeten missen.

Laatst gewijzigd
Boem is Ho

Tot aan zijn valpartij leek Kelderman behoorlijk goed te zijn in Zwitserland... 

Ik mis wel het nodige 'gif' bij hem. Dit was zijn conclusie na deze week: “Door enkele valpartijen was ik een lange tijd uit competitie. Ik ben zeker tevreden om hier in de top-10 van het eindklassement te eindigen. Ik kan tevreden terugblikken op de voorbije week”


Deels begrijpelijk dat ie tevreden is over zijn terugkeer, maar het is ook wel weer een hele typische week geworden. Mag je een keer voor eigen kans rijden... hij leek ook het niveau te hebben om top-5 te rijden, domme valpartij en zodoende weer genoegen moeten nemen met een wat anonieme week & ereplek. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Knappe derde plek voor Femke de Vries! Had nog een sprintje over aan het einde. Ze heeft zover ik zie nooit een profkoers gewonnen, maar wel iets van dertien keer top tien. Op naar de 150!

Laatst gewijzigd
AWestie

Kelderman is al zijn hele carriere tevreden over zijn prestaties. Eigenlijk op de coronagiro na heb ik Wilco nooit echt op gifmomentjes kunnen betrappen.

En aangezien er hier veel Femvolgers zijn: bestaat er een foto waarop zij een grimas heeft tijdens het fietsen? Ook vandaag weer schijnbaar fluitend naar de finish gesprint.

Femke is ook de top-tien van het AK ingewandeld.

1 2 ... 114 ... 121 122

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.