Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 115 ... 164 165
kelderfan

Die Femke De Vries zit goed in haar vel en met deze derde plek kan zij vooruitkijken. Ook Van Empel en Reijnhout laten zich zien. Die kunnen nog wat stappen zetten in de toekomst.

Thurau
kelderfan
#851
Die Femke De Vries zit goed in haar vel en met deze derde plek kan zij vooruitkijken. Ook Van Empel...

Inderdaad mag Femke spreken van een meer dan geslaagde ronde tot nu toe. In dit sterk bezette veld vandaag op het podium en in het AK Top 10. Echt keurig! Blijkt dus dat er nog steeds volop zijinstromers zijn met talent en de kwaliteit om meteen mee te kunnen doen met de top.

AxVISMALAB

Wat denken jullie, is het echt allemaal gespeeld van de ploeg over Vingegaard om zo vanuit de underdog positie te starten? Of zullen er echt nog grote twijfels zijn?

Ik vind het zo lastig in te schatten en als je nu Zeeman weer hoort ben ik toch echt bang dat hij niet volledig competitief aan Pogacar gaat zijn. 

Raul Alcala

Hij gaat vast en zeker starten. Je moet wat met een lappenmand waar een lapjeskat jaloers op zou zijn.

Thurau
AxVISMALAB
#853
Wat denken jullie, is het echt allemaal gespeeld van de ploeg over Vingegaard om zo vanuit de underd...

Mix van verwachtingsmanagement en de onzekerheid die er altijd is na een crash van deze omvang. Maar zelfs een niet 100% zijnde Jonas is beter dan 99,5% in dit peloton.

Rawolf

ik denk niet dat er veel keus is na de belabberde voorbereidingskoersen. Kuss, Cian en Kelderman gaan geen podium rijden. Met de statuur van de tour is dat zo'n belangrijk doel dat Vingegaard met risicos die tour kan aanvliegen. 

 

 

Cycling

@Rawolf Hoe kun je van een belabberde voorbereidingskoers spreken als je kopman op 8 seconden eindigt van de winnaar. Overdrijven is ook een kunst. Kelderman heeft gewoon prima gepresteerd in Zwitserland met een 4e plek in de laatste bergrit en was zonder val gewoon in de top 5 geëindigd. Van de renners die deel gaan nemen aan de Tour viel alleen Kuss tegen. 4 renners hebben geen voorbereidingskoersen gereden en kunnen dan ook moeilijk tegenvallen in deze koersen. Benoot was trouwens ook prima in de Dauphine.

Yeez

Zonder val was kelderman top 5 geëindigd? Hoe weten we dat? Niet op basis van de ritten ervoor, want daar zat geen bergrit in

Thurau
Yeez
#858
Zonder val was kelderman top 5 geëindigd? Hoe weten we dat? Niet op basis van de ritten ervoor,...

Feitelijk weten we dat niet nee, maar gezien zijn klim na de val met Del Toro en de zeker 30 seconden die hij daar verloor omdat zijn fiets vast zat is het niet raar om hem in die etappe op het niveau van Skjelmose te plaatsen. Dat hij de dagen erna kampte met de gevolgen van de val is ook aannemelijk en dus is een Top 5 notering wel iets meer dan een wilde gok van Cycling.

Yeez

Geen gok, wel gebaseerd op aannames

Boem is Ho

In die heuveletappe (die hem weliswaar ook goed ligt) zat hij er ook al goed bij. Top-5 valt niet met zekerheid te zeggen nee, maar top-6 wat mij betreft wel. 

Landeirovic
Thurau
#859
Feitelijk weten we dat niet nee, maar gezien zijn klim na de val met Del Toro en de zeker 30 seconde...

Laten we die val nu ook niet erger maken dan die was he. Klopt dat hij inderdaad die etappe tijd verloor die hij niet had hoeven verliezen maar de dagen erna zijn tijdverlies op die val te steken dat is iets wat jou mening is. Maar ik heb nergens Kelderman of de ploeg horen zeggen dat hij last had van die val. Hij had niet eens schaafwonden. Hij viel tegen een +- 20km/u of zelfs minder het was geen schuiver. Hij zette zelfs zijn handen. Dus ik geloof nooit dat de dagen daarna hij al die tijd verloor door zijn val.

Thurau
Landeirovic
#862
Laten we die val nu ook niet erger maken dan die was he. Klopt dat hij inderdaad die etappe tijd ver...

