Vingegaard, S. Yates, Kuss, Jorgenson, Uijtdebroeks, Kelderman, Kruijswijk, Tulett, Staune-Mittet, Gloag en Graat zijn allemaal klimmers die beter of talentvoller zijn dan Bouwman. Er was dus geen enkele reden voor de ploeg om er "alles" aan te doen om hem te behouden waar Fanny een punt van maakt. Want wat zou dat "alles" er aan doen dan moeten inhouden? Een plek aanbieden in de Tour of Giro ploeg terwijl teveel renners beter zijn? Als compensatie voor het niet rijden van een grote ronde een megasalaris aanbieden? Net als bij Roglic is het moment gekomen voor Koen en TVLab om uit elkaar te gaan. Enerzijds jammer, natuurlijk, anderzijds onvermijdelijk. Ongetwijfeld zal Koen bij zijn nieuwe ploeg meer kunnen verdienen, maar vooral zal hij daar meer eigen kansen krijgen en meer kansen om een grote ronde te rijden. Misschien wel zijn grote wens, namelijk de Tour. Dat hopen we allemaal voor hem.
Vingegaard, Simon Yates, Kuss en Jorgenson in principe de klimmers voor de Tour volgend jaar. Dan moet er voor de Giro een keuze worden gemaakt tussen Uijtdebroeks, Kruijswijk, Kelderman, Tulett, Gloag, Staune-Mittet en Valter. Bizar gewoon.
Ik vind 't wel leuk om te schreeuwen. Maar ja Valter blijft gelukkig wel en dan ben ik uitgeschreeuwd.
Het is wel apart dat er van de uitlopende contracten geen renner wordt verlengd. Heeft dat met doorselecteren te maken?
Toch niet zo apart, aantal renners koos voor een uitdaging ergens anders, Tratnik, de van Dijkes en Bouwman. Daarnaast de aangekondigde pensionering van Robert maakt dat eigenlijk alleen Vader mocht die niet blijven in de categorie doorselecteren zou kunnen vallen.
Tiesj vind ik gewoon een goede renner binnen een multidoel tourploeg.
Dat tenue is eenheidsworstenblauw met veel te veel detail om vanuit helikopterview te aanschouwen. Je moet een vergrootglas pakken om iets van persoonlijkheid te kunnen ontwaren
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.