Mwa. Had alleen een sleutelbeenbreuk. Geen schaafwonden, want viel niet heel hard. Geopereerd en zat na 1 week op de tacx. Deed, verspreid over de dag. 130/140 km op de tacx per dag en is nu al in Tignes. Zijn teamgenoten zijn er uiterlijk zondag allemaal weg. Wat wil je daar voor 6 dagen doen?
Ok, dus 2025 24 renners onder contract, +Campenaerts en zingle= 26. S. Yates zou 27 maken (maar nog niet zeker blijkbaar).
Vader, vermote en hessman niet verlengd maar nog wel mogelijk. Benieuwd wie er evt nog bijkomt of verlengd gaat worden nog 3 (of 4 als geen yates) plekken maximaal beschikbaar.
Dit weekend of na nationale kampioenschappen tour selectie bekend?
Enig idee hoe zeker t is dat vingegaard geen vuelta rijdt, werd eerst geopperd en nu soms al voor feit aangenomen.
Koen zijn vertrek is logisch, hij kondigde dit eigenlijk vorig jaar al aan. Maar ik moet nog zien of hij daarmee automatisch betere uitslagen rijdt bij Jayco.
Voor wat betreft de ploeg lijkt het mij duidelijk dat ze toch nog 2 mensen gaan aantrekken dan wel verlengen. Zie ze niet doorgaan met Milan maar dan is er zeker nog behoefte aan een klimknecht. Voor de klassiekers zal je ook nog iemand moeten toevoegen.
Voor mij als fan van Bouwman ontzettend jammer dat hij vertrekt bij VismaLab.
Zal een combinatie zijn van de te lage aanbieding van Visma, zijn wil om vaker een vrije rol te hebben of als kopman in bepaalde koersen. Misschien ook dat Yates er nu ook nog eens bijkomt. Daarnaast wil hij graag een keer als klimmer en tijrijder de TdF rijden na diverse vooral Giro (6x) en Vuelta starts (3x) voor zijn kopmannen. Alleen toen hij niet meer hoefde te werken voor de tegenvallende kopmannen Dumoulin, Foss en Oomen in de Giro van 2022 sloeg hij meteen raak met 2 schitterende ritoverwinningen en de prachtige blauwe bergtrui. Vandaar zijn vaak genoemde koosnaam Blauwman.
Ook in 2021 werd hij 12e in het AK als knecht voor de kopmannen Foss en Bennett wat ook een knappe prestatie was.
Moet zeggen dat het geen verkeerde keus is al had ik het niet verwacht. Ook de ploeg Jayco vind ik verrassend.
Visma wilde hem duidelijk aan boord houden (als klimknecht voor de grote kopmannen, zijn technische verstand van de racefietsen en ook als koerskapitein in bepaalde ronden met de jonge renners) maar schijnbaar niet tegen elke prijs net zoals de Van Dijkes.
Vermote en Vader moet ik ook nog zien of die wel verlengen met al die (jonge) renners die er aankomen of nog aan komen.
Nogmaals zonde dat hij vertrekt. Was altijd zeer loyaal voor zijn ploeg en kopmannen.
Ik hoop dat hij nog eens wederkeert als renner, ploegleider of techische man bij Visma na een aantal jaar Jayco.
De top-tiens van Wilco uitgediept: 150 WorldTour Top Tens without a win: a breakdown of Wilco Kelderman's historic non-achievement : r/peloton (reddit.com)
@Horsm
Ik dat dat wel mee heeft gespeeld.
Maar we weten niet hoe het contract met Visma er voor hem financieel uitzag.
Duidelijk is dat ze deze multifunctionele renner wilde behouden en hem daarom nog een aanbieding hebben gedaan voor 1 a 2 jaar.
Daarnaast denk ik ook dat Bouwman als loyale renner voor de ploeg gewild was bij meerdere teams die hem meer konden bieden zowel financieel als een vrije rol of kopman in diverse koersen naast dus de Tdf.
Feit blijft dat Visma er niet alles aan wilde doen om hem te houden net als de beide broers Van Dijke.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.