Dan negeer je wat hij zelf zei over de gevolgen van die val. Is prima hoor maar dan geloof ik zijn eigen woorden toch iets liever dan jouw aanname.

Landeirovic
Thurau
#863
Dan negeer je wat hij zelf zei over de gevolgen van die val. Is prima hoor maar dan geloof ik zijn e...

https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/na-drie-maanden-afwezigheid-staat-wilco-kelderman-er-direct-weer-koershardheid-heb-ik-wel-even-nodig/amp

 

https://www.wielerflits.nl/nieuws/wilco-kelderman-en-wout-van-aert-logische-vervangers-in-tour-ploeg-visma-lease-a-bike/

 

Dan mag jij mij eens vertellen waar Kelderman zegt dat het door de val kwam? Ik lees overal dat het gaat om koershardheid en dat hij 1 mindere dag had zegt Reef. Ze zeggen niet dat het kwam na moeilijkheden door die val.

AWestie

Dat gegoochel met namen ook altijd: HLN geeft iets meer context bij de mogelijke aankopen (vooral bij Yates) en schrijft dat Tratnik na de Giro officieel niet meer voorzien was voor de Tour omdat hij weg zou gaan. Uit: Simon Yates op weg naar Visma - Lease a Bike, ondertussen krijgt Tour-ploeg extra vorm | Wielrennen | hln.be

Yeez

De ploeg heeft nog nooit renners niet opgesteld omdat ze zouden vertrekken. Broodje aap verhaal. Enige reden daarvoor is dat van aert de tourploeg in kwam en kruijswijk en van baarle toen nog fit waren.

ondertussen lijken Campenaerts, Zingle en Yates dus echt te komen

tight
Landeirovic
#864
https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/na-drie-maanden-afwezigheid-staat-wil...

Zeker wel wat last van de spieren hoor Landeirovic!

https://www.teamvismaleaseabike.nl/wedstrijdverslag/nieuws/kelderman-vierde-in-voorlaatste-etappe-tour-de-suisse/

Thurau
tight
#867
Zeker wel wat last van de spieren hoor Landeirovic! https://www.teamvismaleaseabike.nl/wedstrijdver...

Bedankt! Landeirovic wilde eerder al Kelderman de schuld geven van diens val meende ik. Vreemd om dan nu er zo op aan te dringen dat hij geen last zou hebben daarvan. Voor wat betreft Yates ben ik blij dat mijn bron er niet naast zat. Goede versterking in het AK gebeuren en de routine binnen een relatief jonge ploeg in 25 wordt aangevuld.

S. Morgenstern

Tratnik werd ook niet gedegradeerd naar de Giro selectie, aangezien hij ze allebei zou rijden. De tijdlijn is inderdaad zoals Yeezy hem schetst. De mogelijkheid deelname van Van Aert had ten kosten gegaan van Tratnik.

AWestie
Yeez
#866
De ploeg heeft nog nooit renners niet opgesteld omdat ze zouden vertrekken. Broodje aap verhaal. Eni...

Ik vind dat ook moeilijk om te geloven, Tratnik was al het hele jaar voorzien voor deze rondes en de interesse van Bora is ook niet nieuw. Als daar echt chagrijn over was, had hij allang een ander programma.

Cycling

@Landeirovic Hier het artikel waarin staat dat Kelderman wel degelijk last heeft gehad van zijn val Team Visma | Lease a Bike | Kelderman vierde in voorlaatste etappe… (teamvismaleaseabike.nl). Zoals we toch allemaal weten heeft een val altijd enige impact. Op basis van alleen de beelden en de snelheid van de renners is de impact van een val moelijk vast te stellen. Ik ga dan toch liever uit van de renners ipv jouw verhaal. Het blijft jammer dat je eerst aangeeft dat Del Toro en Kelderman gelijktijdig vertrokken op basis van een aanname (wat al weerlegt is). Nu probeer je de impact van de val te minimaliseren en tevens aan te geven dat hier maar verhalen verzonnen worden. Jammer 

Laatst gewijzigd
Yeez

Gelijk vertrokken is nooit in beeld geweest. En de impact kunnen wij ook niet zien dan wel voelen

AWestie

Kerckhoffs schreef ook al foutief over Tratniks programma, vervelend dat ze zo slordig zijn.

Yeez

En ook niet de 1e keer...

Thurau

Of ze nu bewust een frame neerzetten met Tratnik of onbewust, vervelend is het wel. Was hier al lang te lezen dat hij voor 2 grote rondes in de ploeg stond.

1 2 ... 115 ... 164 165

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.